Cumpărături cu GPS

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lanţul de supermarketuri Tesco, din Marea Britanie, a introdus în magazine o aplicaţie care le permite clienţilor să localizeze produsele de care au nevoie cu ajutorul unui sistem de navigaţie prin satelit.

Programul, disponibil pentru sisteme de operare Android, le dă posibilitatea clienţilor să introducă o listă de cumpărături, iar apoi afişează o hartă a magazinului şi identifică sectoarele unde aceştia pot găsi produsele, scrie cotidianul britanic „The Daily Telegraph". Dispozitivul este deja testat într-unul dintre cele mai mari magazine din Essex.

Atunci când clientul intră în magazin, sistemul de navigaţie ataşat coşului de cumpărături creează o hartă a supermarketului, iar lista de cumpărături este afişată sub această hartă. În momentul în care cumpărătorul apasă butonul start, sistemul indică cea mai scurtă distanţă de la locul în care se află şi până la produsul dorit. Astfel este creat un traseu pe care căruciorul de cumpărături, manevrat de client, urmează să îl parcurgă. Lista de cumpărături poate fi modificată în orice moment. 

Oficialii Tesco spun însă că va mai dura ceva timp până când un număr mare de clienţi vor beneficia de cărucioare de cumpărături dotate cu GPS. „Deocamdată nu vom introduce acest sistem în mai multe magazine pentru că trebuie să analizăm cât de folositor este. Aplicaţia implică dezvoltarea unei infrastructuri în magazine, aşa că vom avea nevoie de părerea unor experţi în comportamente de consum, pentru a putea lua decizia investiţiei", spune Nick Lansey, director de cercetare şi dezvoltare al retailerului. „Ar fi o pierdere dacă am introduce acest sistem şi ar fi folosit de un număr foarte mic de clienţi." 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite