Manechinele slabe, coşmarul reclamelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modelele slabe care apar în reclame asigură vânzări crescute ale respectivelor produse, cel puţin în rândul femeilor. Aceasta a fost una dintre regulile de aur ale publicităţii, încă de la

Modelele slabe care apar în reclame asigură vânzări crescute ale respectivelor produse, cel puţin în rândul femeilor. Aceasta a fost una dintre regulile de aur ale publicităţii, încă de la început, notează “The Daily Telegraph”.

Se pare, însă, că nu este adevărat. Un studiu recent susţine contrariul. Cercetătorii australieni au ajuns la concluzia că reclamele în care apar modele slabe nu conduc la creşterea vânzărilor. Aceste reclame le lasă indiferente pe tinerele potenţiale cumpărătoare.

Vestea şi mai proastă este că femeile adulte ajung chiar să nu mai cumpere produsele în cauză. În schimb, clipurile publicitare în care apar modele mai plinuţe le încurajează pe femeile mature să cumpere. Pentru realizarea acestui studiu, psihologul Phillippa Diedrichs de la Universitatea din Queensland a creat o serie de reclame la şampon, lenjerie intimă şi rochii de ocazie.

Pentru fiecare reclamă au fost făcute două variante: una în care apărea o femeie slabă şi una în care apărea o femeie mai plinuţă. Rezultatele au fost clare. Manechinele slabe nu au efectul scontat. “Produsele pot fi vândute şi dacă oamenii se simt mai bine în propria lor piele”, a conchis  Diedrichs. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite