Cercetătorii sunt încrezători că vor putea înregistra visele

Un cercetător din Statele Unite şi-a anunţat planurile de a înregistra şi interpreta visele, dar nu în scopuri de spionaj, ci pentru a-i ajuta pe oameni să înţeleagă ce îi face să viseze şi să le interpreteze semnificaţia.

Moran Cerf susţine că el şi echipa sa au descoperit o modalitate de a înregistra activitatea creierului. Experimentele în care unor voluntari le-au fost implantaţi electrozi în creier, pe cale chirurgicală, le-a permis oamenilor de ştiinţă să le "citească" mintea, notează Daily Mail.

"Ne-ar plăcea să citim visele oamenilor. Ar fi minunat să citim mintea oamenilor atunci când ei nu pot comunica, precum cei în comă. Nu se ştie de ce oamenii visează, iar una din întrebările la care am vrea să găsim un răspuns este când creăm, de fapt, aceste vise?", a declarat Cerf.

În testele realizate asupra a 12 pacienţi epileptici, electrozii au înregistrat activitatea neuronilor din partea creierului numită lobul temporal, care are rol în păstrarea memoriei. Cu antrenamente, voluntarii au putut să controleze apariţia imaginilor "hibrid", care constau în imagini suprapuse. Astfel, oamenii de ştiinţă au putut observa strategiile cognitive utilizate şi au descoperit modalitatea în care oamenii pot folosi gândirea pentru a modifica percepţia unor imagini vizuale concurente.

"Mediul ne oferă o realitate, dar creierul nostru o poate forma şi înlocui după propriile reguli", a explicat Cerf.

Cercetătorul crede că ultimele lui studii indică faptul că anumiţi neuroni sau celule individuale ale creierului sunt asociate cu anumite obiecte sau concepte. El a observat că un anumit neuron "s-a aprins" atunci când voluntarul s-a gândit la Marilyn Monroe.

Stil de viață