O bacterie este cauza cancerului de colon

O bacterie este cauza cancerului de colon

O bacterie este implicată în apariţia cancerului de colon, sunt de părere cercetătorii de la Universitatea Hopkins din Baltimore.

Aceştia au descoperit, în studii succesive, că bacteria numită ETBF (Bacteroides fragilis) este prezentă în sistemul digestiv al persoanelor care au această afecţiune.

În viitor, se va face un vaccin

Specialiştii consideră că apariţia cancerului este cauzată de inflamaţia produsă de bacteria ETBF la nivelul celulelor ce căptuşesc colonul, meţinând inflamaţia până ce aceasta se cronicizează.

Prin urmare, se ajunge la deteriorarea materialului genetic al celulelor din ţesutul colonului, făcându-le să crească necontrolat şi să formeze tumori.

Descoperirea face ca, asemeni cancerului de col uterin, şi cancerul de colon să poată fi prevenit prin vaccinare, susţin cercetătorii.

O altă modalitate de prevenire a cancerului de colon ar putea consta în tratarea infecţiei cu bacteria ETBF utilizând antibiotice, consideră specialiştii.

Persoanele cu riscuri crescute în privinţa cancerului colorectal sunt cele cu vârste de peste 50 de ani, deoarece 90 la sută din aceste cancere apar la această categorie de vârstă. Anual, în Europa, aproape 190.000  de persoane sunt diagnosticate cu cancer colorectal.