Eurovision, o „maşinărie“ care nu mai lansează vedete

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ediţia din acest an a Eurovisionului i-a costat pe organizatorii ruşi aproximativ 42 de milioane de dolari, cheltuiţi, în mare parte, pentru un spectacol high-tech. Aceasta este cea mai mare sumă alocată până acum evenimentului.

Cei care au avut cel mai mult de câştigat, însă, au fost concurenţii şi telespectatorii, căci organizatorii nu vor înregistra, se pare, profituri.

Chiar dacă bugetul concursului creşte de la an la an, iar numărul ţărilor participante a crescut şi el foarte mult, şi cu toate că staruri de prim rang  intră, uneori, în „vertijul“ concursului, Eurovisionul nu-şi mai merită titlul de Campionat European de muzică.

Unul dintre cei care cred cu tărie acest lucru este Benny Andersson, fost membru al trupei ABBA, formaţia lansată în urma acestui concurs. „Este un show de televiziune foarte bun, dar nu mai înseamnă nimic în muzica actuală. Eu nu mă mai uit la Eurovision de când a devenit doar o «maşinărie» uriaşă“, a declarat muzicianul.

De-a lungul timpului, pe scena Eurovision s-au lansat interpreţi celebri (ABBA, Cliff Richard sau Johnny Logan) şi piese ce aveau să devină evergreen-uri („Volare“, „Waterloo“, „Congratulations“, „Hold Me Now“).

În ultimii ani, „oferta“ a constat în „monştri“, „travestiţi“ sau marionete. Ultimii trei laureaţi – trupa Lordi (Finlanda), Marija Serifovici (Serbia) şi Dima Bilan (Rusia) – nu s-au bucurat de succes comercial după câştigarea concursului.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite