FOTO/VIDEO Hipersexualizarea fetiţelor: diete şi lenjerie de la 4 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O carte de diete pentru fete cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani a atras criticile psihologilor şi nutriţioniştilor. Un volum apărut în SUA le învaţă pe fete să slăbească pentru a deveni populare. Lumea modei a folosit recent copii pentru a promova imagini cu tentă erotică.

De la apariţia în paginile revistelor de modă a lui Brigitte Bardot în 1949, la doar 15 ani, şi apoi publicarea în 1955 a romanului lui Vladimir Nabokov, „Lolita", lumea a fost împărţită între dorinţă şi şoc în ceea ce priveşte copilele-divă. În zilele noastre, o carte recomandă fetelor de 6 ani să ţină diete, „Vogue" pune pe copertă un model de 10 ani, iar o casă de modă franceză a lansat o colecţie incitantă, recomandată fetelor începând de la vârsta de 4 ani.

„Maggie se apucă de dietă"

O carte pentru copii, intitulată „Maggie Goes on a Diet" (Maggie se apucă de dietă - trad.), oferă sfaturi pentru fetiţe care doresc să aibă mai multă încredere în ele, arată presa britanică. Scrisă în versuri potrivite vârstei, cartea prezintă transformarea unei fete de 14 ani, descrisă ca „supraponderală", într-o fată cu dimensiuni perfecte. Autorul cărţii spune că fata reuşeşte să-şi inhibe lipsa de încredere în sine şi, astfel, devine populară în cadrul şcolii ei cu ajutorul dietei.

Thylaine Blondeau, fotomodel la 10 ani

Pe copertă apare o fată care are o rochie mult prea mică pentru dimensiunile ei, uitându-se în oglindă, unde se vede pe sine mai slabă şi potrivită pentru rochia pe care o ţine în mână. Americanul Paul M. Kramer, autorul cărţii, afirmă că volumul trebuie să fie citit de părinţi împreună cu copiii lor şi prezintă „problemele cu care se confruntă cei mici în ziua de azi". Cu toate acestea, criticile au apărut foarte rapid. Joanna Ikeda, nutriţionist din cadrul Universităţii California (Statele Unite), crede că modelele ca Maggie pot perpetua ideea că, dacă nu arăţi ca Cenuşăreasa, eşti un eşec.

Copila-divă pe coperta „Vogue"

În urmă cu două săptămâni, revista „Vogue" a prezentat un pictorial cu Thylaine Blondeau, fotomodel francez în vârstă de 10 ani. Fata nu este o prezenţă nouă în lumea modei, cariera ei începând la 4 ani, odată cu prima apariţie pe podiumurile de modă, într-o colecţie Jean Paul
Gaultier.

Fotografiile ce o prezintă pe Thylaine într-o rochie cu un decolteu adânc sau purtând machiaj strident au alertat lumea politică şi asociaţiile care se ocupă de protecţia copiilor. Parlamentara britanică Helen Goodman a declarat atunci că revista „Vogue" este „iresponsabilă şi promovează unul dintre cele mai mari pericole contemporane, hipersexualizarea copiilor". De asemenea, sindicatul mamelor din Marea Britanie a afirmat că pozele în care fata este machiată, pe tocuri şi cu rochii decoltate „îi refuză fetei dreptul de a fi copil".

Colecţie de lenjerie intimă

Scandalurile au apărut şi în Franţa, odată cu lansarea colecţiei „Jours Après Lunes", pentru fetele de la 4 până la 12 ani. Formată din piese de lenjerie intimă, bluze şi tricouri, care se combină pentru a forma ceea ce designerii au denumit „loungerie", colecţia a fost ilustrată prin fotografii la limita erotismului. Fetiţele în lenjerie, uneori acoperite doar de o bluză transparentă, cu perle în jurul gâtului şi machiaj intens au fost imaginea colecţiei. Pe blogurile de specialitate, reacţiile au fost dure. „Deranjant la colecţie este că oferă lenjerie intimă pentru persoane care nu au încă nevoie de aşa ceva", spune Fashionista, blogger. Criticii au atacat şi ideea de a face nişte fete mai mici de 10 ani să arate ca nişte adulţi.

"Deranjant la colecţie este faptul că oferă lenjerie intimă pentru persoane care nu au încă nevoie de aşa ceva.''
Fashionista blogger

image

Vezi aici GALERIE FOTO

VIDEO

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite