Cum poţi ajunge administrator de bloc?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Această ocupaţie necesită frecventarea unor cursuri de specializare şi obţinerea unui atestat În timp ce meseria de administrator de bloc atrage tot mai multe persoane, condiţiile de

Această ocupaţie necesită frecventarea unor cursuri de specializare şi obţinerea unui atestat

În timp ce meseria de administrator de bloc atrage tot mai multe persoane, condiţiile de selecţie a candidaţilor devin din ce în ce mai aspre.

Dacă în urmă cu câţiva ani, oricine putea să gospodărească o asociaţie de locatari, mai nou, administratorul trebuie să se şcolească.

El trebuie să fie, pe lângă un bun gospodar, şi un profesionist în tainele legislaţiei locative, a contabilitaţii şi fiscalităţii. El nu va mai avea această ocupaţie fără să deţină atestatul de administrator de imobile.

Administratorul profesionist de imobile trebuie să fie la curent cu ultimele noutăţi de contabilitate, legislaţia muncii, fiscalitate şi legislaţie locativă.

În plus, trebuie să deţină un atestat, care să confirme faptul că a urmat cursurile speciale de administraţie, iniţiate de organizaţiile non-guvernamentale, precum Federaţiile Asociaţiilor de Proprietari din România (FAPR) şi Liga Asociaţiilor de Proprietari Habitat, de către primăriile locale sau de sector.

Pentru a deveni cursant, este obligatoriu să aveţi studii medii (diplomă de bacalaureat) sau certificate de absolvire şcoală tehnică, economică, postliceală sau şcoală profesională tehnică sau economică. Cursurile sunt organizate în funcţie de programul persoanelor înscrise.

Dosarul trebuie să conţină o cerere-tip, însoţită de copia după certificatul de absolvire sau de pregătire profesională, dar şi copia după actul de identitate."

La noi, durata cursului este de şapte săptămâni, de două ori pe săptămână, sâmbăta şi duminica. Selecţia se face în ordinea înscrierilor. La finalul celor 70 de ore de instruire, se va da un examen scris, în urma căruia absolvenţii vor primi din partea noastră un Certificat de specializare", ne-a declarat Radu Opaina, preşedintele FAPR. Potrivit acestuia, examenul este tip-grilă şi este gratuit la primele două încercări.

A treia oară el va fi nevoit să achite o taxă echivalentă cu o sumă cuprinsă între 20 şi 40% din costul cursului. În baza certificatului obţinut, primăriile de sector sau locale vor elibera un atestat de recunoaştere a profesionalismului.

Taxa de curs, între 220 şi 280 de lei

Costurile instruirii administratorilor profesionişti sunt suportate din buzunarul propriu sau sunt decontate de către asociaţia de proprietari. La FAPR, persoanele fizice şi juridice trebuie să plătească 220 de lei, în timp ce asociaţiile de proprietar, membre cotizante ale federaţiei, plătesc 180 de lei.

La înscriere, cursanţii vor achita şi o taxă de înregistrare, în valoare de şapte lei. Liga Asociaţiilor de Proprietari Habitat percepe o taxă fixă, pentru toate categoriile de cursanţi: 220 de lei (care include şi taxa de înscriere). În Capitală, singura primărie care organizează astfel de cursuri este cea a sectorului 6.

Instruirea se face în colaborarea cu http://www.amosnews.ro/index.php?name=News&file=index&catid=&topic=8Institutul Naţional pentru Promovarea Drepturilor Proprietarilor (INPDP) şi costă 280 de lei. În această lună, administratorii şi preşedinţii de bloc care vor să îşi ia atestatul în domeniu au la dispoziţie două sesiuni, care se vor derula începând cu 12 şi 26 noiembrie. Lecţiile sunt organizate conform prevederilor Standardului Ocupaţional "Manager Condominiu" şi vor dura zece zile.

Lege fără norme de aplicare

Legea 230, a asociaţiilor de proprietari, intrată în vigoare la data de 23 august 2007, stipulează faptul că, pentru activitatea de administrare, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru această funcţie, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate.

Candidaţii pentru această funcţie trebuie să prezinte comitetului executiv al asociaţiei de proprietari documentele solicitate, garanţiile profesionale şi materiale prevăzute de lege şi trebuie să nu fi suferit nicio condamnare.

Printre principalele atribuţii ale administratorului, prevăzute de Legea 230/2007, se numără prestarea serviciilor în mod profesional, gestionarea bunurilor materiale şi a fondurilor băneşti, efectuarea formalităţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea clădirii. Deocamdată, legea nu poate fi aplicată, deoarece lipsesc normele metodologice.

Acestea trebuiau să apară la 60 de zile de la publicarea legii în "Monitorul Oficial". Până la publicarea normelor care reglementează aplicarea acestei legi, administratorii se vor ghida tot după vechile norme.

1000

de lei, salariul unui administrator al unui bloc cu cinci scări

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite