Turul Europei la volan, o experienţă specială

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Turul Europei la volan,  o experienţă specială
Turul Europei la volan, o experienţă specială

Monica Dascălu, prezentatoarea Ştirilor Pro TV de la ora 17.00, dar şi a emisiunii „Week-end cu Monica Dascălu” la Pro TV Internaţional, a făcut anul trecut un tur al Europei la volan. A ales să călătorească cu maşina deoarece unul dintre cele mai aprige şi vechi vise ale sale era să vadă cât mai multe oraşe din Europa deodată.

Citiţi şi: Aventura unei vacanţe cu maşina prin Europa

„Atunci când alegi să mergi cu maşina, drumul în sine devine un mod interesant de a cunoaşte anumite zone pe care vrei să le vezi”, explică Monica, adăugând că aşteaptă cu nerăbdare să facă încă o astfel de excursie, deoarece este o experienţă din toate punctele de vedere. În 10 zile, ea a parcurs 5.000 de kilometri prin Ungaria, Austria, Germania, Spania, Italia, Franţa şi spune că a reuşit să vadă toate locurile pe care şi-a dorit să le viziteze. Cel mai mult i-a plăcut faptul că se simţea ca un copil, mereu nerăbdător să vadă ce îl aşteaptă la următoarea destinaţie, dar şi drumul în sine: „M-am simţit că sunt un mic explorator, dornic să descopere mai mult în jur.”

Faceţi un plan

Monica Dascălu le recomandă turiştilor să aleagă această experienţă unică, deoarece aceasta presupune descoperirea unor locuri ascunse şi frumoase, înseamnă peripeţii şi situaţii noi de adaptare, din care cu siguranţă veţi ieşi mult mai experimentaţi.

„Îi sfătuiesc pe cei care doresc să aibă parte de acest gen de experienţă să-şi facă un plan foarte bine pus la punct, cu un traseu cât mai precis, şi asta înseamnă rezervări făcute din timp în locurile unde doriţi să staţi mai mult, deoarece pe parcursul verii se ştie că în Europa există un exod de turişti din toată lumea”, explică Monica.

Atenţie la reguli!

Prezentatoarea le recomandă turiştilor care doresc să viziteze cât mai multe obiective din marile oraşe să aleagă mijloacele de transport  în comun, deoarece vor economisi timp preţios. „De asemenea, în zonele centrale, unde există monumente şi locuri interesante de văzut, puteţi opta pentru o plăcută plimbare pe jos”.

Printre oraşele pe care s-a oprit să le viziteze s-au numărat Viena, Veneţia, Monte Carlo, Nisa şi Barcelona, însă nu acestea ­i-au dat cele mai mari bătăi de cap din punctul de vedere al traficului. „Dacă în oraşele din Ungaria, Austria şi Germania nu am simţit decât că totul este extrem de bine organizat, în Franţa şi Italia, de exemplu, am pierdut foarte mult timp pe drum, din cauza ambuteiajelor, chiar şi pe autostrăzi”.

Dacă vă gândiţi să plecaţi într-o astfel de expediţie, citiţi cu mare atenţie ce reguli de circulaţie trebuie să respectaţi pentru a vă întoarce la fel de bine dispuşi precum aţi plecat!

Lipsa triunghiului reflectorizant, a vestei reflectorizante şi nefolosirea luminilor de avarie în cazul în care sunteţi opriţi pe marginea drumului în Franţa se sancţionează cu o amendă de 90 de euro. Francezii nu sunt mai blânzi nici cu familiile care le permit copiilor mai mici de zece ani să circule pe scaunul din faţă. Amenda este de 135 de euro.

În Franţa veţi întâlni limite de viteză pentru vreme bună şi pentru cea umedă. Dacă drumul e uscat, limitele de viteză sunt de 50 de kilometri pe oră în oraşe, 90 de kilometri pe oră pe drumurile naţionale, 110 pe autostrăzile pe care nu se plăteşte şi 130 pe cele cu taxă.

În caz de ploaie sau ninsoare, toate trebuie reduse cu 10%. Spre surprinderea tuturor însă, în periferiile Parisului este permis să circulaţi cu 80 de kilometri pe oră. În cazul în care aţi fost surprins cu o viteză ce depăşeşte cu 20 de kilometri pe oră viteza legală, amenda este de 68 de euro, iar în cazul în care circulaţi cu peste 50 de kilometri pe oră peste viteza legală, riscaţi să rămâneţi chiar şi fără 1.500 de euro.

Dacă nu aveţi banii necesari pentru amendă, poliţiştii au dreptul să vă reţină maşina. O altă regulă strictă în Franţa este folosirea benzii din stânga doar pentru depăşire. În cazul în care aţi efectuat-o, dar rămâneţi pe partea stângă, va trebui să plătiţi o amendă de 135 de euro.

Card pentru riverani

image

Tili  Niculae a fost împreună cu mai mulţi prieteni cu maşina în Bulgaria



În Italia, în centrele istorice ale marilor oraşe, accesul cu autovehicule este permis doar riveranilor. În cazul în care hotelul sau gazda la care v-aţi cazat este amplasat într-o zonă de acest fel, e bine să vă interesaţi dacă recepţionerul sau gazda au comunicat poliţiei numărul de înmatriculare al maşinii pe care o conduceţi.

În caz contrar, riscaţi să plătiţi o amendă între 70 şi 85 de euro. Dacă nu aveţi bani să achitaţi imediat, preţul se dublează. Florenţa este oraşul din Italia în care şoferii plătesc cele mai multe amenzi pe zi. Poliţia acordă aici 1.253 de tichete de amendă zilnic. Limitele de viteză în Italia sunt aceleaşi ca în Grecia.

Dacă doriţi să opriţi pe marginea drumului în Spania, trebuie să vă asiguraţi că aveţi două triunghiuri reflectorizante pe care să le amplasaţi unul în faţa maşinii, iar al doilea în spatele ei.

Amenzile  pentru depăşirea vitezei în Spania se încadrează între 140 şi 520 de euro, iar în cazul în care nu puteţi plăti pe loc, poliţia vă ridică maşina până faceţi rost de suma necesară. Alte reguli pe care nu este bine să le încălcaţi în Spania sunt interdicţia de a vorbi la telefonul mobil atunci când vă aflaţi la volan, nerespectarea distanţei în raport cu maşina din faţă sau depăşirea fără a semnaliza.

„Petrecerea mobilă” prin Europa

Actriţa şi prezentatoarea emisiunii „Weekend Special” la MTV, Tili Niculae, a prins gustul călătoriilor la volan prin Europa în urmă cu trei ani, când a făcut o scurtă excursie până la Budapesta. Anul trecut, destinaţia de vacanţă aleasă de Tili a fost Viena. „Într-o vacanţă, distractiv este şi drumul până la destinaţie, iar atunci când mergi cu maşina, împreună cu mai mulţi prieteni, poţi fi sigur că va ieşi o super petrecere mobilă!”, spune tânăra actriţă.

„Până la Budapesta am făcut aproximativ 12 ore, iar când am plecat la Viena am decis să facem un popas şi să dormim o noapte aproape de ieşirea din ţară”. Mi s-a părut totuşi destul de obositor, mai ales pentru cel care conduce, aşa că nu aş repeta experienţa decât pe trasee nu foarte lungi, dar cu siguranţă o să mai plec cu maşina prin Europa”, mai spune ea.

Cele mai neplăcute experienţe pe care Tili le-a trăit pe drum au fost cele legate de multele accidente rutiere la care a fost martoră. „Partea bună a unui drum cu maşina este că puteţi admira peisajele frumoase, dar şi faptul că vă puteţi opri exact acolo unde doriţi”, explică ea. Tânăra le recomandă celor care vor să călătorească cu maşina să fie pregătiţi pentru multe ore petrecute în maşină, „poziţie ce s-ar putea să devină incomodă la un moment dat, neapărat să-şi facă asigurare, şi să nu uite trusa de prim-ajutor şi triunghiul reflectorizant”.

Traficul prin oraşele mari pe care le-a vizitat i s-a părut organizat, cu multe benzi şi semafoare corelate. Tili le recomandă turiştilor ca atunci când vizitează un oraş necunoscut să se plimbe cât mai mult pe jos sau cu mijloacele de transport în comun. „Aşa nu numai că ajungi mai repede la destinaţie, dar ai şi ocazia să vezi mult mai multe, iar experienţa oraşului se întregeşte mai bine”, încheie Tili.

Ce mai trebuie să ştiţi

În aproape toate statele membre ale Uniunii Europene trebuie să aveţi întotdeauna la dumneavoastră carnetul de conducere, actele maşinii şi asigurarea, pe care să fie trecută în detaliu posibilitatea de acoperire a pagubelor. Atunci când plecaţi la drum, nu uitaţi să controlaţi farurile, care nu trebuie să-i deranjeze pe ceilalţi şoferi, iar centurile de siguranţă se folosesc şi pe locurile din faţă şi pe cele din spate.

image

Poliţiştii au dreptul să verifice dacă aveţi asupra dumneavoastră vesta sau triunghiurile reflectorizante


În Franţa au prioritate autovehiculele care intră pe autostradă în detrimentul celor care circulă deja pe aceasta. În cazul în care pe numărul de înmatriculare nu aveţi trecut logoul Uniunii Europene, EU, este necesar să lipiţi pe maşină un sticker pe care sunt trecute iniţialele Marii Britanii, GB, care să aibă o dimensiune de 175x115 milimetri. În toate ţările din vestul Europei sunteţi obligaţi să transportaţi copiii sub opt ani în scaunele speciale pentru maşină. În Belgia vă este interzis să coborâţi din maşina oprită pe marginea drumului fără să îmbrăcaţi vesta reflectorizantă.

Altfel riscaţi o amendă de 50 de euro. Limitele de viteză se încadrează între 50 de kilometri pe oră în oraşe, 90 de kilometri pe oră pe drumurile naţionale şi 120 de kilometri pe oră pe autostradă. Amenzile pentru viteză trebuie achitate pe loc, iar în cazul în care nu aveţi cash la îndemână, nu vă faceţi probleme, maşinile de poliţie sunt dotate cu POS (cititor de carduri).

În toate oraşele mari din vestul Europei este interzis să claxonaţi. De la această regulă se poate face rabat doar în cazul în care, prin acest gest, veţi evita un pericol iminent. Limitele de viteză în Olanda se încadrează între 50 de kilometri pe oră în oraşe, 80 de kilometri pe oră pe drumurile naţionale şi 120 de kilometri pe oră pe autostradă.

Parcările sunt o mare problemă în Olanda. Să încerci, ca turist, să parchezi în oraşele mari olandeze este, cu siguranţă, un joc pierdut. Nu există nicio şansă de a vă lăsa maşina pe trotuar fără a plăti locul, iar poliţiştii vă taxează fără milă dacă vă surprind asupra faptului. Ca să nu mai pomenim de faptul că este mai mult decât dificil să găsiţi un loc de parcare, iar taxa este foarte mare, în jur de 10 euro pe oră...

Restricţii de viteză în Germania

image

În Europa  de Vest sunteţi obligat să transportaţi copiii în scaunele speciale de maşină



Contrar miturilor potrivit cărora în Germania nu există limită de viteză pe autostrăzi, 34% dintre drumurile de viteză din Germania sunt controlate prin sisteme radar. Landul Bremen a devenit, anul trecut, primul în care există limite de viteză pe toate drumurile.

Maximele cu care aveţi voie să rulaţi în oraşe sunt de 50 de kilometri la oră, iar pe drumurile naţionale de 100 de kilometri la oră. În cazul în care depăşiţi însă viteza admisă, trebuie să scoateţi din buzunar între 70 şi 760 de euro. În multe dintre oraşele Germaniei, printre care Berlin, München sau Nürnberg, există zone de emisie joasă, în care aveţi voie să intraţi numai dacă aveţi lipit un abţibild pe care să fie afişat nivelul de noxe pe care îl elimină motorul. Acestea costă aproximativ 10 euro, iar în cazul în care sunteţi depistat că nu îl aveţi lipit, amenda costă 40 de euro.

În Bulgaria trebuie să aveţi grijă în general cum mergeţi şi să vă feriţi tot timpul de poliţişti. În ­rest, nu uitaţi centurile, faceţi popasuri doar în parcările amenajate şi în benzinăriile mari, şi în nici un caz nu opriţi la semnele poliţiştilor decât dacă au maşina de patrulare parcată în apropiere. În rest, este interzis să circulaţi cu proiectoarele aprinse, situaţie permisă doar în condiţii de ceaţă. Amenda este de 40 de euro.

Reguli mai puţin ştiute

În Spania, dacă purtaţi ochelari, legea prevede că sunteţi obligaţi să aveţi în maşină o pereche de rezervă. Totodată, trebuie să mai aveţi şi câteva becuri de rezervă pentru situaţia în care sunteţi opriţi de poliţie din cauza faruruilor care deranjează. Dacă vă lipsesc becurile pe care să le înlocuiţi veţi primi o amendă de 91 de euro.

În Moscova este interzis să circulaţi cu maşina murdară, iar în Germania este ilegal să rămâneţi fără combustibil pe autostradă.

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite