„Oraşul Luminilor“ devine „Oraşul Maşinilor Electrice“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Oraşul Luminilor“ devine „Oraşul Maşinilor Electrice“
„Oraşul Luminilor“ devine „Oraşul Maşinilor Electrice“

Primarul Parisului va pune la dispoziţia locuitorilor o flotă de 4.000 de maşini electrice.Sistemul de închiriat autovehicule eco va fi lansat la sfârşitul lui 2010. Primarul Bertrand Delanoë vrea să diminueze cantitatea de emisii de CO2 din oraş cu 22.000 de tone anual.

Planul primarului din Paris  a fost anunţat în iunie 2008, când acesta susţinea că „sistemul de închiriere a maşinilor electrice va revoluţiona transportul urban“.

După o întârziere de mai bine de un an, săptămâna aceasta s-a format un consiliu local special ce se va ocupa de implementarea programului.

Reprezentanţii acestui consiliu nu au estimat încă bugetul necesar pentru a pune pe picioare proiectul, însă, potrivit calculelor celor de la cotidianul „Le Parisien“, suma s-ar ridica la aproape zece milioane de euro. Costurile ar acoperi construirea a 1.400 de centre pentru închirierea şi pentru reîncărcarea bateriilor maşinilor, care să acopere toate zonele oraşului.

Taxă lunară de înscriere

Cei care vor să se înscrie în program trebuie să prezinte permisul auto şi să achite o taxă lunară cuprinsă între 15 şi 20 de euro. „Lansarea Autolib este programată pentru sfârşitul anului 2010, cel mai târziu mijlocul anului 2011.

Estimăm că prin acest sistem de închiriere a maşinilor electrice vom diminua cantitatea de emisii de dioxid de carbon cu circa 22.000 de tone pe an“, spune Bertrand Delanoë, primarul Parisului.

Acesta susţine că prin implementarea ideii sale oamenii nu vor mai fi nevoiţi să-şi achiziţioneze propria maşină pe care să o folosească mereu, ceea ce ar însemna o decongestionare semnificativă a traficului.

Din acelaşi motiv, în 2007, Delanoë a lansat în Paris programul de închiriat biciclete Vélib. Modelul a fost preluat ulterior de multe alte ţări ale lumii, printre care şi România.

Obstacolele care stau în calea proiectului

image

Primarul Parisului, Bertrand Delanoë Foto: Epa



Să aduci totuşi o serie de 4.000 de maşini pe străzile Parisului nu e uşor. Deşi există câţiva producători auto care au lansat prototipuri de maşini 100% electrice, niciunul dintre ei nu a avut încă în vedere producţia de masă. Cu toate acestea, mari companii, cum ar fi Daimler, Renault sau PSA Peugeot Citroën, s-au arătat interesate de planul primarului.

Un alt potenţial impediment constă în opoziţia din partea ecologiştilor, ba chiar şi din partea unora dintre aliaţii lui Delanoë. Aceştia susţin că maşinile din programul Autolib vor înrăutăţi starea traficului, care deja este foarte aglomerat.

Ecologiştii propun programe în care autovehiculele pot fi rezervate, apoi returnate în aceeaşi locaţie, pentru a evita plimbările cu maşina de dragul unor mofturi. „Cred că încurajarea locuitorilor de a folosi orice tip de maşină în locul bicicletelor sau a mijloacelor de transport în comun constituie o greşeală“, spune un oficial din cadrul primăriei oraşului.

image

Oamenii nu vor mai fi nevoiţi să-şi achiziţioneze propria maşină, ceea ce ar însemna decongestionarea traficului.

image


Bertrand Delanoë
primarul oraşului Paris

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite