Românii trec de la pateu şi dulciuri la iaurt şi pufuleţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii au renunţat la dulciuri şi pateu şi au trecut pe iaurturi şi snacksuri, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă MEMRB, citat de „Ziarul Financiar“.

Iaurturile, preparatele din carne şi ­snacksurile sunt singurele categorii de produse pentru care românii au alocat mai mulţi bani în 2010, dintr-un buget total cu 5,6% mai mic decât în 2009. Astfel, iaurtul a înregistrat o creştere în valoare a consumului de 5,2%, datele ­fiind pentru primele zece luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acelaşi interval, românii au cumpărat cu 7,1% mai multe snacksuri şi cu 2,6% mai multe produse din carne. Alimentele la care au renunţat consumatorii sunt pateul, pentru care au cheltuit cu 23,2% mai puţin, biscuiţii, pentru care bugetul a fost redus cu 19,4%, şi ciocolata, cu o scădere în valoare de 17,9%.  Piaţa bunurilor de larg consum, estimată la o valoare de 22 de miliarde de euro în 2009, a înregistrat în primele zece luni ale anului o scădere de 6% . La nivel de segmente, cele mai afectate au fost al băuturilor, cu valori de -10,6%, şi al bunurilor nealimentare, cu o scădere de 7,9%. 

s
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite