Cum arată reclamele viitorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţiile de publicitate vor schimba afişajele electronice: acestea vor recunoaşte feţele. Camerele de luat vederi ataşate panourilor vor scana trecătorii interesaţi, iar afişajul se va schimba imediat, pentru a le atrage în continuare atenţia.

Tehnologia propusă de câteva agenţii de publicitate este foarte sofisticată, aşa că, în curând, se va face legătura între afişajul de pe panou şi profilul fiecărui vizitator, astfel încât bunurile prezentate să-i fie destinate chiar respectivei persoane. Potrivit cotidianului britanic „The Daily Mail", posterele amintesc de celebra scenă din thrillerul science-fiction „Minority Report", din 2002, în care Tom Cruise trece pe lângă nişte panouri digitale ce-i scanează retina şi afişează apoi holograme ale produselor care îi plac. Când intră într-un magazin GAP, de exemplu, scanerele îi arată o femeie care vrea să-i vândă diferite lucruri.

Oglindă spre creierul consumatorilor

Momentan, cele mai avansate panouri le permit cumpărătorilor să vadă cum ar arăta hainele pe ei, prin suprapunerea respectivelor obiecte pe o imagine a lor. Agenţia de publicitate R/GA a instalat deja câteva astfel de dispozitive în magazinul pentru copii American Eagle Outfitters şi speră să continue această acţiune în viitor şi în alte magazine. „Ceea ce încercăm este să vedem ce face creierul vostru. Dacă, aşa cum se spune, ochii sunt oglinda sufletului, atunci noi trebuie să acordăm atenţie lucrurilor la care voi sunteţi atenţi", spune Benjamin Palmer, director executiv de publicitate al Barbarian Group. Câţiva reprezentanţi ai firmei speră ca în această vară să introducă panourile care să „interacţioneze" dacă cei care intră în magazin sunt atenţi la ele. Totuşi, alţii susţin că vor să dezvolte mai întâi tehnologia, „astfel încât panourile să recunoască feţele. Dacă ridici din sprâncene, să vezi mişcarea", spun ei.

Încalcă regulile de confidenţialitate

Tehnologia de recunoaştere facială există de câţiva ani, dar de-abia acum ajunge în magazine, pentru că preţul a devenit mult mai accesibil. Sistemele pot detecta dacă te încrunţi sau dacă apleci capul şi ar putea identifica anumite persoane - ceea ce a strârnit deja discuţii în ceea ce priveşte potenţialul de încălcare a confidenţialităţii. „Dacă vrei să faci ceva rău prin intermediul ei, sunt sigur că se poate.

Este exact la fel în cazul tuturor tehnologiilor-inteligente", spune Benjamin Palmer. Sfântul Graal pentru agenţiile de publicitate ar fi însă un sistem prin care oglinzile din magazine să fie conectate la televizoarele din casele consumatorilor, astfel încât să le permită acestora să intre în respectivul magazin fără să părăsească sufrageria. Specialiştii recunosc însă că mai e un drum lung până la apariţia acestei tehnologii.

"Ceea ce încercăm este să vedem ce face creierul vostru. Dacă, aşa cum se spune, ochii sunt oglinda sufletului, atunci noi acordăm atenţie lucrurilor la care voi sunteţi atenţi."
Benjamin Palmer director executiv de publicitate

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite