Tramvaiul devine principalul mijloc de transport al Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucurestenii vor circula, de la anul, cu tramvaie silentioase, pe linii ingropate in spatii verzi, iar acest mijloc de transport va deveni cel mai popular. Regia bucuresteana de transport in comun

Bucurestenii vor circula, de la anul, cu tramvaie silentioase, pe linii ingropate in spatii verzi, iar acest mijloc de transport va deveni cel mai popular. Regia bucuresteana de transport in comun (RATB) receptioneaza luna viitoare ultimul tronson, modernizat, al liniei de tramvai 32 si va finaliza pana anul viitor programul de modernizare a infrastructurii retelei de tramvai in zona de sud-vest a orasului. Programul, cofinantat in cote egale de consiliul municipal Bucuresti si Banca Europeana de Investitii, a fost incheiat in 1999 pentru 126 de milioane de euro si a vizat reabilitarea a 110 km de linie, incluzand si patru depouri. Conform ultimelor studii, in marile capitale europene exista politici prin care se incurajeaza folosirea mijloacelor de transport nepoluante, in special a tramvaielor. Aceleasi tendinte au fost stabilite si de conducerea RATB, iar dupa finalizarea lucrarilor, in zona de sud-vest va creste oferta de transport (in prezent deficitara) cu 20 la suta, iar incasarile cu aproximativ 10 la suta. Dar cel mai important lucru este scaderea presiunii asupra bugetului de cheltuieli al RATB cu 80 la suta pentru calea de rulare si 50 la suta pentru intretinerea tramvaielor. Locuitorii din zonele unde au fost inaugurate liniile de metrou usor resimt deja cresterea confortului, afluentei traficului si, mai ales, reducerea poluarii fonice si chimice. In viitor, RATB urmareste mutarea liniei de tramvai de pe strada Trafic Greu pe Panduri-Tudor Vladimirescu-Viilor si, intr-o perspectiva mai indepartata, jonctiunea, la Piata Unirii, a liniei 32 cu linia de tramvai 21, facand astfel legatura intre estul si vestul orasului.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite