Internetul, resursă de informaţii pentru români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Internetul este cea mai mare sursă de acces la informaţii pentru mulţi utilizatori, potrivit unui studiu realizat de TradeAds Interactive. Astfel, mai bine de jumătate dintre respondenţi au declarat că se documentează online şi că îşi caută pe web informaţiile de care au nevoie.

Cele mai importante categorii de ştiri pe care utilizatorii doresc să le citească pe internet sunt despre sănătate (53,8%), educaţie (50,8%), divertisment (46,6%) şi despre artă (46,6%). Preferinţele internauţilor diferă însă în funcţie de sex. Dacă femeile preferă informaţiile despre artă, călătorii, divertisment, educaţie, familie, sănătate şi cumpărături, bărbaţii vor să citească lucruri noi din domeniile auto, business, divertisment pentru adulţi, sport şi tehnologie.

„Categoriile superioare de vârstă, peste 50 de ani, caută informaţii despre sănătate, călătorii, divertisment, în timp ce persoanele de
vârstă medie, respectiv 30-50 de ani, caută informaţii despre educaţie, familie, imobiliare, business şi tehnologie. Tinerii sub 30 de ani sunt receptivi la informaţiile despre cumpărături, sport şi auto", se arată în comunicatul TradeAds Interactive. Peste 40% din participanţii la studiu au declarat că citesc ziare şi reviste online, în timp ce 30% din aceştia utilizează reţele sociale.

Reclame online

În privinţa tehnologiei pe care o folosesc pentru accesarea internetului, 63,6% din români spun că intră online pe calculatoare de tip desktop, 39,3%, pe laptopuri şi doar 9% pe echipamente mobile. Internauţii români nu sunt încă obişnuiţi cu tranzacţiile pe web, doar 9,6% declarând că fac plăţi online, cu cardul. În privinţa reclamelor online, 41% din respondenţi au declarat că acestea îi informează, iar 13,4%, că sunt ajutaţi să aleagă diferite produse comerciale.

Există însă şi internauţi deranjaţi de bannerele postate pe site-uri. 21,8% din respondenţi afirmă că bannerele nu au niciun impact asupra lor, în timp ce 23,8% le consideră supărătoare. Sondajul s-a desfăşurat în perioada 10 - 27 ianuarie, pe un eşantion de 5.356 de respondenţi. 

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite