Unde suni dacă ai necazuri în Bulgaria
0Dacă sunteţi nemulţumiţi de serviciile turistice sau de produsele cumpărate în statul vecin, puteţi reclama la numărul de telefon +359 298 67672 Centrul European al Consumatorilor
Dacă sunteţi nemulţumiţi de serviciile turistice sau de produsele cumpărate în statul vecin, puteţi reclama la numărul de telefon +359 298 67672
Centrul European al Consumatorilor (ECC) România a întocmit recent un mic ghid turistic cu informaţii despre drepturile turiştilor români aflaţi în Bulgaria.
Câteva zeci de mii de români îşi petrec concediile sau merg la cumpărături în Bulgaria. Pentru aceştia, ECC România a realizat recent un ghid online (www.eccromania.ro) care îi protejează de eventualele probleme ce pot apărea pe parcursul sejurului în statul vecin.
Tot din broşură mai puteţi afla unde trebuie să vă adresaţi atunci când aveţi probleme cu un produs achiziţionat din Bulgaria sau când serviciile turistice pentru care aţi plătit nu sunt de calitate.
Potrivit Laurei Pascu, PR manager ECC România, mulţi dintre cei care apelează la centru se interesează dacă există reclamaţii pentru un anumit hotel sau vin cu contractele încheiate cu agenţiile de turism pentru a verifica dacă nu sunt clauze abuzive.
Atenţie la promoţiile din magazine
Mai există însă şi persoane care vor să afle care este moneda naţională a Bulgariei sau cui să se adreseze dacă păţesc ceva în concediu. Potrivit ghidului, românii care doresc să-şi petreacă vacanţa în Bulgaria trebuie să ştie că moneda naţională a Bulgariei este leva, iar nivelul TVA este de 20% pentru toate produsele şi serviciile.
Ei mai sunt avertizaţi că taxa pe valoarea adăugată trebuie să fie inclusă în preţ, iar vânzătorii trebuie să emită bonuri fiscale.
Este bine de ştiut şi faptul că agenţii economici bulgari asigură garanţie timp de doi ani pentru produsele vândute.
Cele mai comune modalităţi de plată în ţara vecină sunt în numerar, prin cardul de credit sau cel de debit. Comercianţii pot reduce preţul produselor vândute de două ori pe an, la sfârşitul verii şi la sfârşitul iernii.
Regula anunţării reducerilor în mod vizibil pentru fiecare produs este valabilă şi la bulgari.
Totodată, preţul redus va fi afişat lângă preţul vechi, care va fi barat. Centrele comerciale şi mallurile sunt deschise de luni până vineri, între orele 10.00 şi 22.00. Sâmbăta şi duminica programul se reduce până la ora 21.00, respectiv 15.00.
În oraşele mari pot fi găsite benzinării cu restaurante fast-food. Băncile şi oficiile poştale sunt deschise de luni până vineri, între 9.00 şi 16.30.
Cui mă adresez dacă am probleme
În cazul în care v-au fost încălcate drepturile de consumator european, puteţi reclama acest lucru la ECC Bulgaria (ecc.bulgaria@kzp.bg), director Albena Palpurina. Centrul este situat în Sofia (strada Bacho Kiro nr. 14) şi are numărul de telefon +359 298 67672 sau +359 298 75508.
Operatorul vorbeşte limba engleză. Reclamaţia poate fi făcută şi în România, pe adresa office@eccromania.ro sau la numerele de telefon + 40 21 3157149/ + 40 21 3110242.