Ce caută românii pe internet?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fie că o fac de acasă, fie de la serviciu, românii accesează site-uri de informaţii şi portaluri de socializare. Cele mai căutate informaţii sunt cele referitoare la medicină şi alimentaţie. Cei mai mulţi internauţi români folosesc internetul în fiecare zi, de pe calculatoare tip desktop sau de pe laptop. Telefoanele mobile nu sunt încă folosite la scară largă.

Peste 87% din utilizatorii de internet din România afirmă că intră zilnic online, în timp ce 12% fac acest lucru de câteva ori pe săptămână, potrivit valului de iarnă al Studiului Demografic trafic.ro. Locul preferat de participanţii la studiu pentru accesarea internetului este propria locuinţă sau locul de muncă. Aproximativ 90% din internauţi spun că folosesc internetul de acasă, iar o treime dintre aceştia navighează de la locul de muncă. O parte dintre tineri au acces la internet şi la şcoală sau la facultate, iar alţii intră online din mers, de pe telefonul mobil. Tehnologia pe care o folosesc pentru a accesa internetul diferă pe categorii de vârstă sau de educaţie, precum şi în funcţie de venituri. Astfel, două treimi dintre internauţii români folosesc desktopuri pentru a naviga pe internet, 48,21% accesează webul de pe laptopuri, în timp ce foarte puţini utilizează telefoanele mobile (12,68%) sau PDA-urile (4,07%).

Citiţi şi:

Profilul "Don Juan-ului" de pe Internet

Studiu: Tinerii români se îndrăgostesc pe internet

Informaţii pe net

Potrivit studiului, desfăşurat între 15 noiembrie şi15 decembrie 2010, utilizatorii de internet din România folosesc acest mijloc mai ales pentru  a căuta informaţii. Peste 89% din internauţi spun că îşi iau informaţii de pe web, în timp ce aproximativ 60% folosesc mediul online pentru comunicare şi socializare. Cele mai vizitate categorii de site-uri sunt ziarele şi revistele online (63,93%), cele de socializare  precum Hi5, LinkedIn sau Facebook (49,92%) şi site-urile cu oferte de locuri de muncă (36,53%).

Pe locurile următoare în preferinţele internauţilor se află site-urile auto (23,80%), cele de internet banking (23,63%), de comerţ electronic (25,41%), de turism (19,76%), cele cu profil imobiliar (11,93%) şi site-uri pentru adulţi (11,69%). Cele mai căutate informaţii online sunt cele referitoare la medicină, sănătate şi alimentaţie, urmate de evenimentele despre România, informaţii despre computere, software, IT şi internet, dar şi cele despre familie şi viaţa de cuplu. 

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite