Radu Sarbu: " Am evoluat enorm de la destramarea O-Zone

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe lângă trupa Mr&Ms, în care cântă alături de soţia sa, Ana, artistul lucrează la alte proiecte. Radu Sârbu, Picasso-ul trupei O-Zone, s-a metamorfozat recent în „domnul“ din proiectul Mr&Ms. Cântăreţul este însoţit pe portativ şi pe scenă de partenera sa de viaţă, Ana.

Adevărul: Ai investit zeci de mii de euro în proiectul Mr&Ms, deoarece nicio casă de discuri din România nu este dispusă să ofere atâţia bani, iar tu ţi-ai dorit să faci totul la cele mai înalte standarde. Câţi bani ai investit exact? A ieşit aşa cum ţi-ai dorit?

Radu Sârbu: Am investit destul de mult, de ordinul zecilor de mii de euro, însă nu prea am stat să număr, pentru că nu ăsta era scopul.

Eu mi-am dorit să dezvolt un proiect care se ridica la pretenţiile şi aşteptările mele şi să mă dezvolt ca artist. Mi-am dorit o şedinţă foto profesionistă, aşa că am strâns o echipă formată din cei mai buni oameni şi am creat nişte poze care pot intra pe prima pagină a celor mai pretenţioase reviste.

La fel am procedat şi cu videoclipul primului single, „Love Is Not a Reason to Cry“, pentru care am colaborat cu Iulian Moga. Nu m-am gândit să economisesc, ci, dimpotrivă, mi-am dorit un clip care să poată intra pe orice post tv muzical, naţional sau internaţional, fără nicio ezitare. Rezultatele au fost pe măsura aşteptărilor.

Crezi că vei recupera această investiţie din vânzarea albumului, în con­diţiile în care pirateria creşte?

Nu ştiu dacă o să-mi recuperez investiţia, nici nu cred că mă interesează prea mult. În România, sistemul de vânzare nu este încă la fel de dezvoltat ca cel din afară, iar pirateria prinde amploare pe zi ce trece.

Eu sper însă că publicul va deveni mai select cu muzica pe care o ascultă şi pe care o cumpără, iar piaţa muzicală nu va mai fi plină de produse plagiate sau de proastă calitate.

Tocmai acesta este motivul pentru care casele de discuri investesc din ce în ce mai puţini bani în artiştii lor, şi se rezumă la un buget fix pentru videoclipuri, albume sau sesiuni foto. Toţi cei care îşi doresc să obţină un produs de calitate sunt nevoiţi să investească şi din buzunarul lor.

Ai schimbat recent casa de discuri. De ce ai plecat de la Cat Music, casa de discuri care a lansat trupa O-Zone?

Mi-am dorit o schimbare şi am cedat acest proiect în favoarea casei de discuri Universal Music România, dar nu pentru că aş fi avut vreo problemă cu cei de la Cat Music.

Am rămas în relaţii bune şi voi colabora în continuare cu ei, la alte proiecte pe care le voi lansa în viitorul apropiat, de data aceasta ca producător. Universal Music a fost opţiunea cea mai bună când am lansat Mr&Ms, un proiect un pic mai diferit la momentul respectiv pe piaţa muzicală din România.

Ei au fost cei care au înţeles exact aşteptările mele şi au fost pe aceeaşi lungime de undă cu mine.

Cum este să lucraţi în familie? Care sunt avantajele şi dezavantajele acestui proiect?

E normal să fie şi avantaje, şi dezavantaje, dar întotdeauna avantajele primează. Compunem amândoi, avem aceleaşi interese şi putem să fim împreună cât de mult timp ne dorim.

Credeţi-mă, după ani de zile în care ne vedeam foarte rar, faptul că acum nu mai trecem prin asta este un mare avantaj pentru toţi membrii familiei noastre. Singurele dezavantaje ar fi acelea că, având interese comune, avem şi destule dispute asupra acestora.

Dar suntem un cuplu care şi-a câştigat  cu greu dreptul de a fi împreună şi aceasta este tocmai perioada în care suntem fericiţi să ne fim alături, mai ales de Sărbătorile care vin şi pe care înainte obişnuiam să le petrecem separat.

Pregătesc lansarea internaţională

Ce vor face Domnul şi Doamna pe plan muzical, în viitorul apropiat?

Acum câteva zile am lansat cel de-al doilea single, „Like I Do“, pe care îl vom promova în perioada următoare. Urmează un nou vi­deoclip la această piesă şi, inevitabil, concertele de Sărbători.

Cum a prins proiectul Mr&Ms în străinătate?

Pentru ca un proiect să fie lansat în străinătate, este cale lungă de bătut. Nu vorbesc despre faptul că o piesă este difuzată la anumite radiouri, în diferite colţuri ale Europei, pentru că aşa înţeleg unii artişti locali succesul în afara ţării, ci de  lansarea propriu-zisă a proiectului Mr&Ms.

Sunt nişte contracte care se negociază în ţări unde prinde genul acesta de muzică, se fac strategii şi planuri de promovare, abia apoi are loc lansarea. Toate aceste lucruri durează uneori şi ani de zile, cu asta ne ocupăm şi noi acum.

Suntem abia de şase luni pe piaţă şi facem eforturi mari să promovăm produsul şi în afara ţării, în forme legale, cu contracte bine negociate. Eu am mai trecut prin acest proces, aşa că prefer să am grijă la fiecare pas, ca să nu ajung în situaţii similare acelora pe care le-am trăit deja.

În ce alte proiecte eşti implicat?

În ianuarie vom inaugura la Bucureşti Centrul Artistic „Fame, Music & Dance“, unde oricine va putea învăţa de la A la Z ce înseamnă scenă, dans, canto, muzică, înregistrări. În primăvară vom mai lansa pe piaţa muzicală încă două proiecte.

Despărţirea de foştii colegi de trupă i-a lăsat un gust amar şi un gol în suflet

Chiar dacă, deocamdată, Radu Sârbu nu se bucură de succesul pe care l-a avut cu trupa O-Zone, el consideră că a evoluat ca artist. „Destrămarea O-Zone m-a maturizat mai mult decât mi-aş fi dorit la vremea respectivă. Toate evenimentele de atunci mi-au lăsat un gust amar şi un suflet gol.

Am învăţat să-mi aleg prietenii şi să nu las intruşi în viaţa mea. Acum ştiu clar ce trebuie să existe într-o trupă pentru ca aceasta să dureze. Ştiu cât de greu obţii succesul şi cât de repede poţi să-l pierzi dacă doar unul din echipă nu este devotat proiectului.

 Probabil că într-o bună zi o să pun pe o foaie toate trăirile mele de atunci şi o să-mi descarc sufletul, făcându-i să înţeleagă pe cei care au criticat nejustificat.

Cred că am evoluat enorm ca artist şi compozitor, de la destrămarea O-Zone, asta se vede şi se aude pe primul nostru album, «Heartbeat»“, spune Radu.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite