Ingrid Vlasov lângă Chanel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Designerul român Ingrid Vlasov participă, pentru a patra oară consecutiv, la Săptămâna Modei de la Paris. Prezentarea colecţiei toamnă-iarnă 2011/2012 va avea loc pe 8 martie, în Salonul Imperial al Hotelului Westin din Paris.

Ingrid Vlasov rămâne, momentan, singurul designer român prezent în calendarul oficial al Săptămânii de Modă de la Paris, dar şi din lume. Cea de-a patra colecţie a designerului păstrează câteva dintre elementele care au consacrat-o pe Vlasov la Paris. „Va fi o surpriză, cred eu plăcută, pentru cei care preferă şi apreciază stilul meu", spune aceasta.

În aceeaşi zi cu Valentino

Show-ul va avea loc într-un spaţiu care are o capacitate de 700 de locuri, un salon celebru din Paris. „Este un loc în care eu am fost de multe ori, foarte drag mie şi în care mi-am dorit mult să am ocazia să prezint la un moment dat", mărturiseşte designerul. Lansarea colecţiei are loc în aceeaşi zi cu prezentările caselor de modă Chanel şi Valentino, iar pentru Ingrid rămâne cel mai frumos compliment adus colecţiei sale.

Deşi Vlasov adoptă o atitudine rezervată în ceea ce priveşte detaliile despre colecţie înainte de prezentare, designerul a recunoscut că influenţa principală rămâne în continuare folclorul românesc. „Tradiţia poporului român a devenit o pasiune pentru mine, iar prezenţa mea la Paris îmi oferă oportunitatea de a face cunoscută arta folclorului nostru. Se regăsesc influenţe şi de această dată, bineînţeles, interpretate şi adaptate stilului meu", a explicat aceasta.

Lady Gaga, fan Vlasov

image

Salonul Imperial, unde va avea loc prezentarea

Până în prezent, Ingrid Vlasov s-a inspirat din atmosfera Bucureştiului vechi atât pentru designul ţinutelor sale, cât şi pentru amenajarea sălii de prezentare. Sculpturile lui Constantin Brâncuşi, formele create de acesta, s-au regăsit arborate în creaţiile designerului originar de la Iaşi. Piese din colecţia „I feel love", lansată toamna trecută la Paris, au ajuns să fie purtate de vedete internaţionale precum Lady Gaga. De asemenea, aceeaşi colecţie a fost postată pe site-ul publicaţiei de modă „Vogue" Italia. „Pentru mine nu s-a schimbat nimic, din perspectiva mea, doar că acum confirmările vin de la cel mai înalt nivel", consideră designerul. „Aceasta reprezintă într-adevăr confirmarea succesului pe care l-au avut piesele mele. Hainele create de mine au fost purtate de persoane celebre şi au apărut în cele mai importante reviste de modă, dar ceea ce-mi doresc este ca acesta să reprezinte doar începutul ascensiunii internaţionale a brandului Ingrid Vlasov", adaugă aceasta.

Urmările prezentărilor în cadrul celui mai prestigios eveniment de modă mondial, unde tendinţele sunt hotărâte în fiecare sezon, n-ar trebui să se rezume la un singur creator de modă, crede designerul. „Mi-am dorit foarte mult ca România să fie prezentă pe harta modei internaţionale, s-a întâmplat să fiu eu primul designer român prezent pentru a patra oară consecutiv la Paris Fashion Week şi deocamdată singurul. Da, sunt mândră de acest lucru şi sigur, pe viitor, vor fi şi alţi designeri români invitaţi pentru că prezenţa mea acolo a deschis o poartă şi a trezit un interes pentru România din punctul de vedere al modei", este de părere Ingrid Vlasov. „Cred că evoluţia, în general, pe toate planurile, reprezintă sensul vieţii", conchide aceasta.

"Tradiţia poporului român a devenit o pasiune pentru mine, iar prezenţa mea la Paris îmi oferă oportunitatea de a face cunoscută arta folclorului nostru."
Ingrid Vlasov designer

Potenţial creativ, nu şi financiar

Ţinută din colecţia anterioară a designerului român Foto: Arhiva personală

Venera Arapu a fost primul designer român care a participat la Săptămâna Modei de la Paris, în 1997, înscrisă însă din partea Franţei. Analistul de modă Alin Gălăţescu, prezent în fiecare an la Paris, a explicat câteva dintre motivele pentru care designerii români nu reuşesc să prezinte pe podiumurile importante, cele de unde sunt hotărâte tendinţele.

„În primul rând, trebuie să fii invitat. Ingrid a fost văzută şi urmărită o perioadă lungă de şefii de la Paris. Au venit în ţară de câteva ori, ea a făcut nişte preview-uri speciale pentru ei. Apoi contează şi partea financiară, acolo totul costă enorm, vorbim de ordinul zecilor de mii de euro. O sală medie în care să prezinţi te poate costa şi 50.000 de euro. Urmează modelele care costă enorm. Pentru noi sunt sume năucitoare. Iar la final, agenţia de PR este fundamentală, este cea care îţi stabileşte showroom-urile unde îţi prezinţi piesele pe care le vinzi", explică Alin Gălăţescu.

Reprezentarea României

Cât de important este pentru un designer să-şi prezinte colecţia în cadrul unui asemenea eveniment? „Asta este miza meseriei. Acesta e jocul. Este ca şi cum te-ai întreba de ce vrei să joci în Liga Campionilor", spune acesta. Potrivit analistului de modă, pentru industria modei din România, participarea oricărui român la Săptămânile Modei din lume este importantă la nivel simbolistic.

„Este la fel cum contează că e Chivu la Inter. Contează că reprezintă România. Arată că România nu e numai o sumă de ştiri negative, de obicei toxice, ci arată că avem şi talent. Iar la Ingrid e ceva mai special, pentru că-şi aşază colecţiile într-o zonă foarte românească: de la dantelăria autohtonă până la elementele din Brâncuşi şi Maria Tănase, ceea ce înseamnă mai mult decât numele Ingrid Vlasov. Adică nişte valori ataşate ţării, pe care ea le duce în Liga 1 a zonei de fashion", explică Gălăţescu.

Potrivit apariţiilor româneşti pe podiumuri străine, la ora actuală există un singur designer român demn de luat în seamă. Însă Gălăţescu spune că nu potenţialul creativ este problema designerilor români. „Sunt mai mulţi care ar putea ajunge pe podiumul internaţional, dar financiar, nu cred că sunt pregătiţi. De exemplu, poate Irina Schrotter ar avea potenţialul financiar, dar nu sunt deloc convins că ar putea la nivel creativ. Oricum ar fi, orice designer este interesat să ajungă la Paris".

image
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite