Bebeluşii înţeleg structuri complexe gramaticale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Copiii au capacitatea de a înţelege structuri compleze gramaticale la o vârstă mai fragedă decât se credea, arată un nou studiu, citat de portalul livescience.com.

Atunci când învaţă o limbă, copiii mici trebuie să priceapă atât semnificaţia cuvintelor, cât şi modul în care să le combine într-o frază pentru a o comunica.

Mulţi copii în vârstă de 2 ani leagă rar mai mult de două cuvinte odată, când spun de exemplu „mai mult suc", dar nu formează încă propoziţii întregi. Totuşi, după cum reiese din studiului unui grup de cercetători de la Centrul de studiere al limbajului copiilor, de la Universitatea din Liverpool, chiar şi puştii de 2 ani vorbesc în fraze complexe, pot să înţeleagă construcţia gramaticală şi o folosesc pentru a desluşi ceea ce aud în jurul lor.

Limbajul nu reflectă înţelegerea limbii

„Alte studii au sugerat că, între vârstele de 2 şi 3 ani, copiii încep să-şi construiască treptat modul de înţelegere a gramaticii, atunci când îi urmăresc şi îi ascultă pe oamenii din apropiere", spune cercetătoarea Caroline Rowland. „Totuşi, cercetările mai recente au lăsat să se înţeleagă faptul că şi la vârsta de 21 de luni, ei pot sesiza diferitele semnificaţii produse de o anumită construcţie gramaticală, chiar dacă nu pot articula corect cuvintele", adaugă specialistul.

Echipa de cercetători le-a arătat unui grup de copii de 2 ani fotografii ale unui iepure şi ale unui răţoi, personaje de desene animate, şi le-a cerut să potrivească ilustraţiile cu fraze care conţineau verbe complexe. Astfel, rezultatele au arătat că limbajul copilului nu reflectă în mod necesar întreaga lui cunoaştere a limbii şi a gramaticii.

„Dobândirea cunoştinţelor de gramatică începe mult mai devreme decât se credea până acum, dar, mai important, asta demonstrează că ei pot folosi regulile gramaticale pentru a-i ajuta să deducă semnificaţia unor noi cuvinte, mai ales cele care nu corespund unor obiecte concrete, precum «a ştii» sau «dragoste»", explică Rowland. „Copiii pot folosi structura gramaticală a unei propoziţii ca să restrângă numărul posibilelor semnificaţii, ceea ce îi ajută să înveţe mai uşor", conchide cercetătoarea. Rezultatele studiului citat de livescience.com a fost publicat în jurnalul Cognitive Science.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite