"Nici debransarea si nici rebransarea nu mai pot fi realizate"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Regiile de termoficare executa, insa, la foc continuu aceste operatii, similare contorizarii sau unei avarii Ioan Radu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea Serviciilor de

Regiile de termoficare executa, insa, la foc continuu aceste operatii, similare contorizarii sau unei avarii Ioan Radu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea Serviciilor de Gospodarie Comunala (ANRSC), vrea sa-i lase in frig pe romanii care au cerut sa se rebranseze. Motivul invocat de acesta este ca exista un act normativ care interzice debransarea si, implicit, rebransarea dupa pornirea sistemului centralizat de termoficare. "Din momentul in care s-a inceput furnizarea agentului termic, nici operatia de debransare si nici cea de rebransare nu mai pot fi realizate. Punerea in aplicare a cererilor de rebransare ar insemna golirea instalatiilor de incalzire si pierderea unei mari cantitati de gigacalorie si, implicit, cresterea pierderilor pe reteaua de distributie. Rebransarea la sistem ar insemna incalcarea prevederilor legale. In plus, din punct de vedere tehnic si economic este imposibil sa se realizeze acest lucru", a declarat presedintele Ioan Radu. Afirmatiile sefului ANRSC sunt contrazise insa de specialistii regiei bucurestene de termoficare (RADET). "Rebransarea unui calorifer nu inseamna mare lucru. Ea este similara unei avarii, frecventa in anotimpul rece. De altfel, procedeul este acelasi ca in cazul contorizarii. Se opreste instalatia, se goleste, se monteaza contorul sau se resudeaza caloriferul si apoi se da drumul la caldura. Pierderile sunt aceleasi ca si la montarea contoarelor sau in cazul unor avarii", ne-au declarat oficiali din cadrul RADET. Potrivit acestora, solicitarile de rebransare vor fi onorate in continuare. Mai mult, in cazul in care regiile de termoficare nu ar da curs solicitarilor, sursele improvizate pentru incalzirea locuintelor ar pune in pericol apartamentele vecine.
In sectorul 3 al Capitalei,
Peste 31.000 de familii au nevoie de ajutoare pentru caldura
Primaria Sectorului 3 a inregistrat peste 31.000 cereri (29.000 primite prin intermediul RADET si 1.728 pentru gaze) pentru compensatia acordata potrivit OUG nr. 81/2003 privind acordarea de ajutoare pentru incalzirea locuintei. Angajatii Primariei sectorului 3 vor verifica, in etapa imediat urmatoare, solicitarile depuse, iar administratorii se pot prezenta, intre 3 si 5 decembrie, pentru ridicarea situatiei centralizate si a dispozitiilor individuale de stabilire a cuantumului ajutorului. Daca in sezonul rece solicitantilor li se modifica datele precizate in cererea initiala (domiciliul, venit, numar membri familie), acestia au obligatia ca in termen de cinci zile sa anunte Primaria. In caz contrar, ei risca o amenda cuprinsa intre 50-100 milioane lei.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite