La cozonac, înainte!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cozonacul este preferat de consumatorii români de produse de patiserie. În afara cantităţilor cumpărate din comerţ, în fiecare gospodărie se prepară, anual, în medie, 7,8 kilograme. Criteriile principale după care alegem produsele de patiserie sunt calitatea şi aspectul, abia apoi fiind luate în calcul preţul şi calitatea făinii.

În România, cele mai consumate tipuri de produse de patiserie sunt cozonacul şi patiseria proaspătă (ştrudele, merdenele, pateuri), aproximativ 60% dintre consumatori declarând că le preferă, arată un sondaj Gallup comandat de Rompan, patronatul din industria de morărit şi panificaţie. 55% din respondenţi au declarat că prepară cozonac în casă.

În mediul rural, ponderea celor care prepară cozonac în casă este mai mare decât în mediul urban - 63% faţă de 48%. Cantitatea medie de cozonac preparată într-o gospodărie într-un an este de aproximativ 7,8 kilograme. Dacă la ţară se pregătesc anual, în medie, aproape zece kilograme de cozonac, la oraş, puţin mai mult de jumătate din această cantitate se prepară acasă: 5,6 kilogame.

Calitatea şi aspectul contează

Se estimează că, la nivelul întregii ţări, cantitatea de cozonac preparată în casă este de aproximativ 29.000 de tone, din care 19.000 de tone în mediul rural şi 10.000 de tone în mediul urban. Cei mai mari consumatori de cozonac preparat în casă sunt moldovenii (9.119 tone, anual), urmaţi de munteni (7.110 tone), pe ultimul loc situându-se dobrogenii (625 tone).

Atunci când aleg cozonacul sau alte produse de patiserie din rafturile magazinelor, cumpărătorii se uită mai ales la calitatea şi aspectul lor. 94% aleg aceste produse după calitate, iar 83% după aspect, mai arată studiul Gallup.

Urmează apoi, în ordinea importanţei, preţul (78%), tipul de făină (67%) şi conţinutul de E-uri şi conservanţi (64%). Principalele motive invocate de persoanele care nu consumă sau consumă foarte rar produse de patiserie sunt lipsa banilor şi abia apoi faptul că nu le plac astfel de produse.

Cercetarea Gallup a fost realizată pe un eşantion de 1.222 persoane, în perioada noiembrie-decembrie 2009, la solicitarea Rompan.
Marja de eroare a sondajului este +/-2,8%.

image
image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite