Cum ne fac imaginea magicienii stilului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cum ne fac imaginea magicienii stilului
Cum ne fac imaginea magicienii stilului

Stiliştii nu caută perfecţiunea, ci încearcă să corecteze micile defecte ale fiecăruia pentru a ne face să arătăm şi să ne simţim bine în pielea noastră. Principalul câştig este încrederea în sine. Imaginea fiecăruia dintre noi ar trebui să fie o muncă de echipă, din care fac parte stilişti, designeri şi consultanţi.

Cel puţin aşa spun specialiştii care garantează că brandul personal astfel construit valorează cât 1.000 de cuvinte. Aspectul e primul lucru pe care-l observi la o persoană. Fiecare detaliu ar trebui să conteze - cum arată faţa, cum arată părul, cât de bine se potriveşte ţinuta cu cine este şi ce face, pentru că prima impresie este cea mai importantă şi cel mai greu de schimbat. Dar nu la fel de greu de construit. Esenţial este să ne cunoaştem defectele şi atuurile şi să ştim cum să jonglăm cu ele.

Corectează nasul şi sprâncenele

Pentru a înfrumuseţa o faţă, un make‑up artist se uită întâi la textura pielii, care nu e niciodată perfectă, apoi la mimică şi nu în ultimul rând la nas, explică Mirela Vescan, make‑up artist Rimmel London. „Un nas mic îţi garantează în mare măsură fotogenia. Poţi să ai ochi superbi, gură superbă, pomeţi remarcabili, o piele perfectă, sidefată, dar dacă nasul are prea multă personalitate, degeaba“, spune Vescan, artistul care a machiat mai mult de 100.000 de femei în cei 18 ani de carieră. Nasul românesc, spune Vescan, este frumos până în zona superioară a nărilor, iar vârful este puţin lung.

„Nu suntem urâţi, dar un nas perfect e rar la noi. Vedetele noastre au nas frumos, vezi Daniela Nane, Andreea Raicu“. De aceea, corectarea nasului e pe primul plan în înfrumuseţarea unei fizionomii. Poţi obţine un efect optic de nas frumos umbrind ce e inestetic şi luminând ce arată bine.

La fel de mult contează şi sprâncenele, care pot ajuta la echilibrarea asimetriilor feţei. „Sprânceana ideală trebuie să fie arcuită, panată, ascendentă, într-o culoare asortată cu părul, să nu înnăsprească faţa“, explică make–up artistul.

Fără fond de ten nu există machiaj

Iar în ceea ce priveşte machiajul, Vescan spune că fondul de ten este punctul obligatoriu de plecare. Apoi, dacă sprâncenele sunt aranjate, există, „nişte umbre ici‑colo“ şi un gloss sau un ruj, iese „un machiaj bazic, care te poate face să arăţi frumos“, explică aceasta. Fără abuzuri însă, pentru că „tot ce e în plus se vede“.

Dar înainte de a pune fard pe piele, esenţial este să o îngrijiţi după sfaturile unui specialist care să stabilească tipul de ten şi să recomande produsele potrivite.

Zece mituri româneşti despre înfrumuseţarea feţei

1 Mersul la cosmetică este problematic pentru multe femei care spun că astfel de tratamente strică faţa, pentru că cine ştie ce i s-a întâmplat unei prietene. Vescan spune însă că „e ruşinos să afli că o femeie din ziua de azi nu se duce la cosmetică măcar o dată la două luni“.

2 Buze ca ale Angelinei Jolie visează foarte multe femei, fără să se uite cu atenţie în oglindă şi să vadă că au o gură foarte frumoasă. „Nu am auzit vreun bărbat care să vrea să fie ca Brad Pitt“, spune Mirela Vescan.

3 Ochii mari intră în aceeaşi categorie, pentru că „în mentalul românesc se spune că ochii mari sunt frumoşi şi sexy”. Sunt frumoşi, dar nu şi sexy, spune Vescan, pentru că la un bărbat nu te holbezi, ci te uiţi printre gene.

4 Genele lungi, negre, dese şi eventual false creează efect optic de cear­căne, ochiul pare încăr­cat şi obo­sit. Vescan reco­mandă moderaţie la supli­mentarea genelor.

5 Mitul fondului de ten care strică faţa e larg răspândit printre românce, deşi efectul produsului este opus: fără el, tenul va îmbătrâni prematur şi se va pigmenta inestetic. „Recomand fondul de ten ca pe o hăinuţă pentru faţă. Nu umblăm goi pe afară, de ce am umbla cu faţa goală?“

6 Creionul negru de ochi este aproape nelipsit din trusele de farduri ale româncelor. Vescan explică însă că negrul nu se potriveşte oricărui tip de ten, deci nu este „un panaceu al machiajului“.

7 Fardurile aplicate fără fond de ten duc la apariţia ridurilor premature, mai ales pe pleoape.

8 Folosirea anticearcănului nu trebuie considerată un semn al îmbătrânirii, pentru că este „un fel de fond de ten“ conceput special pentru zona ochilor, mult mai sensibilă decât restul feţei.

9 Reinterpretarea orientării sexuale e un mit de care se lovesc bărbaţii din România care au grijă de aspectul lor. Dar îngrijirea ţine de igienă, explică Vescan, cu atât mai mult cu cât tenul lor suferă mai rău decât cel al femeilor, pentru că bărbieritul agresează pielea.

10 Brandul n-ar trebui să conteze mai mult decât eticheta atunci când alegeţi un produs pentru îngrijirea feţei, chiar dacă aţi mai cumpărat de la compania respectivă.

Coafură cu personalitate

Hair stylistul Radu Şerban încearcă să găsească coafură potrivită fiecărui client. El începe aproape fiecare conversaţie cu o întrebare legată de personalitatea celui care s-a aşezat pe scaun în salonul în care lucrează. Vrea să afle dacă e o persoană conservatoare, modernă, romantică sau extravagantă.

image

Radu Şerban şi echipa armonizează coafurile cu personalităţile clienţilor

Andreea Tomulescu, de 18 ani, care a venit prima dată la salon la Radu, a fost întâmpinată cu o astfel de întrebare. Au ajuns împreună la concluzia că Andreea e „un pic romantică, un pic sportivă şi un pic modernă“. Şi e nemulţumită de bretonul care i-a fost tuns prost înainte.

Radu i-a propus să-l fileze puţin, ca să se mişte uşor, să n-o deranjeze, dar să-i încadreze faţa. „Şi acum, pe banii clientului, facem ce vrem noi. Acesta e marele avantaj“, spune Radu Şerban râzând. „Dacă nu-i place, îmi recunosc vina şi nu mai plăteşte“, adaugă el.

După nici 30 de minute, Andreea s-a ridicat de pe scaun zâmbind. Părul era cu două degete mai scurt, era filat şi îi încadra faţa, iar bretonul stătea cuminte într-o parte.

Trebuie să-ţi cunoşti bine clientul

Esenţial este să încerci să-ţi cunoşti pe cât posibil clientul, pentru a şti ce să-i propui, explică Radu Şerban. Şi să înveţi să-ţi dai seama cât de sincer e atunci când îţi răspunde la întrebări.

Nu i-a luat mai mult de 30 de minute nici să facă o coafură sofisticată, de purtat la o prezentare de modă sau la un eveniment cu pretenţii. În cazul acesta, spune el, cel mai important este să alegi o temă, care să i se potrivească şi personajului pe care îl transformi.

Pentru un coc amplu, ridicat într-o parte şi echilibrat cu meşe din păr albastru, îşi imaginează un scenariu science-fiction. Lucrează înconjurat de o parte din oamenii echipei lui, Fantasy Hair Team. Unul îi dă clamele, altul elasticul cu care prinde şuviţele, un al treilea, tubul cu „fixativ elastic, pentru o coafură uşor de demontat“.

Pentru o schimbare reuşită de coafură trebuie să ţii cont de fizionomie şi de defectele feţei, pe care să încerci să le echilibrezi, nu să le maschezi, explică el.

Atitudinea şi comportamentul, în acord cu ţinuta

image


Consultantul de imagine Mihaela Berciu, autoarea primului ghid vestimentar pentru femeile de carieră din România, „Ţinuta pentru succes“, spune că la serviciu, în special într-un mediu corporatist, ţinuta trebuie să fie una corectă, „potrivită cu mediul în care-ţi desfăşori activitatea şi cu poziţia pe care o ocupi la momentul respectiv“.

Mai bine clasic decât ultimul răcnet

Berciu, care a făcut un MBA şi cursuri de consultanţă de imagine la Londra, spune că „în momentul în care te-ai angajat, nu te mai reprezinţi pe tine, în întâlniri, conversaţii, ci compania şi valorile ei“. Asta nu înseamnă că angajatului i se anulează personalitatea, explică Berciu, ci că în momentul în care a intrat într-o companie trebuie să se „muleze“ echipei.

Ţinuta corectă de business trebuie să aibă o linie mai degrabă clasică, nu de ultima modă. „Dacă te îmbraci după ultimele tendinţe ale modei, chiar dacă respecţi compoziţia ţinutei corecte, arată că tu nu ştii să faci investiţii bune. Ce e foarte la modă astăzi, aproape sigur nu va mai fi peste şase luni“, explică Berciu.

Aşadar, nu e o investiţie eficientă şi demonstrează şi impulsivitate - „l-ai cumpărat pentru că ai văzut peste tot că e ultima modă“ - ceea ce, în orice domeniu care are legătură cu bani, este de evitat.

Sacoul este cea mai importantă piesă din garderoba unei femei din mediul de afaceri, spune Berciu, pentru că este sinonim cu imaginea unui profesionist de succes.

Urmează fusta sau pantalonul, cămaşa, bluza sau tricoul, pantofii negri sau gri şi accesoriile - eşarfă, cravată, curea, cercei, colier.

Rar vezi însă pe străzile Capitalei astfel de ţinute, remarcă Berciu. „Ai senzaţia că Bucureşiul este un oraş de litoral. N-am văzut nicăieri atâtea fete în pantaloni scurţi şi bărbaţi în bermude“, spune Berciu. Iar felul în care ne îmbrăcăm ne imprimă starea pe ziua respectivă, iar dacă ţinuta e de vacanţă, aşa va fi şi atitudinea de la serviciu, crede specialistul.

Comportamentul, la fel de important

Chiar dacă este prima care se observă, ţinuta nu este însă singurul element care alcătuieşte imaginea, adaugă Berciu. Aşa cum degeaba vorbeşti frumos dacă ai rujul întins pe dinţi, degeaba arăţi impecabil dacă nu vorbeşti corect sau dacă eşti arogant. Atitudinea celui din faţa ta va fi automat una de respingere, indiferent cât de corect te-ai machiat, coafat şi îmbrăcat.

Brandul personal

Designerul Kristina Dragomir crede că frumuseţea depinde mult de personalitatea fiecăruia şi tocmai pentru a personaliza ţinutele şi-a deschis în 2006 studioul de design vestimentar „Dog Work“, unde creează „de la accesoriile vestimentare de zi, de birou sau de seară şi până la make-up profesionist, pornind de la natural şi până la dramatic sau fantezie.”

„În contextul importanţei pe care o are în zilele noastre brandul personal, trebuie să ne eliberăm în primul rând de banalitatea convenţionalului şi a uniformităţii“, explică designerul. „Tocmai din acest motiv, este necesar să apelăm, fie şi ocazional, la specialişti care să ne ajute în descoperirea modului personal de exprimare vestimentară, astfel încât personalitatea fiecăruia dintre noi să iasă în evidenţă.“

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite