Mania cumpărăturilor, moştenită de la mamă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Studiile arată că acest comportament este învăţat şi copiat, concluzia fiind că dorinţa de a face cumpărături este transmisă de mame. De ani întregi, fiecare dintre noi s-a întrebat de unde vine apetitul insaţiabil al femeilor pentru cumpărături.

Terapia prin shopping a adus alinare pentru milioane de femei care nu iubesc nimic mai mult pe lume decât să dea raite costisitoare prin magazine. Pentru acelea care s-au întrebat ce le îndrumă necontenit spre malluri, un posibil răspuns vine în urma unor studii realizate de cunoscutul magazin britanic Debenhams. Analiza vânzărilor, scrie „Daily Mail", arată că tendinţa de-a cumpăra în exces este deprinsă de la vârste fragede prin învăţare, deci poate fi transmisă de mame.

Citeşte şi:
Dilema Săptămânii: Cum facem cumpărături: în magazin sau online?
Jumătate dintre femei urăsc cumpărăturile

Studiile au dezvăluit faptul că se vând cu 50% mai multe hăinuţe pentru bebeluşii de sex feminin, decât pentru cei de sex masculin. În plus, a reieşit că în jurul vârstei de 4 ani, fetiţele au în garderobă cu 20% mai multe obiecte vestimentare decât băieţii. De obicei, mamele sunt cele care cumpără haine pentru copiii lor. Ele imprimă, astfel, instinctiv în conştiinţa fetiţelor lor o nevoie sporită de obiecte vestimentare. În consecinţă, este foarte probabil ca femeile să capete mania cumpărăturilor ca rezultat al „expunerii" îndelungate la această activitate.

Băieţii la fotbal, fetiţele la cumpărături

Rezultatele studiului efectuat de retailerul Debenhams au fost interpretate de psihologul Karen J. Pine, profesor la Universitatea din Hertfordshire. „Societatea umană pune un accent deosebit pe înfăţişarea femeii, iar rezultatul inevitabil este acela că se cumpără mai multe haine pentru fete, decât pentru băieţi", a declarat Karen J. Pine pentru „Daily Mail". „Părinţii accentuează importanţa vestimentaţiei destinată activităţilor în timpul liber, cum ar fi reprizele de cumpărături sau joaca. În timp ce taţii îşi duc fiii la meciuri de fotbal, femeile îşi duc fetiţele la cumpărături, încurajându-le interesul pentru modă. Pe de altă parte, în lumea animalelor lucrurile stau exact invers. De exemplu, la lei, raţe sau păuni masculii sunt cei cu mai multe podoabe, în timp ce femelele sunt banale", a adăugat psihologul. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite