Autoritatile au nevoie de zeci de milioane de euro pentru dotari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In cazul unui cutremur de intensitate mai mare, care se resimte la Bucuresti, exista un plan elaborat care cuprinde masuri si sarcini pentru toate componentele comitetului municipal pentru situatii

In cazul unui cutremur de intensitate mai mare, care se resimte la Bucuresti, exista un plan elaborat care cuprinde masuri si sarcini pentru toate componentele comitetului municipal pentru situatii de urgenta. "Noi trebuie sa punem acest plan in aplicare. E necesara interventia fortelor noastre, tehnica de pompieri, de descarcerare, de iluminat, tehnica de ridicat, in general, tot ce se poate face pentru salvarea oamenilor. Primele minute, secunde si ore sunt foarte importante. Am observat asta atat din experienta noastra, cat si din ceea ce s-a intamplat la nivel mondial. In primele zile se dovedeste eficienta autoritatilor", ne-a declarat Aurel Udor, seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti. Primii care ies in teren sunt pompierii si Salvarea, urmati de politie si jandarmi, care au misiunea de a pastra ordinea si linistea. Alaturi de aceste forte participa si trupele MApN cu tehnica specifica.
Doar doua masini noi
"Avem minimul de dotari. As exagera sa spun ca suntem la nivel optim. Mai avem nevoie de mijloace de ridicat, macarale, cricuri, mijloace de taiat, de descarcerat. Am primit doua masini de interventie, modernizate. Dar nimeni nu isi poate permite la nivel mondial sa stocheze 20 de macarale sau buldozere ca sa le folosim peste 40 de ani la un viitor cutremur. Trebuie sa existe posibilitatea sa fie folosite doar la nevoie. O astfel de masina costa 7-8 miliarde de lei vechi", spune Aurel Udor.
El a sustinut ca pentru dotari normale ar fi vorba de 10-12% din necesarul la nivel national, adica zeci de milioane de euro.
Comunicatiile, o problema de viata si de moarte
In momentul producerii unui cutremur, si imediat dupa, toata lumea suna, pe fix, pe mobil, dintr-un cartier in altul, dintr-o parte in alta a tarii si dintr-o parte in alta a lumii, ca sa afle date despre rude. Atunci se intampla blocajul. "Trebuie sa cautam impreuna cu STS-ul solutii de pastrare a legaturilor. Dispeceratul nostru ramane in stare de functionare. In cazul unui cataclism e un volum imens de informatii catre dispecerat, catre 112 si 981 pentru a se solicita interventii. Mai mult, oamenii vin la poarta subunitatilor si ne anunta, cum s-a intamplat in 1977. Noi incercam sa distribuim fortele de asa natura incat sa avem in vedere prioritatile - salvarea oamenilor, scoli, gradinite, spitale, aziluri, apoi locuinte particulare, pachete de blocuri", a precizat seful ISUB.

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite