„Baby-boom“ de recesiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Testele de sarcină se vând ca pâinea caldă în Marea Britanie, iar specialiştii anticipează o creştere a natalităţii, în ciuda crizei economice. Potrivit celui mai mare retailer britanic, oamenii par să fi renunţat la cheltuielile cu ieşirile în oraş şi s-au refugiat în altfel de plăceri.

Creşterea natalităţii este un fenomen întâlnit, de regulă, în perioade de înflorire şi stabilitate economică. Dar cel mai mare retailer din Marea Britanie contrazice teoria. Chiar dacă suntem în timpul celei mai puternice recesiuni din ultimii ani, vânzările testelor de sarcină au înregistrat o creştere spectaculoasă în magazinele lanţului Tesco, potrivit „The Daily Mail". În ultimii doi ani, cererea de teste de sarcină a crescut cu 31% în toată Marea Britanie, cu 3,5 milioane de bucăţi vândute numai în 2010. În schimb, au scăzut vânzările la prezervative.

La Tesco, retailerul care vinde aproape o treime din testele de sarcină comercializate în Regat, creşterea a continuat şi în 2011. Potrivit reprezentanţilor lanţului de magazine, cea mai mare rată a natalităţii s-ar putea înregistra în regiunea Essex, din estul Marii Britanii, unde vânzările au crescut semnificativ. La fel s-a întâmplat însă şi în nordul Scoţiei şi în nordul Irlandei.

Vânzările cresc din 2008

Joy Wickham, responsabilă cu achiziţia de produse farmaceutice în magazinele retailerului, spune că fenomenul sugerează că, în lipsa mijloacelor financiare, oamenii au găsit alte preocupări. „Criza economică ne-a obligat să strângem cureaua. Dar chiar dacă oamenii n-au mai avut la fel de mulţi bani pentru micile capricii, cum ar fi ieşirile la restaurant sau la teatru, se pare că recesiunea i-a făcut să caute altfel de plăceri", a explicat Wickham. „Cifrele de vânzări par să aibă legătură cu starea economiei, pentru că au început să crească imediat după debutul recesiunii, în 2008.

Ne-am asigurat că peste tot unde se cumpără masiv teste de sarcină avem stoc cu produse pentru bebeluşi." Creşterea natalităţii a fost corelată, de-a lungul istoriei, cu perioadele prospere. Un prim exemplu al fenomenului a fost în perioada ce a urmat celui de-al Doilea Război Mondial. Un alt „baby-boom" s-a înregistrat şi la începutul anilor 2000. Teoretic, în perioadele de criză, familiile ar trebui să-şi supravegheze mai atent cheltuielile şi planurile de viitor. Dar datele biroului naţional de statistică din Marea Britanie contrazic şi ele această ipoteză. La fel s-a întâmplat şi în timpul recesiunii precedente, din anii 1970.

În 1977, rata natalităţii din Marea Britanie era de 1,66 (numărul de copii născuţi de o femeie), dar până în 1980, în plină perioadă de criză, a ajuns la 1,88. Evoluţia poate fi asociată şi creşterii populaţiei după război, unui număr mai mare de oameni care au devenit, la rândul lor, părinţi.

"Chiar dacă oamenii n-au mai avut la fel de mulţi bani pentru micile capricii, se pare că recesiunea i-a făcut să caute altfel de plăceri."
Joy Wickham reprezentant Tesco

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite