VIDEO În vizită la „Narcisa sălbatică“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Avocatul Tudor (Gabriel Duţu) şi procurorul Angela Istrate (Ilinca Vandici)
Avocatul Tudor (Gabriel Duţu) şi procurorul Angela Istrate (Ilinca Vandici)

Protagonista serialului de la Antena 1, Alina Puşcaş, este acuzată de crimă de către invitata specială Ilinca Vandici, care joacă rolul unui procuror criminalist cu tupeu. O vizită de după-amiază pe platouri la „Narcisa sălbatică“ se lasă cu multe duble trase din cauza oboselii actorilor.

Filmările de interior pentru telenovela de la ­Antena 1, difuzată de luni până joi, de la ora 22.00, au loc într-o hală din parcul labirintic Semănătoarea. Alina Puşcaş, interpreta Narcisei, are parte de o secvenţă solicitantă, în care trebuie să se enerveze (atât de mult încât se înroşeşte la faţă) şi să „sară la bătaie" la Angela Istrate, un procuror criminalist interpretat de Ilinca Vandici, aflată la debutul în actorie.

Filmările încep cu o repetiţie şi cu indicaţii din partea regizorului Mihai Bauman, a cărui voce se aude pe platou în difuzoare, de undeva de deasupra. Pe lângă Alina (îmbrăcată cu o pereche de pantaloni de stofă şi o bluză simplă) şi Ilinca, alţi doi actori sunt implicaţi în secvenţă: Gabriel Duţu şi Cecilia Bârbora. Primul este interpretul avocatului Tudor, iar cea de-a doua îi dă viaţă secretarei Ecaterina, a cărei singură treabă în această scenă este de a o prezenta Narcisei pe procuroare.

Înainte de toate, actorii trebuie să ştie exact locurile din care să-şi rostească replicile, pentru a fi prinşi de către camerele de filmat în cadrul perfect. Pe platouri e cald, iar Ilinca Vandici este nevoită să filmeze dublă după dublă îmbrăcată într-un palton gros, cu bumbi aurii, şi cu o eşarfă la gât.

Ea află că trebuie să-şi lase geanta pe un scaun şi apoi să se prezinte. Vandici are atitudinea acelui gen de femeie „rea" din telenovele, mereu aranjată, directă şi cu o atitudine de superioritate faţă de fata cea bună şi săracă. Tocmai acest ton abordat de vedeta Antenei 2 o face pe Narcisa, fata simplă şi necizelată, să se enerveze.

Iniţial calmă, protagonista explodează brusc la auzul veştii că este suspectă de crimă. „Nu sunt o criminală!", urlă ea şi, cu siguranţă, i-ar fi smuls părul din cap acuzatoarei ei, dacă n-ar fi apărut Tudor, pentru a le despărţi.

Nouă duble pentru o secvenţă

Narcisa are parte de mai multe certuri la birou



Deşi de obicei fiecare secvenţă este filmată din ­maximum trei duble, oboseala actorilor, care au mai multe „mingi de jonglat" în aer, se resimte. Cu toate că această secvenţă a fost „trasă" din nouă duble, atmosfera încă este relaxată, iar între filmări se fac glume de fiecare dată. „Haideţi, copii, ce naiba?", se aude vocea regizorului „imaterial". Tot acesta încearcă să scoată mai mult de la actori.

„Alina, să nu uiţi că tu ai ţinut mult la Octavian (victima crimei - n.r.)! Asta e o nuanţă pentru personaj, moartea lui e ceva grav" sau „N-a avut niciun sens repetiţia asta. Să ne mai uităm o dată pe text", sunt indicaţiile care vin de la Bauman.

După câteva încercări mai „bâlbâite", actorii devin convingători. Pumnul pe care Alina Puşcaş îl dă în birou te face să tresari. Actriţa intră prea mult în rol şi, din greşeală, îl loveşte şi pe Gabriel Duţu în momentul în care acesta vrea s-o ţină departe de Ilinca Vandici.

Câteva duble sunt întrerupte din ghinion. O cădere de tensiune stinge toate luminile şi camerele, preţ de o secundă, iar un microfon oglindit ­într-un ceas metalic îl face pe regizor să oprească filmarea. Apoi Ilinca Vandici i se adresează Narcisei cu apelativul „Angela", care este, de fapt, numele personajului ei. Iar când Bauman se declară mulţumit după dubla a noua, echipa de filmare abia dacă are timp de o scurtă pauză: se trece la următoarea secvenţă, din „birou" în „sufragerie".

Inspiraţie din „Pygmalion"

Vizita pe platouri pare, la prima impresie, o incursiune într-un showroom de mobilă, unde sunt amenajate şi decorate cât să pară un „cămin" mai multe camere, de la dormitoare şi săli de baie, la sufragerii şi bucătării. Casa protagonistului telenovelei, avocatul Tudor, este plină de culoare.

Din camere nu lipsesc fotografiile cu soţia lui decedată (interpretată de Tania Budi), obiectele de decor, tablourile. Iluzia este completă. Chiar şi frigiderul, odată deschis, se dovedeşte a fi plin cu mâncare. Iluzia se risipeşte din când în când, în momentele în care, la pervazul unei ferestre care ar trebui să dea în curte, apare un asistent de producţie care vrea să tragă câteva cabluri în sufragerie, unde se va filma.

Secvenţele filmate în sufragerie vor fi difuzate cu mult înainte de cele din biroul Narcisei. Schimbările prin care trece personajul sunt evidente. Dintr-o fată necioplită, de la ţară, Narcisa va deveni o femeie rafinată, care-şi poate controla impulsurile agresive.

Povestea de acest tip a fost tratată în mai multe telenovele, dar şi în piese de teatru, precum „Pygmalion" a lui George Bernard Shaw, care a fost adaptată în filmul „My Fair Lady", cu Audrey Hepburn.

Narcisa are parte de mai multe certuri la birou
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite