Vehiculele grele nu mai pot circula ziua prin Bucuresti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Hotararea consilierilor municipali interzice total circulatia pe timpul zilei, iar taxele ajung pana la 20 de milioane de lei pe zi; amenda e de 50 de milioane

In aceasta noapte (15/16 septembrie), la ora 0,00, intra in vigoare hotararea adoptata in urma cu trei saptamani de consilierii municipali prin care se interzice total circulatia in Capitala a vehiculelor grele pe timpul zilei, ea fiind permisa numai pe timpul noptii si contra unor taxe extrem de mari. Astfel, camioanele de peste 7,5 tone nu mai pot trece prin zona centrala a orasului, ele fiind directionate strict pe anumite trasee si numai contra unor taxe. Acestea difera in functie de tonaj si de zona prin care circula. Astfel, masinile de pana la 5 tone pot circula liber oriunde. In schimb, fiecare camion de 40 de tone va plati cea mai mare taxa, daca strabate zona centrala, ea ajungand pana la 20 de milioane de lei pe zi sau 200 de milioane de lei pe luna. Cea mai mica taxa este intre 2 milioane lei pe zi si 20 de milioane de lei pe luna pentru utilaje sau vehiculele care transporta marfa in zona centrala si au masa intre 5 si 7,5 t. In zona B (a cartierelor, si care inconjoara zona ultracentrala) masinile cu masa intre 5 si 7,5 t platesc o taxa de 500.000 de lei pe zi sau 5 milioane pe luna, iar pentru fiecare camion de 40 t trebuie platita o taxa de 3 milioane de lei pe zi sau 30 de milioane de lei pe luna. Noutatea este ca si masinile regiilor sau societatilor municipalitatii vor plati aceste taxe, iar interdictia nu se va aplica deloc masinilor institutiilor protejate prin lege (MApN, Politie, Ministerul Justitiei, Ministerul Public si unitatile speciale ale SRI si SPP). De asemenea, pot circula fara restrictii masinile furnizorilor de utilitati publice care sunt necesare la diverse interventii urgente (apa, canal, Electrica, Gaze etc.). Amenzile pentru soferii care nu respecta aceste decizii ajung la 50 de milioane de lei. Vechea hotarare, atacata in instanta de transportatori si suspendata, avea o singura limitare, la 7,5 t pe raza intregului oras. Astfel ca unele companii, printre care si un mare producator de bauturi racoritoare, au achizitionat masini pentru distributie de 6,5 t, iar investitia devine inutila avand in vedere noua hotarare a consilierilor municipali.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite