Criza goleşte restaurantele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trei sferturi dintre români merg mai rar în localuri din cauza situaţiei lor financiare. Peste jumătate dintre români plătesc mai puţin de 50 de lei când ies în oraş, iar o cincime afirmă că masa la restaurant nu mai este o opţiune.

Criza îşi spune cuvântul în ceea ce priveşte viaţa socială a românilor. Trei sferturi frecventează mai rar restau­rantele şi barurile, iar 60% plătesc mai puţin de 50 de lei la o ieşire. Aceasta este concluzia unui sondaj realizat online, pe 1.185 de persoane, de bursadereclama.ro, preluat de Mediafax.

De asemenea, una din cinci persoane declară că nu a luat masa în oraş în ultimele şase luni. Numai 5,6% din respondenţi îşi permit o ieşire la restaurant în fiecare zi, 28,5%, săptămânal, iar 25,2%, cel puţin o dată pe lună. Peste 40% din români spun că merg să mănânce într-un local cel puţin o dată la trei luni.

Ofertele gen Happy-Hours, promoţiile şi reducerile sunt considerate importante sau foarte importante în actualul context economic de către 78,9% din respondenţi.„Cei care ies frecvent în baruri şi restaurante sunt bărbaţi, tineri (19-29 ani), necăsătoriţi, dar aflaţi într-o relaţie, salariaţi, însă cu venituri sub medie", explică Valentin Oeru, directorul general al TradeAds Interactive, compania care administrează Bursa de Reclamă.

Românii preferă pizzeriile

Cele mai populare în rândul românilor sunt restaurantele de tip pizzerie (42,2%), urmate de cele cu specific local sau internaţional (29,7%) şi de fast-food (24,5%). Cei mai mulţi afirmă însă că factorul dominant în alegerea unui restaurant este calitatea mâncării (65,1%), preţul fiind al doilea criteriu (46,9%). Totodată, calitatea servirii şi ambianţa reprezintă factori care influenţează alegerea restaurantului pentru mai mult de o treime dintre respondenţi. Majoritatea românilor (68,7%) caută, în general, restaurantele şi localurile amplasate în centrul oraşelor.

În ceea ce priveşte obiceiurile de consum, doar 5% din cei chestionaţi spun că preferă băuturi spirtoase tari la ieşirile în restaurante şi baruri.  La mare căutare sunt băuturile răcoritoare şi apa minerală (51,3% din respondenţi, respectiv 32,9%). Berea a fost indicată ca alegere de 31% din persoanele chestionate, fiind cea mai consumată băutură alcoolică, urmată de vin, cu o pondere mai mică - 20%.

Cu maşina personală

Când ies în oraş, cei mai mulţi români se deplasează cu autoturismul propriu (45,5%). Aproape o treime (31%) preferă să meargă pe jos, 15%, cu mijloace de transport în comun şi doar 8,7% cu taxiul.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite