FOTO Vedetele care „ucid“ revistele / Cine vinde şi cine nu vinde în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 2009, actriţa Adela Popescu a adus cele mai slabe vânzări revistelor glossy lunare pe coperţile cărora a apărut. Andreea Raicu pe coperta „Unica“ a vândut cele mai multe exemplare anul trecut, în timp ce Ramona Bădescu, pe prima pagină a aceleiaşi reviste, cele mai puţine.

În Statele Unite ale Americii, editorii revistelor glossy cu apariţie lunară evită să realizeze un cover story cu Gwyneth Paltrow, iar cotidianul „New York Post" chiar susţine că o copertă cu actriţa premiată cu Oscar pentru „Shakespeare In Love" ar fi „sinucidere la chioşcul de ziare".

Deşi nimeni în România nu are această „reputaţie" negativă, există anumite vedete care vând mai bine o revistă glossy atunci când apar pe copertă, în timp ce altele vând mai puţin, fie din cauza lipsei notorietăţii, fie pentru că nu au priză la public. Totodată, specialiştii media precizează că un factor important pentru numărul de exemplare vândute îl reprezintă inserturile oferite de revista respectivă.

Citiţi şi:

De ce moare muzica uşoară românească?

VIDEO Excentricii din showbiz

Adela Popescu şi colegele ei din „Aniela" au vândut cele mai puţine reviste atunci când au fost pe coperta revistei „The One", în octombrie 2009. „Demoazelele" îmbrăcate în rochii de bal de la 1900 au vândut cel mai slab, doar 7.000 de exemplare. Recordul de anul trecut este deţinut de Elle MacPherson, modelul australian poreclit „The Body" („Corpul" - n.r.), care a apărut pe coperta „The One" în aprilie 2009, iar publicaţia a vândut în luna respectivă 19.000 de copii.

Staruri internaţionale la mare căutare

În România, vedetele internaţionale au, de obicei, o priză mai mare la public. Revista „Cosmopolitan", care pune pe copertă aproape numai frumuseţi din străinătate, are parte de cifre de vânzări mai ridicate decât reviste autohtone precum „Unica" sau „Tabu".

Acesta lucru se poate datora însă şi notorietăţii brandului. Cel mai căutat număr din anul trecut este cel din luna martie, care a avut-o pe copertă pe actriţa Blake Lively, vedeta serialului „Gossip Girl", difuzat de Pro TV, şi, potrivit specialiştilor americani, o vedetă în devenire şi în ceea ce priveşte filmele.

Datorită succesului de care se bucură în rândurile adolescenţilor, Lively a vândut, potrivit cifrelor Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), aproximativ 48.600 de exemplare ale revistei, cu 10.000 mai mult decât numărul dublu din ianuarie - februarie, al doilea în preferinţele publicului, care o avea pe copertă pe Diana Dumitrescu, vedeta de la Acasă TV.

Succes garantat

Andreea Raicu este una dintre vedetele preferate ale editorilor revistelor glossy, dar şi ale cititoarelor 

Pentru „Cosmopolitan", numărul cu cea mai mică cifră de vânzări (29.000 de copii) fost cel din luna aprilie, atunci când pe copertă a apărut modelul Marisa Miller, un nume cu prea puţină rezonanţă în România.

Miller este şi un „înger" al brandului de lenjerie Victoria's Secret, admirat mai ales de bărbaţi, şi nu a atras prea multe femei din România. Şi la noi în ţară există însă câteva vedete feminine care atrag întotdeauna cititori, iar două dintre cele mai populare sunt Andreea Raicu şi Simona Pătruleasa.

Numărul din iulie 2009 al revistei „Unica", ce a avut-o pe copertă pe vedeta Prima TV, a fost cel mai căutat (32.000 de exemplare), în timp ce Simona Pătruleasa a vândut, în august 2009, 31.000 de copii ale revistei.

Codaşa la vânzările „Unica" este Ramona Bădescu, cu 21.000 de exemplare vândute în aprilie 2009. Pentru revista „Elle", modelul Diana Moldovan a adus cel mai mare succes în 2009, în numărul din august, atunci când media lunară de vânzări pe apariţie a fost de 19.900 de exemplare.

Un alt model, Diana Dondoe, figura numărului din iunie al revistei, a adus cea mai mică cifră de vânzări, 12.300.

Celebrităţile iau locul top-modelelor

În Statele Unite ale Americii, anul trecut, top-modelul Giselle Bundchen a adus cele mai scăzute cifre de vânzări revistelor „Vanity Fair" şi „Harper's Bazaar", atunci când a apărut pe copertele acestor publicaţii.

Actriţa Scarlett Johansson a vândut cele mai multe exemplare din „Cosmpolitan" (2 milioane), în timp ce cântăreaţa country Carrie Underwood a fost cel mai puţin căutată la aceeaşi revistă (1,5 milioane de exemplare).

image
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite