Noile provocări sexuale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii aleg, din ce în ce mai des, să meargă pe cont propriu şi în dormitor. Contează mai mult să-şi îndeplinească fanteziile personale decât să-şi mulţumească partenerul. Când vine vorba de sex, femeile cumpără obiecte care le ajută să se descopere, iar bărbaţii aleg produse care le măresc performanţele.

Împreună, dar separat. Aşa rezumă oamenii din industrie, dar şi sexologii noua tendinţă în materie de sexualitate la români. Aflaţi într-un permanent proces de schimbare de mentalitate vizavi de sex, subiect încă etichetat de unii ca fiind tabu în afara spaţiului conjugal, românii tind tot mai mult spre egoism în dormitor. Asta se manifestă şi în cerinţele pe care le au atunci când intră într-un sex-shop, fie că acesta este pe stradă, fie că este în spaţiul virtual, dar şi în faptul că, împreună sau separat de partenerul de viaţă, participă la petreceri de swing.

„Femeile care intră într-un sex-shop, mai puţin dezinhibate decât bărbaţii, aleg obiecte doar pentru ele, care să le ajute să se cunoască mai bine. În proporţie de 99%, clientele sex-shopurilor nu cumpără şi pentru parteneri", spune Dragoş Enea, proprietarul unui lanţ de magazine de profil, participant la Eros Show, târgul deschis miercuri seară în Capitală, la Sala Polivalentă. „Şi ei se înscriu în aceeaşi tendinţă. Majoritatea cumpără produse care să-i ajute numai pe ei, care să-i transforme în nişte adevăraţi Supermani în dormitor", adaugă Enea.

Pe cont propriu

Potrivit acestuia, în ultimii zece ani, de când a deschis primul sex-shop în Capitală, românii au trecut printr-o serie de schimbări. „Înainte, oamenii nu aveau nicio direcţie, intrau într-un sex-shop mai ceva ca într-un muzeu, din cale-afară de sfioşi şi aproape fără să ştie ce produse ar putea găsi înăuntru; fără să recunoască ce îşi doresc şi, aproape de fiecare dată, lăsându-se ghidaţi de vânzători în alegerea pe care o făceau", explică Enea.

„Apoi a venit perioada în care oamenii au început să cumpere jucării pentru ambii parteneri, cu gândul la plăcerile de cuplu", adaugă el. În ultima perioadă, spun proprietarii de sex-shopuri, tot mai mulţi dintre clienţii magazinelor de profil intră doar cu gândul de a-şi vedea împlinite poftele trupeşti personale. „Interesul propriu primează, indiferent că vorbim de femei sau că vorbim de bărbaţi. Bărbaţii se gândesc doar la cum să obţină performanţe mai mari în pat, cumpără parfumuri cu feromoni, prezervative antiejaculare pe bază de lidocaină, spray-uri împotriva ejaculării rapide, pastile sau soluţii naturale 100% pentru întârzierea ejaculării, făcute din plante chinezeşti", spune proprietarul de sex-shopuri.

De altfel, bărbaţii reprezintă şi cea mai mare masă a clientelei, în proporţie de 70% din total. În acelaşi timp, femeile aleg tot soiul de obiecte care să le ajute să se cunoască din punct de vedere sexual - de la bile vaginale la vibratoare de toate culorile şi mărimile. „Spre deosebire de bărbaţi, care se mai gândesc şi la parteneră, femeile cumpără doar pentru ele. Sigur, majoritatea intră în sex-shop, cer un anumit produs - ştiu exact că trebuie să fie roşu, să aibă 20 cm lungime - dar ţin să menţioneze că-l vor pentru a-l face cadou unei prietene. Clienţii bărbaţi sunt mult mai deschişi, nu se ascund atunci când îşi doresc ceva", conchide Dragoş Enea.

Lipsa de comunicare

Psihoterapeutul Sorina Cristea spune că această „sexualitate pe cont propriu" e o dovadă clară a faptului că, de regulă, românii nu vorbesc acasă despre problemele de cuplu pe care le au, despre dorinţe şi despre fantezii. „Egoismul înseamnă lipsă de comunicare. Fiecare pentru el, fără să îl intereseze nevoile celuilalt. Până nu de mult, femeia era preocupată în principal de ce îşi doreşte bărbatul în materie de plăceri sexuale. Acum, când se află oarecum pe planuri de egalitate, şi ea, ca şi el, face alegeri personale", susţine Cristea.

„Piese de rezistenţă"

Nikki Rider, din Germania, care a jucat în 104 filme pentru adulţi, e invitata de onoare la Eros Show, deschis până duminică. Pe lista participantelor se află şi Cristina Bella (Ungaria), Natasha, Ginger Devil şi Alina Plugaru (România). Preţul unui bilet e 40 de lei.

Ce impresii lasă Eros Show

EA

O scenă pătrată, cu o bară în mijloc şi un fotoliu negru, din piele. Asta e tot ceea ce au nevoie profesionistele de la Eros Show pentru a le satisface, cel puţin vizual, poftele bărbaţilor care vin la „locul de joacă pentru adulţi", aşa cum l-au numit organizatorii. Cu zâmbetul pe buze şi cu telefoanele mobile pregătite pe modul Foto/Video, bărbaţii care au venit în prima zi la târg şi-au clătit ochii ore întregi cu unduiri de blonde, brunete şi roşcate, îmbrăcate sumar. În timpul pauzelor dintre show-urile de la bară, fără finalizare şi fără prea multe atingeri, şi între discuţiile cu animatoarele îmbrăcate în costume din latex, „masculii" de toate vârstele - şi tineri de 25-30 de ani, posesori de BMW, dar şi bătrânei cu burtică proeminentă - se retrag la o bere la pahar şi o pungă cu floricele.

EL

Un bărbat care vizitează expoziţia erotică se poate bucura de spectacole de striptease foarte bune, făcute de profesioniste, şi de show-uri erotice private. În plus, pentru amatorii de filme XXX, cel mai mare câştig e faptul că pot admira de aproape trupurile vedetelor din industria porno, care oferă spectacole interactive. În rest, sex-shopuri şi standuri, unde, cu ajutorul unor tinere îmbrăcate foarte sumar, sunt promovate anumite săli de masaj erotic şi videochaturile. Stripteuzele, vedetele porno şi vânzătoarele îmbrăcate foarte sexy nu fac decât să-i provoace pe vizitatorii de sex masculin. La plecarea de la „porno-expoziţie", care poate fi comparată cu un preludiu care nu se mai termină, cel mai probabil, bărbaţii se opresc în primul salon de masaj erotic. Dorin Irimia

Swingul, distracţie la sfârşit de săptămână

Singure sau cu partenerul de mână, în fiecare sâmbătă, în jur de 100 de persoane, majore, fără inhibiţii, dar cu sute de fantezii erotice, ies „la joacă" într-un club din centrul Bucureştiului. De un an, în Attraction Club, susţin reprezentanţii acestuia, români - dar şi expaţi din multinaţionale şi străini aflaţi în vizite scurte, de afaceri, prin România - participă la petreceri de swing. Swingul - care presupune schimbul partenerului de cuplu pentru o noapte - e, de departe, vedeta anului în România.

În întâmpinarea sutelor de cereri care vin de la amatorii de plăceri ieşite din tipare, clubul vinde la Eros Show vouchere de iniţiere în swing. În schimbul a 29 de lei, oricine poate beneficia de un tur personal de familiarizare cu locul în care se ţin petrecerile sexuale de sâmbătă.

Sute de membri fideli

„Acesta e ultimul pas pe care cineva îl face înainte de a-şi rezerva un loc la o petrecere de swing. Poţi să vezi cum arată clubul şi să pui toate întrebările care îţi vin în minte", spune Roxana Ioniţă, proprietarul Attrac­tion Club. „Suntem asaltaţi de români care doresc să participe, dar care ar vrea să cunoască dinainte cum arată locul, să ştie exact la ce să se aştepte", adaugă Ioniţă.

Potrivit acesteia, clubul are 200 de membri fideli, iar o parte din ei vin săptămânal la petreceri. Acestora li se adaugă alte câteva sute de români - singuri sau aflaţi într-o relaţie stabilă - care se bucură de noua modă în materie de sex. „Sunt persoane cu vârste între 25 şi 45 de ani, cu venituri medii şi peste medie, oameni fără prejudecăţi, pentru care sexualitatea e importantă. Pentru toată lumea care vine la noi, swingul e o variantă de a petrece un weekend mai puţin banal", explică Ioniţă.

Şapte ore de plăceri

Petrecerile swing încep la ora 22.00, iar taxa de intrare, pe seară, este de 100 de lei pentru femei singure, 200 de lei pentru cupluri şi 300 de lei pentru bărbaţi singuri. În clubul situat pe două niveluri, relaţiile - de socializare şi cele care implică acte sexuale - se supun unor reguli foarte stricte. Există, spune Ioniţă, persoane care vin doar pentru stimulare, la fel cum există şi cupluri care se retrag într-o cameră închisă şi-şi pun în practică cele mai ascunse dorinţe, dar şi oameni care nu se sfiesc să întreţină relaţii sexuale în văzul tuturor „vizitatorilor".

„Dimineaţa, la ora 5.00, când petrecerea se încheie, toată lumea pleacă acasă şi îşi vede mai departe de viaţă. Swingul e pur şi simplu divertisment. Un divertisment de care se arată interesate multe persoane publice din România, dar care nu-şi asumă încă participarea", spune Roxana Ioniţă. Potrivit acesteia, clubul de swing, deschis pe timp de criză, este o afacere extrem de profitabilă.

O etapă naturală, care trebuie consumată

Faptul că, în pat, ne pasă doar de noi, nu şi de celălalt este un mare adevăr pe care trebuie să-l luăm ca atare, dar pe care trebuie să-l tratăm cu maximum de seriozitate, spune Ovidiu George Bălan, sexolog şi doctor în ştiinţe medicale. Egoismul la nivel de cuplu nu este decât o nouă manifestare a ritmului accelerat în care ne trăim vieţile. „Oamenii nu mai au timp de nimic, totul se face pe fugă. Trăim în secolul vitezei, iar asta nu exclude nici dormitorul", explică acesta noua tendinţă în materie de viaţă sexuală. 

Potrivit doctorului în ştiinţe medicale, egoismul - manifestat, în egală măsură, de femei şi de bărbaţi - este, nici mai mult, nici mai puţin, decât o altă faţetă a vitezei nebune din aceste timpuri. „Nu ne pasă decât de serviciul nostru, de salariul nostru şi, în ultimă instanţă, dar nu mai puţin important, de plăcerile noastre în materie de viaţă sexuală. E mai puţin interesant ce vrea cel de lângă noi, fie că vorbim de un prieten, fie că vorbim de o rudă sau de partenerul conjugal", spune Ovidiu Bălan. Din punctul lui de vedere, nu ne rămâne decât să consumăm această etapă naturală a „egoismului în cuplu".

Nu e timp de romantism

„Nu putem generaliza. Fiecare cuplu are propria sexualitate, propriile valori, propriile dorinţe şi probleme, pe care şi le rezolvă aşa cum poate. Nu putem spune cât va dura această «modă»", este de părere sexologul. „Totul va dura până când îşi va consuma toată substanţa. Dar câtă vreme banul ne guvernează, iar toată lumea aleargă după câştiguri, nu mai avem timp de romantism", mai spune Ovidiu Bălan. Din păcate, efectul acestei mode este ceea ce se numeşte „singurătate în doi". Aceasta este o problemă din ce în ce mai des întâlnită la români, care se înscrie într-o tendinţă mondială.

"Nu ne pasă decât de serviciul nostru, de salariul nostru şi, în ultimă instanţă, dar nu mai puţin important, de plăcerile noastre în materie de viaţă sexuală."
Ovidiu George Bălan
sexolog

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite