„Schimb SUV vechi cu clasă mică nouă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe timp de criză, vânzările de maşini noi s-au prăbuşit. Pentru buzunarele intrate la apă, mai accesibile sunt ofertele speciale şi finanţarea de tip buy-back.Românii îşi dau maşina de câţiva ani pe una nouă de clasă mai mică. Aşa se aleg cu un autoturism în garanţie, fără a se mai împrumuta.

Mai citiţi şi
Lansare Dacia Sandero Stepway: Dezlegarea misterului SUV-ului fabricat de presa

Lexus Romania a lansat SUV-ul hibrid RX 450h
Dacia se vinde bine  în Europa

Maşinile noi se umplu de praf în showroomurile dealerilor. Clienţii intră, se uită şi pleacă. Unii chiar se urcă în maşini sau solicită un drive-test. Puţin sunt însă cei care mai revin să cumpere autoturismul. Situaţia este descrisă de reprezentanţii dealerilor auto şi se vede deja în statistici. Nici ofertele speciale sau programul „Rabla“, finanţat de Guvern, nu îi mai atrag pe cumpărători.

În aceste condiţii, soluţia buy-back poate fi salvatoare pentru buzunarele clienţilor. Sistemul poate fi descris în câteva cuvinte: proprietarul aduce la dealer maşina pe care o are deja şi poate să plece acasă cu una nouă, al cărui avans îl plăteşte din ce obţine pe autoturismul rulat. Evaluările maşinilor rulate sunt realizate de specialişti angajaţi de reprezentanţii firmelor auto, aşa că oferta e posibil să nu fie atât de avantajoasă pe cât vă aşteptaţi. Este însă una de compromis.

Condiţii mai relaxate

Bogdan, un tânăr din Capitală, şi-a cumpărat în urmă cu trei ani o maşină second-hand din Germania. Acum este dispus să o dea pe una nouă, de producţie autohtonă. Autoturismul Alfa Romeo pe care îl are în prezent în garaj a fost deja evaluat de reprezentanţii unui dealer Fiat şi acum aşteaptă oferte şi de la alte firme.

Şi dealerii mai lasă de la ei pe timp de criză, crede Bogdan. Au ajuns să accepte orice fel de maşină, în orice stare. Nu este obligatoriu să fie cumpărată din reţeaua autorizată de dealeri. Şi nici ca autoturismul să fie de aceeaşi marcă cu cel ce urmează să fie cumpărat.

„Achiziţionăm autovehicul rulat al clientului, chiar dacă nu a fost cumpărat din reţeaua de parteneri Porsche România. Nu spunem «nu» niciunui autovehicul. Prin serviciile pe care le oferim dorim să dăm clientului ocazia să-şi cumpere o maşină nouă sau de ocazie şi, pe cât posibil, aceasta să fie dintre mărcile comercializate de Porsche România“, ne-au spus reprezentanţii Volkswagen. De cele mai multe ori însă clienţii apelează la buy-back când îşi doresc aceeaşi marcă de maşină precum cea pe care o deţin, doar că optează pentru un alt model.

Soluţia mini

Când vine vorba de alegerea unui alt model, consultanţii de vânzări de la distribuitorii auto au observat o tendinţă normală pentru această perioadă: cei mai mulţi clienţi în sistemul buy-back îşi dau maşina veche de clasă mare pe una nouă de clasă mică. Un lucru greu de imaginat în urmă cu doi-trei ani.

„Clienţii care au o nevoie imediată de bani lichizi, dar nu doresc nici să renunţe la mersul cu maşina proprie, preferă să-şi înlocuiască autoturismele de clasă superioară, mai scumpe, cu autoturisme de clasă mai mică, de calitate, dar la un preţ redus. În acest caz, clienţii primesc pe loc, în numerar, banii pentru a-şi acoperi nevoia care i-a mânat să facă schimbul“, explică şi reprezentanţii Ţiriac Autorulate.

Dealerii auto spun că, în ultima perioadă, numărul de cereri pentru buy-back a crescut cu peste 50% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut. Până acum doi ani, cei mai mulţi clienţi îşi dădeau maşina veche pe un model mai nou şi mai performant.

Maşinile mici atacă

Cel puţin pentru moment, maşinile de clasă mică au câştigat bătălia cu limuzinele sau giganticele SUV-uri. În perioade de criză, consumul mic şi utilitatea autoturismului în oraş îi fac pe mulţi europeni să-şi calce pe orgoliul de a avea cât mai mulţi cai-putere sub capotă, scriu publicaţiile de specialitate din Marea Britanie.

De ce vrem să scăpăm de maşina veche

1 După ce iese din garanţie, o maşină începe „să mănânce“ bani. Acesta este un mit des întâlnit printre proprietarii de maşini şi acceptat de mecanicii auto. „În general, într-o maşină de 10.000 de euro, după trei ani de funcţionare, trebuie să mai bagi 1.000 de euro“, crede Ion Stroe, mecanic la un service autorizat. Garanţiile pe care companiile auto le oferă pentru maşini noi variază între doi şi cinci ani. Cei care vor să beneficieze mai mult timp de asistenţa vânzătorului  pot alege ofertele pentru garanţii extinse: pentru câteva sute de euro, clienţii pot beneficia de garanţie încă doi-trei ani.

2Un alt motiv ar putea fi dorinţa deţinătorilor de maşini de a schimba ceva în viaţa lor de şofer. Mai mulţi cai-putere, designul unui model nou sau dotările suplimentare pot avea efect.

3Avantajele unui alt tip de maşină, de exemplu ale unei maşini de clasă mică sau, dimpotrivă, ale unui SUV, îi pot face pe şoferi să-şi schimbe autoturismul actual.

„Rulatele“, vândute în parcurile second-hand

image

Şi pentru maşinile rulate se oferă garanţie



Maşinile date la schimb prin sistemele oferite de dealeri au şanse să-şi găsească noi proprietari tot prin intermediul acestor firme. Firmele auto cumpără maşinile rulate la preţul indicat de evaluator şi le vând apoi pe o sumă mai mare.

„Întrucât maşinile achiziţionate sunt revândute prin divizia noastră de automobile rulate, pentru stabilirea preţului corect urmărim verificarea unui model BMW, de pildă, în 72 de puncte. De altfel, noi facem această verificare tuturor automobilelor pe care le comercializăm“, explică oficialii Automobile Bavaria. Pentru maşinile rulate, dealerii Automobile Bavaria oferă finanţare proprie, prin intermediul uneia dintre companiile din grup, în condiţii avantajoase.  „Totodată, la revânzare, aceste automobile beneficiază de garanţie şi de comunicarea istoricului maşinii“, au adăugat reprezentanţii firmei.

Maşinile avariate preluate prin sistemul buy-back pot fi reparate cu costuri mici, direct de către dealer, şi revândute la preţuri avantajoase. Vânzările de maşini second-hand din interiorul ţării au stagnat la rândul lor odată cu modificarea taxei auto şi cu apariţia concureţei acerbe cu parcurile auto de maşini rulate din afara ţării, unde se practică preţuri tot mai mici.

Autoturismele s-au ieftinit în euro

Preţul autoturismelor noi a scăzut, în medie, cu 1.000-2.000 de euro, în cazul celor din clasa medie. Ieftinirea nu se simte însă la buzunare din cauza deprecierii leului, însă dealerii auto se întrec în oferte. Acestea sunt atrăgătoare doar la prima vedere. Cei mai mulţi producători auto oferă dotări gratis pentru maşină. Alţii preferă să-şi prezinte oferta de finanţare într-un mod ispititor. De exemplu, pentru un model Golf, rata porneşte de la 22 de euro pe săptămână, conform ofertei Volkswagen. Precizările privind dotările unei asemenea maşini sunt lăsate la urmă.

Nici programul „Rabla“ nu i-a impresionat pe români. Anul acesta, în primele două etape ale programului, nu a fost atinsă ţinta de 20.000 de maşini vândute. Totuşi, 20% din totalul maşinilor noi vândute au fost cumpărate cu primă de casare de la stat. Proprietarii care dădeau la schimb o maşină mai veche de 12 ani pentru una nouă primeau de la buget 3.800 de lei.

Când îşi revine piaţa auto?

Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan, declara într-un interviu acordat în presa internaţională că piaţa auto europeană nu-şi va reveni până în 2011. Oficialii din industria auto locală spun însă că în România situaţia nu este încă la fel de gravă ca în Occident.

„Suntem încrezători că aceste momente dificile ale economiei vor fi depăşite, iar clienţii vor profita de ofertele speciale pentru a investi acum într-o maşină. Părerea noastră vizavi de maşinile rulate, preferate în acest moment celor noi,
este că există în România oferte mult mai bune ca preţ şi clar mai convenabile în termeni de risc şi de avantaje ulterioare decât cele din Occident“, ne-au spus oficiali ai Automobile Bavaria.

Analiştii cotidianului britanic „The Daily Telegraph“ cred că piaţa auto mondială pare deja a-şi reveni. „În mai s-a înregistrat o scădere cu 43% a vânzărilor comparativ cu luna similară din 2008. Dar această scădere este cea mai mică din 2009“, scriu aceştia. În ultimele luni, mari producători auto au anunţat că închid zeci de uzine din întreaga lume şi au disponibilizat zeci de mii de angajaţi.

În România, vânzările de maşini noi s-au prăbuşit încă de anul trecut. În ciuda ofertelor de pe piaţă, anul acesta, la categoria maşinilor din import, vânzările au scăzut la mai puţin de jumătate comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Şi producătorul autohton Dacia a întregistrat în primele trei luni vânzări cu 63% mai reduse decât anul trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

image

În România sunt oferte mult mai bune ca preţ şi clar mai convenabile în termeni de risc şi de avantaje ulterioare decât cele din Occident.

image


oficiali Automobile Bavaria

image
Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite