Românii rămân fideli spray-ului de cameră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parfumul din casele noastre provine în continuare de la deodorantele odorizante clasice. Piaţa odorizantelor de cameră e în continuare dominată de câţiva jucători, semn că gusturile românilor s-au sedimentat deja.

Conform datelor statistice, preferinţele consumatorilor români faţă de formele de prezentare ale odorizantelor de interior s-au păstrat în ultimii ani. În top sunt în continuare deodorantele (aerosolii), gelurile şi spray-urile electrice cu lichid.

Datele furnizate de

MEMRB România, unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa cercetării de marketing, arată că segmentul deodorantelor (aerosoli) a ajuns să acopere aproape jumătate din piaţă, în perioada martie 2008 - februarie 2009, în creştere cu peste 6% faţă de anul anterior.

Şi în cadrul acestei categorii, produsele clasice îşi menţin supremaţia, dar tot mai mulţi români cumpără deodorante automate, care sunt declanşate cu ajutorul unor mecanisme ce funcţionează cu baterii.

În perioada amintită, aproape o treime din volumul vânzărilor de deodorante de interior (29,3%) a fost acoperită de aceste produse mult mai practice pentru utilizatori. 

Aparatele electrice cu lichid câştigă teren

Din datele MEMRB România rezultă că segmentul odorizantelor cu acţiune continuă este în scădere atât ca volum, cât şi în valoare. În perioada martie 2008 - februarie 2009, acestea au acoperit 39,4% din piaţă ca volum de vânzări şi 35,9% ca valoare, în scădere faţă de perioada similară anterioară.

Din segmentul odorizantelor cu acţiune permanentă, în continuare sunt cel mai bine vândute gelurile, cele cu alimentare capilară şi decorative, acestea acoperind peste 70% din segment. Cât priveşte categoria odorizantelor electrice cu lichid, acestea acoperă 22,5% din segment, în creştere uşoară faţă de anii precedenţi.

Retailerii explică acest tradiţionalism al consumatorilor prin diferenţele de preţ destul de mari dintre produsele odorizante provenind din segmente diferite. 

Gusturi pentru aromele fresh şi florale

Peste 60% din piaţa odorizantelor este asigurată de vânzările din marile magazine (hipermarketuri şi supermarketuri).

În acelaşi timp, piaţa este dominată de cinci jucători: Johnson Wax (cu mărcile Glade şi Oust), Reckitt&Benckiser - producător al brandului Airwick, Sara Lee – prin Safilar România  (companie care comercializează marca Ambi Pur), Statestrong  şi Yplon.

Specialiştii mai susţin că românii se dau în vânt după aromele fresh, revigorante (măr, pin şi marin) şi florale (iasomie, lavandă şi lăcrămioare).

Deşi producătorii au scos pe piaţă şi produse destinate băilor, bucătăriilor, spaţiilor mici închise, dar şi frigiderlor sau aspiratoarelor, cele mai mare vânzări se înregistrează în continuare la produsele destinate camerelor.

Explicaţia oferită de specialişti: aici îşi petrec românii mare parte din zi şi doresc să creeze o atmosferă plăcută nu numai din punct de vedere estetic, ci şi pentru simţul olfactiv. 

Parfumuri variate, aparate uşor de folosit

image

Glade Microspray - odorizant pentru încăperi cu acţiune instantanee, cu parfum concentrat. O singură apăsare este suficientă pentru a parfuma aerul timp de mai multe ore. Cele cu arome de lavandă sau marine pot fi folosite şi pentru băi. 10,81 lei, de la shopmania.ro.

image

Air Wick Freshmatic Mini au parfumuri ce contin aqua essences cu arome de frezie, iasomie şi parfumuri pe bază de uleiuri esenţiale de lavandă, muşeţel şi citrice. Funcţionează cu baterii şi pot fi programate să pulverizeze automat la intervale de 7,5, 15 sau 30 de minute. Aparatul plus rezervă au un preţ recomandat de 29,9 lei.

image

3volution de la Ambi Pur este primul odorizant dinamic cu trei arome complementare care se schimbă la fiecare 45 de minute. Disponibil în trei variante: Fresh New Day, Seaside Breeze şi Oriental Dreams. Preţul recomandat de producător: 18,5 lei.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite