Vedetele îşi „croiesc“ drumul în modă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fotbalistul britanic David Beckham îşi va face debutul ca designer, din luna februarie 2012, cu o colecţie de lenjerie intimă realizată pentru brandul suedez H&M. Beckham se alătură unui şir din ce în ce mai lung de personalităţi din diverse domenii care preiau frâiele creative ale industriei producătoare de haine.

Apropierea caselor de modă, dar şi a marilor branduri vestimentare, de nume celebre din domenii precum cinematografia, muzica şi sportul pare să fie o tendinţă internaţională. Dacă pentru americani nu reprezintă nimic nou asocierea unei vedete precum Gwen Stefani sau Eminem de o firmă producătoare de haine, europenii au parte de noutatea alăturării numelor consacrate în industria modei cu vedete.
 
Viitorul designerului fotbalist

De la retailerul suedez H&M până la casa de modă cu tradiţie Ungaro, schimbul de experienţă-renume poate sau nu să fie profitabilă pentru toată lumea. David Beckham este considerat un fashion icon masculin, dar asta nu-i asigură şi studiile de specialitate care să-i permită joaca de-a designul. Potrivit unui comunicat remis de compania suedeză H&M, colaborarea cu David Beckham va fi una de durată, urmând ca în fiecare sezon să fie lansată câte o colecţie care poartă numele fotbalistului. Prima gamă de lenjerie intimă semnată de acesta va fi prezentată pe 2 februarie 2012 şi va putea fi găsită în 1.800 de magazine H&M din 40 de ţări.

Fostul model Kate Moss a început să semneze condica de designer încă de acum câţiva ani, când defilarea pe podium era jobul principal. Top modelul a început colaborarea cu Topshop în 2007, fiind unul dintre cele mai longevive parteneriate între un brand şi o celebritate.

De pe podium în magazin

Kate Moss prezintă una dintre ţinutele realizate pentru Topshop  Foto: hepta



În 2010, Moss a creat şi o linie de bijuterii cu pietre preţioase şi semipreţioase pentru acelaşi magazin, odată cu lansarea colecţiei de articole vestimentare, încheind astfel colaborarea. În acelaşi an, vedeta şi-a împrumutat viziunea artistică unei case de modă, Longchamp, pentru o colecţie de genţi de lux, la care a lucrat alături de directorul artistic al casei, Sophie Delafontaine.

De altfel, niciuna dintre colaborările de acest gen nu includ libertate creativă totală. Vedetele, în majoritatea lor, nu deţin studiile de specialitate care să le permită să creeze designul propriu-zis al articolelor vestimentare, fiind vorba mai mult de un schimb benefic ambelor părţi.

Casa de modă sau brandul respectiv atrage fanii vedetei de partea sa, în timp ce vedeta are parte de un contract avantajos, revenindu-i o parte din vânzări, pe lângă alte câştiguri. De obicei, personalitatea invitată să participe contribuie la procesul creativ, dar nu mai mult de atât.

Modă de vedetă

Surorile Penelope şi Monica Cruz au realizat împreună, la rândul lor, o colecţie pentru firma Mango. „Este ceva ce ne-am dorit să facem de mult timp, doar că a trebuit să găsim oamenii potriviţi. Ne-au plăcut întotdeauna hainele, obişnuiam să ne ascundem în baie, să ne uităm la reviste de modă şi să spunem ce haine ne dorim de acolo. Marcam fotografiile şi ne gândeam cum le-am îmbunătăţi acasă", a spus Penelope Cruz într-un interviu acordat cotidianului „The Times". Kristin Davis, interpreta celebrei Charlotte din „Totul despre sex", colaborează şi astăzi cu lanţul de magazine Belk din Carolina de Nord, pentru colecţii inspirate din feminitatea personajului interpretat ani la rând.

Au fost şi exemple în care colaborarea unei case de modă cu o vedetă n-a garantat succesul. Colecţia actriţei Lindsay Lohan pentru casa Ungaro a fost catalogată de presa de specialitate drept un „dezastru", iar vânzările n-au reuşit să se ridice la înălţimea aşteptărilor. „Colecţia a fost o ruşine, hainele arătau obişnuit, ba chiar ca şi cum ar fi fost purtate de multe ori", a fost concluzia Women's Wear Daily.

3 milioane de lire  sterline (3,44 milioane de euro) a primit Kate Moss pentru prima colecţie Topshop, în 2007.

Look-ul Madonnei, de vânzare

„Material Girl", o colecţie de haine prêt-à-porter pentru copii creată de cântăreaţa Madonna împreună cu fiica ei Lourdes, s-a vândut, graţie unui contract exclusiv, în lanţul de magazine Macy's. Articolele din colecţie au avut preţuri de vânzare cuprinse între 12 şi 40 de dolari, considerate extrem de accesibile, comparativ cu preţurile afişate de magazinele specializate în articole pentru copii. Taylor Momsen, vedeta serialului „Gossip Girl", a fost imaginea colecţiei anul trecut, fiind înlocuită de Kelly Osbourne, fiica rockerului Ozzy Osbourne, în 2011. Potrivit reprezentanţilor Madonnei, „Material Girl" va beneficia de viitoare colecţii, având succes în rândul tinerilor din America.

image

Foto: splashnews

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite