Travka, on-line

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trupa românească de rock alternativ îşi lansează cel de-al doilea album gratuit, pe internet. "Vreau să simt Praga", al doilea material discografic al băieţilor, va putea fi găsit pe

Trupa românească de rock alternativ îşi lansează cel de-al doilea album gratuit, pe internet.

"Vreau să simt Praga", al doilea material discografic al băieţilor, va putea fi găsit pe site-ul Radio Lynx, începând cu 22 octombrie. Evenimentul este inedit pentru România şi vine după ce nume celebre ale muzicii internaţionale şi-au lansat on-line albumele, fără să aibe pretenţie de ordin financiar.

"La noi, se pare că metoda cea mai bună de promovare este pirateria. Trebuie să menţionăm şi că suporturile CD şi DVD vor dispărea la un moment dat, iar viitorul stă în downloadul de pe internet", mărturiseşte Răzvan Rusu, unul dintre membrii trupei.

Noile piese, 11 la număr, vor putea fi descărcate de pe site-ul Radio Lynx, începând cu data de 22 octombrie. Când a decis lansarea on-line, trupa s-a gândit că pirateria este cea mai bună metodă de promovare, şi se aceea s-a ales varianta "Să se audă muzica", chiar dacă acest lucru nu le va aduce niciun beneficiu material.
Travka s-a născut ca trupă în anul 2002, la Focşani, şi până acum a mai scos un singur album, "Corabia nebunilor", de 12 piese de rock alternativ de cea mai bună calitate.

George Michael a dat un single gratis

Gestul trupei româneşti nu este singular. În anul 2004, George Michael a şocat industria muzicală din întreaga lume cu single-ul "Shot The Dog", pe care a preferat să îl lanseze on-line, fără să ceară niciun ban. Pop starul a motivat atunci că nu are nevoie de bani şi că faima nu îi aduce fericirea. În schimbul piesei, persoanele care o downloadau aveau posibilitatea de a face o donaţie.

"Sper că am să fiu un om mai fericit dacă dăruiesc muzica mea", declara la acea vreme artistul. Deşi motivul a fost altul decât promovarea sa ca artist, aşa cum a făcut trupa Travka, George Michael a scandalizat lumea muzicală, casele de producţie şi mai ales departamentele de vânzări ale acestora, care au avut de suferit pierderi în bani.

Stilul "Plăteşti cât vrei… dacă vrei"

Un exemplu mai recent de aceeaşi factură este trupa Radiohead, care a dat posibilitatea fanilor de a descărca de pe internet noul album ("In Rainbows") la orice preţ ar dori ei să plătească. Trupa britanică şi-a permis să facă acest lucru din moment ce contractul cu casa lor de discuri EMI a expirat şi ei au avut toată libertatea în ceea ce priveşte managementul artistic şi comercializarea materialului.

Ideea a mai fost folosită în vara acestui an şi de celebrul Prince, care şi-a distribuit albumul "Planet Earth", gratuit, împreună cu ziarul britanic "Mail On Sunday". Publicaţia a înregistrat vânzări-record, cu peste 2,8 milioane de bucăţi vândute faţă de numărul anterior.

Scandalul a izbucnit imediat, iar lumea muzicală a interpretat gestul artistului ca pe o insultă la adresa magazinelor de muzică, care l‑au susţinut pe controversatul Prince de-a lungul carierei sale. Casa de discuri a cântăreţului, Sony BMG, a ieşit public imediat după apariţia ziarului cu CD, cu o afirmaţie acidă conform căreia Prince ar fi încercat o metodă ridicolă de a vinde materialul discografic.


Vedete

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite