Cadourile de sub brad: dulciuri şi haine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Majoritatea românilor care oferă cadouri de Crăciun cumpără dulciuri, acestea fiind urmate de articole de îmbrăcăminte şi accesorii vestimentare. Aşa arată un studiu realizat online de firma de cercetare GfK România.

Astfel, 84% din persoanele intervievate aleg dulciurile, iar peste trei sferturi dintre români cumpără haine şi accesorii vestimentare. Românii mai oferă de Crăciun produse şi servicii cosmetice (67%), jocuri sau jucării (peste 50%), dar şi ceasuri şi bijuterii (27%).Cei mai mulţi (93%) au afirmat că, de Sărbători, oferă cadouri celor apropiaţi, iar 82% cumpără articole şi pentru uz propriu - haine şi încălţăminte. Dulciurile şi cosmeticele, preferate în pachete promoţionale, sunt oferite prietenilor, în timp ce partenerii de viaţă primesc articole vestimentare, dar şi cosmetice. În Moldova, patru din zece utilizatori de internet se orientează către bijuterii sau ceasuri pentru cadoul de Crăciun. Cu toate acestea, din totalul respondenţilor care achiziţionează această categorie de produse, 63% nu alocă mai mult de 200 de lei.

Cărţile, preferate în capitală

Bucureştenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale României prin preferinţa pentru cărţi şi pentru gadgeturi audio. Astfel, aproape 45% aleg să ofere cadou sau să cumpere pentru ei cărţi, faţă de o medie de 35% în restul ţării, în timp ce 17% din internauţii din Bucureşti achiziţionează în preajma Crăciunului playere portabile MP3/MP4 sau iPod-uri, în condiţiile în care media la nivel naţional este de 10%. Cercetarea a mai scos la iveală faptul că bărbaţii cumpără în special telefoane mobile (36%) şi televizoare digitale LCD, plasmă sau LED (24%).  Peste jumătate dintre femei se îndreaptă spre produse utile în gospodărie (54%), dar şi către produse sau servicii cosmetice (75%). În ceea ce priveşte sursa de finanţare la care apelează românii pentru cumpărăturile de Crăciun, cei mai mulţi (93%) au declarat că recurg la bugetul propriu.

 11% apelează însă la cardul de credit sau la descoperirea de cont de pe cardul de salariu. Doar 4% recurg la rate pentru bunuri de folosinţă îndelungată, mai arată studiul GfK. Totodată, în această perioadă, 79% din români merg la cumpărături pentru casă, alegând produse pentru curăţenie, de patiserie şi de cofetărie, dar şi decoraţiuni de sezon. Studiul a fost realizat în perioada 24-29 noiembrie şi este reprezentativ pentru locuitorii din mediul urban, cu vârste între 15 şi 55 de ani, care utilizează internetul.

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite