Cât ar costa afacerea Miss Universe în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Donald Trump, deţinătorul licenţei celui mai renumit concurs de frumuseţe, a inclus ţara noastră printre posibilele gazde ale competiţiei.  10 milioane de dolari este bugetul minim necesar organizării Miss Universe. Dacă ar avea loc în România, această sumă ar însemna şi promovarea ţării noastre în lume.

Un miliard de oameni din 190 de ţări care urmăresc spectacolul frumuseţii, transmis în direct în toată lumea, timp de două ore, este una dintre mizele importante pentru ca un asemenea eveniment să aibă loc în ţara noastră. Mike Costache, preşedintele Miss Universe România, speră ca oportunitatea pe care Donald Trump i-a oferit-o să devină realitate, în parte pentru beneficiile care vor urma României.

Mai citiţi şi:

Alexandra Filip a renunţat la coroana de Miss Universe România

„O astfel de ocazie îţi oferă o vizibilitate pe plan mondial aşa cum rare evenimente o pot oferi", este de părere Mike. Anul acesta, finala concursului Miss Universe va avea loc la Las Vegas, la 23 august, România fiind reprezentată de Oana Paveluc.

Promovare cu expunere mondială

Fiecare ţară care găzduieşte concursul primeşte un montaj video de minimum nouă minute în direct, în timpul finalei. Filmuleţul, menit să promoveze ţara respectivă, evidenţiază unicitatea şi caracteristicile locului şi include informaţii despre cultura şi istoria ţării. NBC Universal va promova evenimentul televizat cu cel puţin o săptămână înainte de concursul final, în prime-time.

Acestui episod i se adaugă partenerii media din toată lumea care vor promova imaginea ţării în care se desfăşoară Miss Universe. Anul trecut, peste 900 de publicaţii, televiziuni şi alte canale media au acoperit subiectul timp de trei săptămâni, relatând despre activităţile zilnice ale concurentelor în Bahamas. Şi mediul online este un motor de promovare serios, missuniverse.com devenind unul dintre cele mai accesate site-uri din lume în perioada premergătoare competiţiei.

Ce trebuie să ofere România

Pentru organizarea evenimentului este nevoie de un buget de zece milioane de dolari, potrivit calculelor lui Mike Costache. Conform datelor furnizate de NBC, sunt necesare pentru început aproximativ 300 de camere de hotel la categoria cinci stele, pe perioada a trei săptămâni, adică 5.300 de nopţi de cazare pentru întreaga delegaţie Miss Universe, la care se vor adăuga alte camere pentru cerinţele speciale ale gazdei. Doar Bucureştiul dispune de o asemenea capacitate hotelieră, dar intervine o altă problemă.

Momentan, Capitala nu beneficiază de o sală de concerte corespunzătoare cerinţelor organizatorilor. Scena şi locul în care va avea loc competiţia trebuie să fie echipată adecvat unei transmisiuni în direct şi să fie disponibilă exclusiv pentru concursul de frumuseţe pe întreaga perioadă a competiţiei. Tot echipamentul tehnic necesar, sistemul de iluminare, dar şi cel de sunet rămâne datoria ţării-gazdă. De asemenea, echipele organizatoare trebuie să beneficieze de spaţii auxiliare destinate producţiei, repetiţiilor, probelor de ţinute, machiaj şi păr, dar şi sală de mese, de depozitare şi de relaxare.

Mike Costache spune că Sala Palatului ar putea fi o opţiune, dar aceasta nu are mai mult de 5.000 de scaune (insuficiente pentru publicul mult mai numeros la un asemenea eveniment). Locul desfăşurării rămâne, deocamdată, o ecuaţie fără soluţie. De asemenea, masa tuturor celor implicaţi în organizarea concursului trebuie suportată de ţara-gazdă. Transportul celor peste 80 de concurente împreună cu delegaţia NBC şi tot personalul aferent acestui eveniment este o altă responsabilitate care cade în sarcina ţării-gazdă.

Începând de la transportul aerian - aproximativ 320 de bilete de avion - organizatorul român trebuie să mai pună la dispoziţie patru autocare de primă-clasă cu şoferi, maşini, dube, limuzine şi parcare gratuită peste tot pe unde vor avea nevoie. Securitatea şi siguranţa concurentelor, a juriului şi a delegaţiilor este o altă atribuţie a ţării-gazdă.

Vizitatori productivi

Statisticile NBC arată că 67% din familiile şi prietenii care călătoresc alături de participantele Miss Universe extind durata şederii lor pentru a vizita ţara. De asemenea, staff-ul de producţie Miss Universe cheltuieşte în jur de 200.000 de dolari pe zi, în ţara-gazdă. Suma nu include cheltuielile personale, cadouri sau călătorii.

În ultimii ani, cele 25 de dădace, cum sunt numite supraveghetoarele concurentelor, au cheltuit până la 80.000 de dolari din banii personali pe cadouri şi suveniruri, în cele trei săptămâni petrecute în ţara-gazdă. Licenţa Miss Universe este deţinută de Donald Trump, din 1996.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite