O nouă modă: hainele „tehnice“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rochia cu LED-uri purtată de Katy Perry a costat 20.000 de dolari
Rochia cu LED-uri purtată de Katy Perry a costat 20.000 de dolari

Katy Perry şi Rihanna sunt două dintre vedetele care testează vestimentaţia neconvenţională, îmbunătăţită cu tehnologie de ultimă oră. Cele mai noi descoperiri din IT au dat năvală şi în modă, fiind preluate de vedete. Acestea le duc pe covorul roşu, în timp ce preţurile le transformă în obiecte de lux.

Katy Perry a ieşit în evidenţă la unul dintre cele mai importante evenimente newyorkeze, MET Costume Institute Gala (organizat de Anna Wintour de la „Vogue"), pentru că purta o rochie cu LED-uri din gama CuteCircuit. Strălucitoarea creaţie, care valorează 20.000 de dolari, era ornată cu nu mai puţin de 3.000 de LED-uri. Rochia de la CuteCircuit este echipată cu senzori de mişcare, care fac ca broderia să strălucească mai puternic atunci când persoana care o poartă se mişcă rapid, în timp ce la încetinire luminile scad în intensitate.

N-a fost pentru prima oară când Katy Perry, cunoscută pentru hituri precum „I Kissed A Girl" şi „California Gurls", a purtat un obiect vestimentar îmbunătăţit tehnologic. Ea s-a afişat în primăvară într-o pereche de pantofi Jimmy Choo, din gama „Zappa", care costă 2.500 de dolari şi ai căror tocuri se luminează cu fiecare pas, datorită unei baterii incluse. Şi solista Black Eyed Peas, Fergie, a purtat o pereche de pantofi Jimmy Choo, dar din gama „Lucite". Pe lângă bateriile din tocuri, încălţările aveau şi barete fosforescente.

Inspiraţia „regelui pantofilor" Jimmy Choo a venit de la nişte adidaşi populari în deceniul trecut, care emiteau o luminiţă roşie la fiecare pas atunci când erau purtaţi. Însă, la 2.500 de dolari perechea, bateria acestor pantofi durează doar 100 de ore şi nu poate fi reîncărcată. Detaliul acesta nu a interesat-o pe Katy Perry, care a scris pe Twitter, cu încântare: „Pantofii mei au luminat seara asta! Mă simt ca un copil în ei".

O altă adeptă a hainelor care beneficiază de tehnologie este Rihanna. Aceasta a purtat în timpul concertelor din ultimul ei turneu o rochie marca Mortiz Waldemeyer, „tunată" cu lasere. Inovaţiile tehnice apar mai ales la designerii din generaţia tânără. Diana Eng, participantă la reality-show-ul de modă „Project Runway", a inclus în colecţia ei două rochii deosebite. Una dintre ele, care costă 20.000 de dolari, este bio-electro-luminescentă şi inspirată de creaturile marine care strălucesc în întuneric, în timp ce a doua, care costă 15.000 de dolari, este o rochie gonflabilă care-şi schimbă forma aleatoriu în timpul mersului, datorită unor pompe. 

Bijuterii cu Bluetooth

Gucci a lansat recent ochelari 3D stil aviator, care costă 225 de dolari, dar pot fi folosiţi doar la cinema. Brandul de bijuterii Novero, o fostă divizie Nokia, vinde coliere cu Bluetooth şi cu opţiune handsfree, care au preţuri cuprinse între 250 de dolari, până la versiunile de 100.000 de dolari, ornate cu perle sau diamante.

Unele dintre rochiile strălucitoare au devenit deja exponate de muzeu: rochia Galaxy, ornată cu 24.000 de LED-uri, poate fi văzută la Muzeul de Ştiinţă şi Industrie din Chicago. 

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite