Trucuri pentru a-ţi impresiona interlocutorul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trucuri pentru a-ţi impresiona interlocutorul
Trucuri pentru a-ţi impresiona interlocutorul

Fie că te duci la o întâlnire de afaceri, fie că urmează să te prezinţi la un interviu de angajare, ai nevoie de o serie de calităţi pentru a-ţi „seduce“ interlocutorul.  Află care sunt aceste atuuri pentru a şti pe ce să pui accentul.

Când vrei să impresionezi pe cineva trebuie să ai creionate în minte atuurile care te vor evidenţia. Dacă întâlnirea este una de afaceri, trebuie să ştii că o ţinută de birou, alături de mult tact şi de multă stăpânire de sine sunt absolut esenţiale. Dacă întâlnirea nu e chiar aşa formală, poţi fi mai flexibil. Cu cât eşti mai natural, cu atât mai bine. Totul ţine de adaptarea în funcţie de situaţie şi de abilitatea de a te plia la cerinţele unei situaţii. Dacă ai o atitudine de câştigător, atunci şi ceilalţi te vor considera la fel şi te vor trata ca atare.

1Comportă-te cât mai natural

Nu trebuie să vorbeşti prea mult, dar nici să taci în marea majoritate a timpului. Răspunde politicos întrebărilor, nu lăsa tăcerea să se instaleze, adu întotdeauna câte un element neconvenţional, prietenos, în discuţie. Zâmbeşte dacă e cazul, stai serios când se discută ceva important şi nu încerca să faci glume cu cei necunoscuţi, deoarece s-ar putea să nu aibă acelaşi simţ al umorului.

2Mergi cu «lecţiile făcute»

O pronunţare corectă şi fermă a cuvintelor te transformă automat într-o persoană mai convingătoare. Chiar dacă eşti angajat sau angajator, persoană publică sau nu, un mai bun discurs contribuie la o părere mai bună a interlocutorului despre tine. Pronunţă cuvintele clar, gândeşte de două ori înainte să spui un lucru şi nu lăsa loc interpretărilor. Înainte de a purta o discuţie importantă cu o persoană influentă, exersează de acasă cele mai dificile cuvinte pe care va trebui să le foloseşti.

3Nu întârzia la întâlnire

Chiar şi 5 minute de întârziere sunt suficiente pentru ca interlocutorul tău să îşi facă o impresie greşită despre tine şi să îţi pierzi credibilitatea în faţa lui. Dacă este o situaţie clar fără ieşire şi ştii din timp că vei întârzia, mai bine suni şi contramandezi întâlnirea sau o amâni pe mai târziu. Planifică-ţi din timp întâlnirea, astfel încât să iei în calcul toţi acei factori care te-ar putea împiedica să ajungi la timp.

4Accesoriile stau în geantă

Telefoanele mobile, notebook-ul şi alte accesorii stau în geantă şi nu pe masă, excluzând bineînţeles întâlnirile de afaceri, la care ai absolută nevoie de ele.  Este preferabil să îţi închizi telefonul în timpul unei discuţii importante, pentru a nu fi deranjat de niciun factor exterior.

Dacă totuşi este o urgenţă şi trebuie neapărat să răspunzi la telefon, indicat este să ieşi din încăpere pentru câteva secunde, scuzându-te înainte pentru eventualele neplăceri.

5Atenţie la limbajul corpului!

O postură corectă a corpului poate valora uneori cât o mie de cuvinte. Imaginea pe care o afişezi comunică interlocutorului multe despre punctele tale forte. Felul în care te mişti, gesticulezi sau râzi te definesc ca persoană, aşa că trebuie să ai mare grijă cu aceste manifestări.

Atunci când dai mâna cu cineva, apucă mâna celuilalt cu fermitate, dar nu i-o strânge prea tare. De asemenea, nu ţine braţele încrucişate, deoarece acest gest se va interpreta ca un gest de apărare. Nu lăsa capul în jos niciodată. Psihologii avertizează că acesta este considerat un semn de slăbiciune de către 70% din populaţie.

Perseverenţa este cheia succesului

Daca ai un ţel clar, bine stabilit nu te lăsa până nu îl atingi. Ţi se respinge o idee? Reformuleaz-o, îmbunătăţeşte-o şi supune-o din nou atenţiei persoanei care ţi-a refuzat-o iniţial. Persoanele consecvente obţin adesea ceea ce îşi propun.

Specialistul nostru

Lena Rusti psiholog psihoterapeut

Atunci când suntem în faţa unui interlocutor dificil este important să nu uităm de scopul interacţiunii noastre şi să îl urmăm concentrându-ne asupra faptelor şi ideilor, mai mult decât asupra emoţiilor. Cu cât interlocutorul, prin atitudinea sa, ne poate “provoca” mai mult, pentru că ne atinge nişte butoane de vulnerabilitate interioară, tendinţa noastră poate fi de a începe să reacţionăm emoţional şi de a intra într-o luptă de putere cu persoana respectivă.

Dacă ne pierdem cu firea, în loc să ne realizăm scopul, vom începe să ne apărăm, pentru că ne simţim agasaţi sau ofensaţi şi distrugem şansa de a obţine ceea ce ne dorim.

Păstrându-ne însă departe de sfera emoţiilor şi concentrându-ne asupra scopului nostru, avem mari şanse de a păstra o comunicare amiabilă. Dacă avem tendinţa de a lua lucrurile prea personal în astfel de discuţii înseamnă că există lucruri pe care le putem ajusta la noi înşine pentru a ne îmbunătăţi comunicarea cu eventualii parteneri dificili.

Sfat

Încrederea în tine este absolut necesară pentru reuşita oricărei întrevederi.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite