Cumpărătorul român pune preţ pe comoditate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai bine de jumătate dintre români lasă lunar cei mai mulţi bani în magazinele aflate aproape de casă sau de serviciu. Într-un top al criteriilor în funcţie de care clienţii îşi aleg magazinul, calitatea este abia pe locul patru, după proximitate, preţ şi varietatea produselor.

Durata drumului de acasă şi până la hipermarket sau alimentară este un factor decisiv pentru clientul român atunci când îşi alege magazinul preferat. Potrivit unui studiu GfK, 51% din români spun că apropierea magazinului este criteriul cel mai important când se duc să cumpere produse alimentare şi de uz casnic. Acest factor are o influenţă şi mai accentuată în rândul persoanelor cu vârste între 45 şi 55 de ani şi a celor cu educaţie superioară.

În cazul cumpărătorilor cu venituri sub 1.500 de lei, un criteriu aproape la fel de important ca proximitatea îl reprezintă preţurile. Per total, 46% din români spun că nivelul preţurilor contează atunci când îşi aleg magazinul, dintre aceştia o bună parte fiind femei. În plus, clienţii magazinelor de tip discount sunt cei mai influenţaţi de preţuri. 58% din cumpărătorii din această categorie au spus că preţul este criteriul decisiv. La polul opus se regăsesc clienţii supermarketurilor, doar 42% afirmând acest lucru.

Clienţii caută varietate în hipermarket

Pe locul al treilea în topul criteriilor se află varietatea gamei de produse alimentare şi nealimentare, se mai arată în analiza GfK. În privinţa tipului de magazin, clienţii hipermarketurilor sunt cei mai influenţaţi de existenţa unei game largi de produse.

Prospeţimea şi calitatea produselor contează pentru doar 16% din români, acest criteriu clasându-se pe locul al patrulea. Calitatea contează foarte puţin pentru tinerii cu vârste între 25 şi 35 de ani, dar şi pentru cumpărătorii care locuiesc în Bucureşti.

Alte criterii importante pentru clienţi, dar care au adunat sub 6% din preferinţe, sunt obişnuinţa de a merge într-un magazin anume, existenţa promoţiilor, personalul plăcut, lipsa cozilor şi viteza achitării la casă. Promoţiile au un impact mai mare asupra femeilor.

Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat în noiembrie 2010 pe un număr de 737 de respondenţi de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpărarea produselor alimentare şi nealimentare din gospodărie.  

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite