Biserica dă firma Sony în judecată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-un joc lansat recent, lăcaşul Domnului este prezentat ca un câmp de luptă Ultimul produs pentru consola PlayStation 3, jocul video "Resistance: Fall of Man", ar putea fi retras de pe

Într-un joc lansat recent, lăcaşul Domnului este prezentat ca un câmp de luptă

Ultimul produs pentru consola PlayStation 3, jocul video "Resistance: Fall of Man", ar putea fi retras de pe piaţă în urma somaţiilor lansate de Biserica din Marea Britanie, care ameninţă că va acţiona firma Sony în justiţie.

Vânzările de 600.000 de exemplare s-ar putea să se oprească la această cifră, după ce episcopul de Manchester a incriminat scenele în care un soldat înarmat urmăreşte inamicul în interiorul sfântului lăcaş şi face praf icoanele din spaţiul virtual. Biserica anglicană a cerut oficial firmei Sony să retragă jocul de pe piaţă, precum şi prezentarea de scuze publice pentru prezenţa "complet iresponsabilă" în scenariu, a catedralei din Manchester, informează generation-nt.com. Autorităţile religioase sunt "şocate de prezentarea unui loc de cult, rugăciune şi cultură ca zonă de luptă. Pentru numeroşi tineri, jocurile video reprezintă o realitate diferită. Asocierea armelor şi violenţei cu interiorul bisericii noastre este inadmisibilă". Reprezentanţii Sony au dat o replică naivă: "Resistance: Fall of Man este un joc de ficţiune, nefondat pe fapte reale".

Moartea, prezentată realist

Cazul nu este singular. Unul din cele mai oribile jocuri - Manhunt - a fost interzis în Noua Zeelandă la începutul acestui an. În Manhunt, evaluarea jucătorului se face în funcţie de gradul de cruzime al omuciderilor. În decizia de interzicere, guvernul neozeelandez argumenta: "Jucătorul, indiferent de vârstă şi maturitate, trebuie să înveţe şi să exerseze, pe o lungă perioadă de timp, violenţa". Unul din game-urile cele mai vândute pentru PlayStation 2, Grand Theft Auto 3, a fost interzis în câteva state din SUA după ce un grup de tineri s-a inspirat dintr-o cursă de urmăriri de maşini, soldată cu moartea câtorva persoane. Un alt joc macabru, Postal 2, în care jucătorul urinează pe victime sau foloseşte pisici pe post de amortizoare, a suscitat vii dezbateri.

Un studiu recent despre efectele jocului Quake II a reliefat faptul că o treime din adolescenţii studiaţi erau de două ori mai agresivi, după 20 de minute de joc. Jocurile video ţintesc în principal băieţii cu vârsta cuprinsă între 7 şi 14 ani, care le preferă pe cele de aventuri sau acţiune cu conţinut violent. În cartea "Stop Teaching Our Kids to Kill", autorul Dave Grossman scrie că acestea furnizează "un câmp de practică, unde copiii pot exersa violenţa, în care îşi stimulează instinctele ucigaşe".

Un sfert dintre adolescenţii americani petrec în faţa consolei de joc între 7 şi 30 de ore săptămânal. Violenţa este explicită, iar moartea este prezentată din ce în ce mai realist, graţie noilor tehnologii. Impactul este pe măsură.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite