Secretele Muzeului de Ceară Madame Tussaud

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-o eră a tehnologiei, modelele de ceară din muzeu atrag milioane de turişti. Cea de-a 12-a atracţie cu numele Madame Tussaud se va deschide curând la Viena. Figurile de ceară sunt încă realizate ca pe vremea celei care le-a creat pentru prima dată.

Muzeul a atras vizitatori încă din 1835. Dar de ce a rămas la fel de popular? Un reporter „The Guardian" s-a integrat printre vizitatori şi a aflat distracţiile acestora. Johnny Depp are parte din nou de o ciupitură de obraz, iar un bărbat aruncă o privire sub fusta lui Marilyn Monroe. O eşarfă din Kuweit este înfăşurată în jurul starului de la Bollywood Aishwarya Rai. „Unde este Tony Blair?", întreabă un turist din Afganistan. Oare vrea să se fotografieze cu el? „Nenorociţii aştia", murmură el, încercând să-l ocolească pe George W. Bush. Aglomeraţie mare la ieşire din Downing Street 10: partea de sus a urechii drepte a lui Nicolas Sarkozy a fost „roasă" de cineva. Boxerul Mike Tyson bântuie prin clădire?

Într-o eră a realităţii virtuale, a jocurilor interactive Wii şi a televizoarelor 3D, e greu să-ţi imaginezi o atracţie mai învechită decât o clădire întunecată şi aglomerată, plină cu modele statice de ceară. Dar Madame Tussaud este mai popular ca niciodată, scrie „The Guardian". În această lună, un nou muzeu sub această marcă se va deschide în ­Blackpool (Marea Britanie). Un altul, al 12-lea din lume, va apărea foarte curând la Viena (Austria). Periodic, noi celebrităţi întăresc rândurile modelelor de ceară: criticul de modă şi vedeta de televiziune Gok Wan este gata să fie expus în Blackpool, iar starul pop Justin Bieber va ajunge în muzeele din Londra, New York şi Amsterdam, la cererea vizitatorilor.

Proprietarul brandului Tussaud, Merlin Entertainments, este al doilea grup la nivel mondial pe piaţa distracţiilor, după Disney. Compania deţine şi parcul de distracţii Alton Towers, London Eye, dar şi Legoland. Anul trecut, compania a anunţat că numărul vizitatorilor la atracţiile pe care le deţine a crescut cu 10%, iar profitul, cu 16%. Născută la Strasbourg, în 1761, Marie Tussaud a învăţat arta modelatului de la Philippe Curtis, un medic care a devenit cunoscut pentru măiestria sa în crearea figurilor anatomice din ceară. Cei doi s-au mutat la Paris, iar Marie a început să creeze modele de ceară pentru expoziţii, a scăpat de ghilotină în timpul Revoluţiei Franceze şi a ajuns să facă măşti pentru cei condamnaţi la moarte în acest fel. Modelele ei de ceară au devenit adevărate mărturii ale evenimentelor de atunci, într-o vreme în care fotografiile nu existau.

O tradiţie de 176 de ani

În 1835, când s-a mutat din nou în Marea Britanie, a deschis un muzeu al figurilor de ceară în Londra, pe Baker ­Street. Cea mai populară operă a sa era „camera ororilor", care întruchipa crime, dar şi pe autorii acestora. Partea „întunecată" nu a dispărut încă din muzeele Madame ­Tussaud: este un pic morbid să te uiţi la braţele strălucitoare, din ceară, ale artistei Amy Winehouse, notează publicaţia citată. În lumea figurilor de ceară există două Amy Winehouse, pentru ca una să poată fi tot timpul luată din expoziţie pentru a i se repicta tatuajele şterse de atingerile „discrete" ale fanilor.

„Madame Tussaud credea că oferă distracţie, desfătare artistică, educaţie istorică şi un loc de pelerinaj", scrie Pamela Pilbeam, autoarea cărţii „Madame Tussaud şi istoria figurilor de ceară". Dacă vizitatorii mai în vârstă îşi amintesc cu nostalgie modelele de ceară din trecut, care nu erau neapărat vedete, tinerii se bucură de figurile fashion ale idolilor lor. Fiecare model este încă realizat după procedurile folosite de Marie Tussaud şi este gata în cel puţin patru luni. Preţul figurinelor nu este mic: 150.000 de lire sterline (174.000 de euro).

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite