Peste jumătate din calea ferată, restantă la reparaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste jumătate din calea ferată, restantă la reparaţii
Peste jumătate din calea ferată, restantă la reparaţii

Altădată România avea una dintre cele mai dense şi bine întreţinute reţele feroviare din Europa. În prezent aproape jumătate din calea ferată necesită reparaţii urgente.

Nici Compania de Căi Ferate, nici Guvernul nu au învăţat nimic din tragedia de anul trecut de la Valea Căplugărească, când în urma unei deraieri de tren o fată, în vârstă de 17 ani, a murit străpunsă de o bucată de cale ferată.

Cel puţin, Executivul nu a învăţat că trebuie să asigure finanţare pentru reparaţiile infrastructurii feroviare. Potrivit sindicaliştilor, mai bine de jumătate din calea ferată a depăşit termenul de utilizare.

"De peste un an de zile atragem atenţia că siguranţa circulaţiei este compromisă. Aproape 50% din elementele care compun infrastructura feroviară sunt scadente la reparaţii capitale, dar din lipsă de fonduri acestea nu se pot face", a spus Popa.

De altfel, într-un proiect prin care Guvernul a decis alocarea unor fonduri pentru calea ferată, se precizează că "aproape 40% din reţeaua de cale ferată şi peste 60% din numărul total de poduri şi podeţe au depăşit termenul limită la care ar fi trebuit reparate, situaţie care sporeşte riscul producerii de accidente".  Reţeaua de cale ferată are în prezent o lungime de 20.347 de kilometri şi 978 de staţii şi halte.

Potrivit oamenilor din industria feroviară, pentru a se asigura mentenaţa şi reparaţia liniilor de cale ferată, CFR SA are nevoie de circa patru miliarde de lei.

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite