Taţii ascunşi în spatele vedetelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cântăreaţa Beyoncé l-a concediat pe tatăl său din postul de manager. Este doar un exemplu pentru consecinţele nefaste ale colaborării profesionale dintre părinţi şi copii. Andra, Andreea Bălan şi Andreea Antonescu sunt doar câteva nume autohtone de artiste care şi-au lansat carierele cu ajutorul taţilor-manageri.

„Afacerile sunt afaceri şi familia este familie" nu este un slogan valabil în industria muzicală de pretutindeni. Beyoncé, cântăreaţa premiată cu 16 Grammy-uri, a renunţat recent la serviciile tatălui său. Separarea a fost de comun acord şi are numai „caracter profesional", potrivit purtătorului de cuvânt al artistei. Însă presa internaţională a speculat că divorţul părinţilor lui Beyoncé - din cauza unei aventuri a tatălui său -, dar şi faptul că acesta s-a împotrivit căsătoriei fiicei sale cu Jay-Z a fost motivul deciziei cântăreţei. Matthew Knowles a fost managerul fiicei sale de când Beyoncé a debutat cu grupul Destiny's Child, la sfârşitul anilor '90, şi de-a lungul carierei sale. În prezent, acesta rămâne managerul surorii cântăreţei, Solange Knowles.

Trupa Andre, impresariată de taţi

Şi în România există vedete lansate cu ajutorul taţilor care, de cele mai multe ori, au avut o carieră în acelaşi domeniu. Trupa Andre, celebră la începutul anilor 2000, era formată din două fete pre­adolescente, ale căror vieţi şi cariere erau controlate de taţii lor. Săndel Bălan şi Gheorghe Antonescu şi-au impresariat fetele de la începutul carierei şi până la conflictul ivit între Andreea Antonescu şi tatăl acesteia. Câţiva ani mai târziu, Andreea Bălan a renunţat şi ea la tatăl ei ca impresar, dar după ce relaţia dintre ei a avut de suferit. „Cât a durat formaţia Andre, tatăl meu a fost compozitorul trupei şi tatăl Andreei era managerul nostru. În 2002 mi-am început cariera solo şi timp de un an tata a fost managerul meu. Am decis să schimb impresarul, deoarece crescusem şi nu mai aveam idei compatibile", spune Andreea Bălan. Cântăreaţa a mărturisit că relaţia tată-fiică a avut de suferit de pe urma acestui parteneriat.

„Tatăl meu a fost mult mai dur decât alţi manageri pe care i-am avut ulterior şi mă deranja că mereu lua apărarea altora decât să ţină cu mine", a spus aceasta. Andreea spune că n-a avut restricţii în copilărie, ci problematic era „faptul că existau mereu tensiune şi discuţii, că nu e bine aia...". Andreea Bălan adaugă că n-a putut să separe imaginea de tată de cea de manager şi că relaţia dintre ei doi s-a schimbat, „şi nu într-un mod pozitiv". La 19 ani, cântăreaţa a hotărât să renunţe la serviciile tatălui său. „Am considerat că trebuie să-mi schimb stilul, să evoluez şi să lucrez cu oamenii cu care mă înţeleg mai bine, deoarece ajunsesem să avem opinii complet diferite despre orice", a spus aceasta.

Andra, excepţia de la regulă

Andra este impresariată în continuare de Alexandru Mihai, tatăl ei  Foto: pro tv

Dacă pentru fetele din trupa Andre sau pentru alţi artişti internaţionali colaborările cu părinţii nu s-au încheiat în termeni amiabili, Andra pare să fie excepţia de la regulă. Cântăreaţa este impresariată de la început de tatăl său, Alexandru Mihai. „La mine a contat că eram din domeniu, ştiam despre ce este vorba. Am fost baterist şi solist vocal în nişte trupe din Cluj. Nu erau trupe recunoscute, dar am învăţat meserie", a declarat pentru „Adevărul" Alexandru Mihai.

„Am rămas în această formulă pentru că pe piaţa românească nu există cu adevărat impresari. Eu sunt producător şi am produs prin copiii mei, Andra şi Săndel. Am lucrat muzica cu ei, am ştiut ce vreau de la o piesă şi cum trebuie să sune şi nu doar să organizez concerte", a explicat acesta longevitatea relaţiei impresar-artist.

Tatăl artistei spune că relaţia lui cu fiica sa n-a fost afectată şi că cei doi au reuşit să separe, până acum, afacerile de familie. „N-am vrut şi nici nu vreau ca acest lucru să ne afecteze relaţia tată-fiică. Eu am fost mereu un părinte exigent cu ei, n-am tolerat pierderea de vreme", a spus acesta. Alexandru Mihai spune că certurile sunt un lucru firesc şi de neocolit în orice relaţie, dar conflictele temporare n-au fost o piedică. „Andra are şi ea ieşirile ei, dar trebuie să ştii să duci lucrurile până la capăt. Nu e totul lin între noi, vă daţi seama, dar, dacă n-ar exista certuri şi contradicţii, n-am trăi ancoraţi în realitate", a adăugat acesta.

Dacă pentru alte trupe aspectul financiar a reprezentat mărul discordiei, managerul şi tatăl cântăreţei spune că banii n-au fost scopul lui. „Eu i-am dat drepturile Andrei şi am muncit pentru ca ea să se afirme, nu ca să fac bani. La un moment dat vorbeam cu soţia mea să vindem casa pentru ea. Am vrut să-mi fac copilul artist, nu să fac bani. Aşa am fi putut să cântăm împreună toţi trei şi făceam bani", a conchis acesta.

Părerea specialistului

Psihologul Keren Rosner crede că, în acest tip de situaţie, copiii nu sunt capabili să facă diferenţa dintre tată şi manager. „Copilul nu va putea separa imaginea de tată de cea de manager, îşi va percepe părintele drept un om care îi controlează viaţa. Un manager trebuie să fie posesiv, iar asta înseamnă că acest rol va deveni prioritar celui de tată. Apare ruptura, pentru că nu pot separa cele două relaţii, aşa că se deteriorează relaţia copil-tată", a spus psihologul. „De cele mai multe ori renunţă la relaţia profesională pentru rolul de tată, care nu poate fi suprimat", adaugă psihologul.

Se întâmplă şi la case mari

image

Matthew şi Beyoncé Knowles  Foto: Reuters

După despărţirea amiabilă a cântăreţei Beyoncé de tatăl său, mai multe publicaţii internaţionale au început să rememoreze multele separări „profesionale" ale artiştilor de părinţii lor.

Joe Jackson, tatăl lui Michael Jackson, a fost cel care s-a ocupat de trupa Jackson 5 chiar de la bun început. Chiar dacă abia câteva decenii mai târziu, publicul a aflat adevărul despre relaţia dintre Joe Jackson şi copiii săi, Michael Jackson a renunţat la serviciile tatălui său de la începutul carierei solo. Şi Kylie Minogue a fost impresariată de propria mamă, de care s-a despărţit din motive altruiste, anul trecut.

„Vreau ca ea să se relaxeze mai mult", a motivat Kylie decizia ei. Pop-starul Tiffany, care a făcut senzaţie în anii '80, a ajuns până la tribunal, la vârsta de 16 ani, pentru a fi declarată un „minor emancipat", în tentativa sa de „divorţ" de mama-manager. Britney Spears şi Lindsay Lohan s-au lăsat şi ele pe mâna tatălui, respectiv mamei, dar înţelegerea n-a durat mai mult de doi ani.

image
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite