Cum se gandesc candidatii la Primaria Capitalei sa lucreze la spatii verzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Am pus principalilor patru candidati la Primaria Capitalei doua intrebari la care domniile lor ne-au raspuns pe loc. Iata intrebarile: 1. Care sunt primele trei masuri care trebuie adoptate urgent

Am pus principalilor patru candidati la Primaria Capitalei doua intrebari la care domniile lor ne-au raspuns pe loc. Iata intrebarile:
1. Care sunt primele trei masuri care trebuie adoptate urgent pentru reducerea poluarii si extinderea spatiului verde la nivelul normelor recomandate de UE?
2. Ce efort financiar ar trebui sa faca Bucurestiul si care ar fi primele trei dispozitii ale primarului general care trebuie date pentru refacerea infrastructurii - vechi in unele cazuri, de peste 100 de ani?
Traian Basescu:
"Trebuie sa demolam toate constructiile ilegale de pe spatiul verde"
1. Prima si cea mai importanta este descongestionarea zonei centrale, pentru ca, pe zona centrala, in unele momente ale zilei depasim normele maxime admise de noxe si singura solutie de descongestionare este reluarea proiectului de constructie a pasajului de la Gara Basarab, pentru inchiderea inelului principal de circulatie in jurul zonei centrale. Altfel, nu se poate diminua poluarea in zona centrala. Aici as vrea sa fiu foarte clar: Bucurestiul este departe de a fi o capitala poluata la nivelul la care era Atena cand a introdus restrictii de circulatie in zona centrala sau Londra. Dar la Bucuresti trebuie prevenita intrarea in dificultate majora. Spatiul verde are o singura solutie in momentul de fata: conservarea a ceea ce avem. Cand vorbesc de conservarea a ceea ce avem, includ aici si nevoia de a demola toate constructiile ilegale care se afla pe spatiul verde. Probabil, daca ati urmarit cumva cu atentie activitatea primarului general, ati constatat ca, din demolarile de chioscuri, am recuperat circa 180.000 de metri patrati de spatii verzi. El nu se poate extinde, aici trebuie sa fim cinstiti cu noi insine. Dar vreau sa precizam foarte clar o realitate a Bucurestiului: Bucurestiul are 9,08 metri patrati de spatiu verde pe cap de locuitor, si nu 2,5 cat acrediteaza diversi necunoscatori. Daca la asta mai adaugam cei 6 metri patrati de luciu de apa, cat are fiecare bucurestean, constatam ca avem o datorie fundamentala sa pastram ce avem. 2. Aici nu ne mai trebuie nici o dispozitie. Infrastructura de peste o suta de ani avem numai in zona istorica, in Bucurestiul vechi, avem de la BERD 12 milioane de euro destinati strict inlocuirii infrastructurii subterane si refacerii infrastructurii rutiere in zona istorica. Singurul lucru care trebuie facut aici este deblocarea de catre consiliu a creditului. Pentru toata infrastructura Bucurestiului este un efort deja evaluat. Noi am trecut deja a doua faza de evaluare tehnica a proiectului cu Banca Europeana de Investitii, care include 109 mari bulevarde si circa 1.800 de strazi secundare. In acest proiect, evaluat deja la 475 milioane de euro, sunt avute in vedere inlocuirea infrastructurii subterane, introducerea ei pe canal, acolo unde nu este apa curenta si canalizare, extinderea retelei si abia pe urma asfaltare. Este un proiect in evaluare, nu este un lucru la care sa ne gandim. El trebuie doar semnat, dupa ce trece si faza a treia, a patra, de evaluare si aprobarea in consiliu. Dar as vrea sa retinem ca eu nu negociez aceasta finantare pentru ca mi-a venit mie, am obtinut aprobarea consiliului general sa negociez creditul.
Mircea Geoana:
"Mijloace de transport mai mici si la consum, si la zguduituri"
1. Prima chestiune este finalizarea urgenta a lucrarilor de centura a Capitalei. Asta ar insemna ca tot ce inseamna transport greu isi va rezolva problemele de descarcare, antrepozite si transfer de marfa si bunuri catre Bucuresti cu mijloace de transport mai mici, deci mai putin poluante, si ca consum, si ca zguduituri, si ca tot ce vrei, asta este o chestiune foarte importanta. In al doilea rand, este un program amplu, cu finantare europeana la care lucram pentru curatirea si transformarea salbei de lacuri a Bucurestiului in chestiuni numai de agrement si ecologie cum ar veni. Iar a treia chestiune legata de spatiile verzi - continuarea programului de intretinere a parcurilor si continuarea programelor de parcuri la periferie. 2. Aici, este clar ca, pe de o parte, gradul de indatorare al Bucurestiului este destul de mare, fata de 20 la suta, cat este acceptabil, Traian Basescu a ajuns, prin proiectele promovate, la 17 la suta. E clar ca va trebui sa folosim cei 3 la suta ramasi cat mai bine. Sunt o serie de proiecte pe Regiunea de Dezvoltare Bucuresti-Ilfov, Regiunea 8, si foarte rapid, trebuie iesit cu o emisiune de bonduri municipale. In al treilea rand, ar fi atragerea intr-o zona dedicata pentru investitii straine privilegiate, este vorba despre un parc industrial in care sa vina mari firme puternice, cu resurse si, bineinteles, realizarea unui parteneriat public-privat.
Dumitru Dragomir
"Prima masura: plantarea de copaci in jurul Bucurestiului"
1. Avem 186,580 de mii de parcele, deocamdata avem spatii verzi, in hectare, 4.883 de mii, din care parcuri si gradini 1.862.000, spatii verzi in ansambluri de locuinte 960, spatii verzi stradale 872, paduri si zone de agrement 1.369... Prima masura pe care o iau ar fi plantarea de copaci in jurul Bucurestiului, pentru a preintampina atat poluarea cu nisip si alt praf, cat si, iarna, zapada care patrunde in Bucuresti, jumatate din zapada care e pe strazi este din afara. Deci, prima ar fi plantarea de copaci in jurul Bucurestiului. A doua problema, marirea numarului de parcele pe care se gasesc flori si iarba. Normele europene prevad, mi se pare, in jur de 12 metri de persoana, nu? N-o sa ajungem in unele sectoare acolo, in sectoarele 2, 3 si 4 este greu sa ajungem la asa ceva, dar voi face de asa natura sa sensibilizam cetatenii, sa inteleaga ca nu putem trai intr-un oras fara iarba, flori si copaci. In al treilea rand, controlul riguros al tevilor de esapament. De la masinile de mic litraj la tiruri, toate trebuie sa aiba filtre care sa reduca poluarea, pentru ca aceasta distruge florile, copacii si iarba. Incercam sa introducem, sambata si duminica, asa cum se intampla in toata lumea, masinile mari sa nu mai circule prin oras. 2. In primul rand, ar fi nevoie in jur de 450-500 de milioane de euro pentru a schimba infrastructura veche cu cea noua. Primul lucru care trebuie facut este centura Bucurestiului, de preluare a apelor reziduale si pluviale. Pentru ca, ati vazut, cand ploua, zeci de locuri se transforma in lacuri, unde navele lui Basescu pot circula. Trebuie, deci, facut inelul colector al Capitalei. A doua problema financiara care trebuie adusa este creditul comunal, pentru finantarea tuturor problemelor de infrastructura. Pentru ca, ati vazut, ajungi la sfarsitul anului, in octombrie-noiembrie, cand se instaleaza iarna de obicei, sa ai bani si nu ai ce sa faci cu ei. Ajungi sa nu mai cheltuiesti, cum a patit Basescu anul trecut, ca a ramas cu 1.500 de miliarde de lei necheltuiti. Asa, vom putea pune banii la banca, cu dobanda, pentru a-i cheltui mai bine, in interesul cetatenilor. A treia ar fi obligatiunile municipale, ca sursa de atragere a fondurilor. Nu exista primarie pe fata pamantului sa dea faliment! Apoi, Capitala sufera din lipsa de planificare, care a fost criticata, ca a fost adusa de comunisti. Pana nu punem la punct o planificare, primarii de sector, impreuna cu primarul general, nu vor fi lucrurile in regula cu bugete multianuale.
Monica Tatoiu
"La un arbore taiat sa se puna la loc 5 sau chiar 8 arbori"
1. Primul raspuns si cel mai simplu este: aplicarea legilor existente deja, privind defrisarile si inlocuirea materialului verde, respectiv a arborilor, exista o lege in Bucuresti care prevede ca, la un arbore taiat, sa se puna la loc 5 sau chiar 8 arbori. Eu stiu, pentru ca am facut acest lucru in anul 1997. Mai exista o lege in Bucuresti care spune ca masinile nu au voie sa iasa din santiere cu mizeria pe roti, deci, pe santiere trebuie sa existe apa. La acestea, se adauga emiterea de noxe: cei care certifica circulatia in Bucuresti au aceasta responsabilitate, sa verifice atent emisia de noxe. Si, nu in ultimul rand, primariile de sector ar trebui sa verifice prin agenti daca toate societatile au contracte de ridicare a gunoiului. 2. Aici, vorbiti de drumuri, pentru ca tevile nu tin de primar, asta-i marea problema. In fata cladirii unde cu onoare conduc un business, RATB a distrus drumul, pentru a trage niste cabluri electrice, iar drumul acela este si acum impracticabil. Primaria ar putea insa sa dea amenzi pentru cei care fac astfel de lucruri. Dar aici mai este si o problema de coordonare si management al primariei. Bani exista, bucurestenii nu trebuie sa plateasca mai mult. Banii ar trebui mai bine cheltuiti, cu planuri pe termen lung, carora, noi, oamenii de afaceri, le spunem costuri bune si costuri rele. Am citit un articol, pe care vi-l recomand si care spune ca strazile nu trebuie reparate, ci mentinute la un nivel de calitate. La noi, azi se face strada si apoi vine domnul X, care inteapa teava, pentru ca si-a facut o casa si vrea sa se racordeze, dar o face fara ca firma abilitata sa-i dea avizul. Primarul nu poate sa ia singur aceste masuri, ci depinde de convergenta Consiliului general si lucrarile trebuie facute in limita fondurilor. Dar o problema ca asta nu se poate rezolva in zece minute de discutii.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite