Gheorghe luptă cu „State de România“
0
Emisiunea „Rătăciţi în Panama“ începe la Kanal D, în această seară, de la ora 22.00, la concurenţă cu noul serial de la Pro TV. Show-ul va fi difuzat de luni până joi, la ora 22.00, şi sâmbătă, de la ora 21.30. Premiera şi episoadele de sâmbătă durează două ore, în timp ce episoadele normale vor dura o oră.
Emisiunea „Rătăciţi în Panama“ va intra în concurenţă cu talk-show-ul politic „Sinteza zilei“, moderat de Mihai Gâdea (care începe la 21.30), dar şi cu „Ora de foc“ de la Realitatea TV, prezentată de Oana Stancu şi Adrian Ursu. Alte programe concurente cu aventura panameză sunt serialul destul de bine cotat „Grey’s Anatomy“, de la TVR 1, şi producţia românească „State de România“ de la Pro TV, care va începe la ora 22.15. Concursul de tip reality prezentat de Gheorghe se va confrunta cu o nouă provocare odată cu începerea campaniei electorale.
Telespectatorii vor fi puşi atunci în faţa unei alegeri destul de dificile – politică sau divertisment? Analistul media Iulian Comanescu paria, în urmă cu câteva săptămâni, pe succesul acestei emisiuni. „Nu pot decât să continui să sper că o să-l văd pe Gheorghe într-un format TV de succes. A preluat o idee din gama «Survivor», care este un mare pas înainte pentru televiziunile din România“, a declarat acesta pentru „Adevărul“.
Trei clase sociale
Filmările pentru emisiune au avut loc în jungla din Bocas del Toro din Panama, unde 18 concurenţi se luptă pentru marele premiu de 50.000 de euro, dar şi pentru supravieţuirea pe insulă. Emisiunea va dura 12 săptămâni, timp în care cei 18 concurenţi vor fi eliminaţi unul câte unul, iar marele câştigător va fi aflat în marea finală, care va avea loc la Bucureşti, la 20 decembrie.
Conceptul de bază al emisiunii este crearea unei ierarhii de trei clase sociale, care vor locui pe trei plaje diferite. Şase vedete autohtone vor locui, la început, pe „Insula Paradisului“, unde vor fi răsfăţaţi şi unde se vor putea relaxa cu şampanie, mâncare fină şi masaje.
Şase oameni simpli vor locui pe „Insula Condamnaţilor“, unde supravieţuirea este foarte grea, în timp ce şase semi-vedete, foste participante la alte emisiuni TV vor avea prima „tabără“ pe Insula Speranţei, un fel de Purgatoriu între cele două extreme, unde vor avea la dispoziţie materie primă pentru a-şi crea confortul, precum unelte şi materialele de construcţie. Însă „condamnaţii“ trebuie să-şi construiască singuri adăposturi, să caute de mâncare, să se încălzească şi să se ferească de inundaţiile create de ploaie.
Patru tipuri de probe
În fiecare episod, situaţia se poate schimba radical pentru concurenţi, iar condiţiile lor de trai şi mâncarea de care dispun depind de rezistenţă, inteligenţă şi ambiţia de a câştiga cele patru probe. „Lupta teritorială“ determină care dintre echipe va locui pe care insulă. Grupul câştigător al „Luptei pentru supravieţuire“ este „imun“ la eliminări pentru o săptămână de concurs, şi tot acest grup devine juriu şi hotărăşte cine pleacă acasă la sfârşitul săptămânii respective.
În „Lupta finală“, cele două echipe clasate ultimele la proba anterioară se bat pentru ultima şansă de a se salva. „Lupta individuală“ îi transformă din colegi în inamici pe membrii echipei care a pierdut „Lupta finală“. Câştigătorul acestei ultime probe nu va putea fi eliminat. În final, la „Judecata“ de sâmbătă seara, membrii echipei pierzătoare fac două nominalizări pentru eliminare, iar juriul îl alege pe cel care va pleca acasă.
Gheorghe: „Avantajul este peisajul“
„Adevărul“: Crezi că show-ul este deasupra concurenţei de pe acelaşi interval orar?
Andrei Gheorghe: Destul de greu de spus cine va fi deasupra, pentru că la acea oră concurenţa a planificat nişte produse foarte sofisticate dar, în acelaşi timp, „Rătaciţi în Panama“ este indiscutabil un produs TV făcut în 2009, un produs total nou şi deci mai atrăgător decât toate celelalte. Un alt avantaj al programului este locaţia exotică în care s-a filmat, locul acela magic care va arăta absolut fantastic la televizor.
Ce crezi că va câştiga sau va pierde Kanal D cu acest show?
Televiziunea se face pe bani şi cred că genul acesta de show va ridica multe întrebări advertiserilor şi poate va schimba obiceiuri de cumpărare. Ca brand, Kanal D va reuşi probabil cu acest produs să comunice mai dinamic şi se va adresa unei noi categorii de public, mai tânăr.
Care este câştigul tău ca prezentator?
Să lucrezi la 13.000 de kilometri depărtare de casă, cu o echipă multinaţională, cu oameni cu experienţa succesului, pe o insulă pustie, e o experienţă de neuitat, nu?
Câţiva dintre concurenţi au avut probleme de sănătate. Crezi că publicul din România se „bucură“ să vadă asemenea lucruri?
Nimeni nu se poate bucura văzând oameni în suferinţă, însă sunt convins că se vor bucura văzând că acei oameni au puterea să se ridice şi să treacă peste suferinţă luptând mai departe. De fapt, aceasta este cheia succesului acestui show, oamenii care merg mai departe oricât de greu le-ar fi. Poate acesta este şi motivul succesului rasei umane. Iar cu accidentele, ce să-i faci? Se întâmplă.
Crezi că există vreun loc în ţara noastră în care s-ar putea filma un asemenea reality-show?
Nu, din păcate nu putem face comparaţie între locaţii şi cred cu putere că succesul depinde în mare măsură şi de exotismul locului. E magic.