Tiganii trag pe dreapta si "perchezitioneaza" camioanele de gunoi de la Glina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinta comandourilor de romi: deseurile de fier si neferoase

Sudul Bucurestiului a devenit o zona periculoasa pentru masinile cu gunoaie. Transporturile cu reziduuri sunt pradate in mijlocul zilei de satrele specializate in neferoase si fiare vechi. Tiganii opresc camioanele in drum spre groapa Glina si ii tin pe soferi in sant pana se termina "vamuirea". Zona in care au loc atacurile este numita de camionagii drept "drumul ciorilor". Ieri, patru camioane au fost trase pe dreapta de satrari. Primul a fost un Roman incarcat cu moloz, lemne si ceva sarma. "Comandoul ne asteapta pe strada Drum intre Tarlale, dupa o curba. Ne vad de departe, drumul e ingust si nu avem ce sa mai facem. Se pun in mijlocul strazii, ca politistii, si ne trag pe dreapta. Ieri, cand tiganii ne faceau vama, a venit si un echipaj de politie. Am ramas cu gura cascata cand a zbierat plutonierul la mine sa trag masina in sant, ca incurc circulatia", povesteste un sofer. Cele mai vizate transporturi de gunoaie sunt cele ale unei firme care are contract cu fabrica de cabluri aflata in zona. Tiganii au ajuns sa cunoasca masinile cu deseuri de neferoase dupa abtibildurile de pe parbriz sau chiar dupa zgarieturi. "Ne bunghiesc de la cateva sute de metri si stiu ca suntem cu "marfa" de la firma de cabluri. Atunci sa vezi cum alearga prin camp sa ne taie calea. Sar pe noi din mers, iar altii ne pandesc din sant cu pietre. Daca nu oprim, ramanem fara geamuri si o mai si incasam, cand ne intoarcem", zic soferii. La al doilea camion atacul a fost stas: tiganii s-au impartit in doua plutoane. Primul a blocat circulatia si a tras camionul pe dreapta. Al doilea s-a catarat pe cabina soferului si in bena. Odata tras in sant, camionul a fost acoperit de satra si de ciori in cautare de resturi. "Inainte de noi a fost o alta firma care ducea deseurile de la fabrica la Glina. astia s-au ales cu geamuri sparte si cu un sofer batut fiindca a incercat sa sparga blocada de pe strada", povesteste seful soferilor atacati. Soferul celui de-al treilea camion pradat ieri a rezolvat situatia fara probleme - de cum a vazut ca alearga tiganii dupa camion, a dat linistit semnal de dreapta si a parcat regulamentar in dreptul satrei. Tiganii au scotocit cateva minute prin gunoaiele din camion si au dat verde transportului. La al patrulea au existat ceva probleme: soferul a incercat sa-si continue drumul, dar "comandoul" s-a napustit pe cabina, pe rezervorul de motorina si pe barele de protectie. Ca sa nu-i ia pe tigani intre roti, omul a fost nevoit sa franeze. "Uneori ne tin la control si cate 40 de minute. Marfa este descarcata in carute - de obicei dupa o zi de japca la drumul mare pleaca cu carutele pline de fier vechi, cupru sau lemne", mai povestesc soferii. In mod ciudat, atacurile tiganilor au loc intr-o zona care pare a fi scoasa de sub jurisdictia politiei. Sectia 23 are granita la 500 de metri de locul atacurilor. Cei de acolo ne spun ca de competenta sunt cei de la Politia Glina. Numai ca, Politia Glina are terenul din stanga drumului. Drumul si partea din dreapta - acolo unde este postata satra - sunt treaba Sectiei 13. Acest lucru este confirmat in cele din urma de un agent sef de la "a 13-a". Mai grav este ca toate praduielile tiganilor sunt supravegheate de un lider. Postat intr-o Dacia rosie (B.76.SAG) "comandantul" da indicatii satrarilor si receptioneaza "marfa" capturata. In timpul acesta, traficul este oprit, iar ceilalti soferi din trafic cauta sa dispara cat mai repede din zona intrata in stapanirea tiganilor.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite