Generaţia converşilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hainele trendy şi gadgeturile fac parte din ţinuta standard  a tinerilor de astăzi
Hainele trendy şi gadgeturile fac parte din ţinuta standard a tinerilor de astăzi

Tinerii din România pun foarte mare preţ pe felul în care arată şi, implicit, pe imaginea pe care o au în grupul de prieteni, conform unui studiu realizat de GfK România.

Comparativ cu cei din 2005, tinerii de acum sunt mai blazaţi, mai individualişti, mai puţin dispuşi să-şi asume responsabilităţi, mai radicali şi intoleranţi şi mai dependenţi de comunicarea virtuală, mai arată studiul.

În plus, cercetarea a scos la iveală faptul că tinerii de azi sunt mai dezamăgiţi de ceea ce le oferă societatea, precum şi de valorile pe care aceasta le promovează.

„Generaţia 15-20 de ani din 2009 are încredere în propriile forţe şi pune sub semnul întrebării normele societăţii din dorinţa de a testa totul pe propria piele", spune directorul de cercetare calitativă de la GfK România, Oana Mirilă.

Sunt foarte sensibili la felul în care sunt percepuţi de cei din jurul lor, mai ales în grupurile din care fac parte, dorind în primul rând să-şi impună personalitatea şi să iasă în evidenţă.

Foarte important pentru aceşti tineri sunt aspectul, hainele, tunsoarea şi accesoriile. De aceşti „indicatori" depinde, în foarte mare măsură, dacă adolescenţii se simt sau nu bine în pielea lor. Îşi aleg cu grijă hainele şi investesc în ele cea mai mare parte din banii de care fac rost.

„Ţinuta standard a unui trend-setter în 2009 presupune: converşi, jeanşi, tricou şi hanorac imprimate, eşarfă, căciulă sau şapcă trendy, geantă sport, brăţări", potrivit rezultatelor studiului.

Dependenţi de tehnologie

Tehnologia - mobilul, mp3 playerul şi computerul cu internet - este, de asemenea, importantă. Statutul social depinde de cât sunt de trendy gadgeturile folosite. De aici şi dependenţa de comunicarea virtuală, arată studiul.

Tinerii au spus că nu se uită la televizor, nu ascultă radio şi nu citesc ziare pentru că nu găsesc nimic interesant în presa tradiţională. În timpul liber preferă să converseze cu grupul de prieteni. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite