Sexul nu vinde, cel puţin nu în cinematografie - studiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ciudă credinţei populare potrivit căreia "sexul vinde", credinţă după care se ghidează şi mare parte din producătorii de la Hollywood", studiile recente arată că nu sexul sau scenele de nuditate au stat la baza succesului cinematografic al peliculelor prezentate publicului în ultimii ani.

În ciuda aşteptărilor, studiul arată că scenele de sex şi nuditate explicită nu au impact pozitiv asupra publicului şi în niciun caz nu se traduc într-un succes răsunător la box-office.

Realizatorii studiului au analizat circa 900 de filme apărute pe marile ecrane în perioada 2000-2004. Printre filmele analizate s-au numărat pelicule şi succese de box-office precum "Shrek 2", "Spider-Man", "Star Wars Episode III: Revenge of the Sith" şi "The Lord of the Rings: The Return of the King". 

Unul dintre motivele pentru care scenele de sex se pare că nu se traduc şi în încasări în cinematografe este şi sistemul de clasificare a filmului, de la cele cu audienţă generală la cele destinate persoanelor peste 18 ani.

Realizatorii studiului se arată surprinşi de rezultate. "Am presupus că din moment ce erau atât de multe de scene de sex, astea însemna că într-adevăr sexul vinde. Doream să ştiu dor cât la sută din succesul unei pelicule poate fi pus pe seama unor astfel de scene. M-am aşteptat la ce era mai rău, iar rezultatele m-au surprins în totalitate", a declarat unul dintre realizatorii studiului, Anemone Cerridwen.

De altfel , reprezentanţii industriei cinematografice americane susţin că şi succesul unor producţii precum "Saga Twillight" sau ecranizările după romanele lui Jane Austen arată o mutaţie a gusturilor tinerei generaţii asupra acestei teme.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite