Cel mai rapid tren din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul a ţâşnit  ca un glonţ din gara Whuan
Trenul a ţâşnit ca un glonţ din gara Whuan

China se laudă de sâmbătă cu un tren ce poate atinge viteza de 394 km/h. La sfârşitul săptămânii trecute, după numai patru ani de muncă, autorităţile din China au inaugurat cel mai rapid tren din lume.

În săptămâna care a început sub imperiul haosului în ceea ce priveşte circulaţia trenurilor Eurostar, China a dat lovitura de graţie.

Sâmbătă, autorităţile chineze au inaugurat cel mai rapid tren din lume, la numai câteva zile după ce în Europa, mii de oameni rămăseseră blocaţi ore în şir sub Canalul Mânecii fără apă şi mâncare, notează „The Daily Mail".

Noul serviciu de transport leagă modernele oraşe Guangzhou şi Whuan. Viteza medie de deplasare: 349,2 km/h. Timp de construcţie: patru ani.

Trenul ultrarapid reduce călătoria de 1.068 kilometri la numai trei ore de mers. Înainte de lansarea trenului, călătoria dura, potrivit agenţiei de presă Xinhua, cu şapte ore şi jumătate mai mult.

Patru ani de muncă

Proiectul a fost demarat în 2005, ca parte a planului de a extinde reţeaua ultrarapidă de transport ce are ca scop crearea unei rute rapide de între oraşul Guangzhou din sudul Chinei şi capitala Beijing.

„Trenul poate atinge viteza de 394,28 km/h şi este cel mai rapid care operează pe rutele de transport din lume", a declarat Zhang Shuguang, şeful departamentului de transport din cadrul Ministerului Căilor Ferate.

Testele au început chiar luna aceasta, iar primul tren a fost pus în circulaţie sâmbătă. Punctul de plecare: estul metropolei Wuhan.
Spre comparaţie, a menţionat Xu Fangliang, inginerul responsabil de conceperea rutei de transport, viteza unui tren rapid din Japonia este de 241, 4 km/h, în timp ce în Franţa, aceasta atinge 276,8 km/h.

China a inaugurat prima linie rapidă de transport în 2008, în preajma Jocurilor Olimpice de la Beijing, aceasta legând capitala de oraşul port Tianjin.

În septembrie, oficialii au declarat că intenţionează ca până în 2012 să construiască 42 de linii rapide de transport pentru a impulsiona economia în contextul crizei financiare globale.

Un pericol pentru cursele aeriene

Reţeaua de transport se bazează pe o tehnologie dezvoltată în cooperare cu firme precum Siemens, Bombardier şi Alstom. Se aşteaptă ca noua linie de cale ferată să fie un real pericol pentru serviciile de transport aerian ce fac legătura între cele două oraşe.

„Liniile rapide de cale ferată au trei avantaje în faţa transportului aerian: sunt mai convenabile, mai sigure şi nu duc la întârzieri", a afirmat Si Xianmin, şeful companiei China Southern Airlines.

Planuri ambiţioase

Beijingul are un plan ambiţios de dezvoltare a căilor ferate, ce urmăreşte ca reţeaua ce are în prezent 85.998 de km să ajungă la 199.999,12 km, devenind astfel cea mai mare după cea din SUA.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite