Maşina-avion, pe ultima sută de metri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aparatul de 178.000 € ar urma să atingă 104 km/h pe şosea şi 185 km/h în aer. Conceptul unei maşini zburătoare nu a fost niciodată mai aproape de a prinde aripi. Compania Terrafugia a anunţat că poate începe producţia unei maşini-avion peste un an.

Terrafugia Transition, cu un preţ de aproximativ 178.000 de euro, este un aparat de zbor cu două locuri care poate atinge în aer o viteză maximă de 185 de kilometri pe oră, cu o autonomie de 788,5 de kilometri cu un rezervor plin. Maşina zburătoare poate fi pilotată după un curs de doar 20 de ore. La o apăsare de buton, aparatului îi trebuie numai 15 secunde pentru a-şi plia aripile automat şi pentru a trece de la propulsia cu elice la tracţiunea pe spate.

Pe şosea, maşina poate atinge viteza maximă de 104 kilometri pe oră şi încape fără greutate într-un garaj standard. „Este ca un mic Transformer", explică Carl Dietrich, fondatorul companiei americane  producătoare Terrafugia, citat de „The Daily Mail". Deşi este destinat în principal cumpărătorilor din Statele Unite ale Americii, unde există numeroase piste de decolare şi aterizare, mai mult de 20 de britanici şi-au declarat interesul pentru vehiculul fabricat din fibră de carbon. „Ce idee extraordinară. Chiar aş dori să aflu mai mult despre asta şi o să mă interesez personal", a declarat pentru „The Daily Mail" şeful companiei Virgin, Sir Richard Branson, care a stabilit un record mondial după ce a traversat Canalul Mânecii într-o maşină-amfibie.

Anul viitor ar putea intra în producţie

Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului Rutier din Statele Unite ale Americii „a pavat" drumul pentru apariţia pe străzi şi-n aer a maşinilor zburătoare, după ce a anunţat recent condiţiile de acces ale acestora în trafic. Pe de altă parte, Autoritatea Aviatică Civilă din Marea Britanie a confirmat faptul că, după un asemenea sprijin din partea americanilor, va fi destul de uşor ca maşinile zburătoare să primească şi avizul Agenţiei Europene pentru Siguranţă. „Standardele de siguranţă sunt foarte similare între noi şi SUA", a declarat purtătorul de cuvânt al instituţiei de aviaţie, Jonathan Nicholson.

Proiectul Terrafugia Transition, care a început în 2006, părea că va fi un eşec vara trecută, după ce au fost solicitate schimbări de design foarte scumpe, în valoare de 13,7 milioane de euro. Printre acestea se numără introducerea unui sistem de control al stabilităţii şi anvelope care să poată fi folosite pe drumuri publice şi pe piste. Dar proiectul a fost salvat atunci când armata americană a acordat un contract de 45,8 milioane de euro pentru a dezvolta un Humvee zburător.

Două prototipuri sunt aproape terminate acum şi se aşteaptă să fie nevoie de puţine schimbări pentru ca modelul final să fie gata pentru a intra în producţie anul viitor. Unul dintre cei o sută de clienţi care a plătit un avans de 7.117 euro e Sherry Grobstein, un inginer din Massachusets, care zboră acum cu un avion de mici dimensiuni Cessna 150. Singura ei grijă este faptul că preţul a sărit de la 121.000 de euro la aproximativ 178.000 de euro. „Cred că este cea mai interesantă idee din univers. Cu Transition pot să zbor oriunde şi, dacă vremea nu este suficient de bună pentru a zbura înapoi, pot să conduc maşina spre casă", a spus Sherry Grobstein, pentru „Daily Mail". 

Click pe infografie pentru a mări

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite