Taxele uriase pentru circulatia vehiculelor grele vor creste preturile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consilierul general Liviu Goncea spune ca primele care vor creste vor fi tarifele la salubrizare, preturile constructiilor si cel al painii

Preturile constructiilor si cel al painii vor creste in Capitala, dar bucurestenii ar putea plati, chiar din aceasta luna, un tarif mai mare pentru salubrizare. Consilierii municipali ai PSD ii avertizeaza pe bucuresteni ca, pe langa nemultumirea legata de tulburarea linistii pe timpul noptii, restrictiile de circulatie aplicate masinilor grele vor avea ca efect cresterea preturilor. Liviu Goncea, specialistul in domeniul financiar-economic al grupului de consilieri PSD, ii atrage atentia primarului Traian Basescu ca primele efecte se vor resimti asupra tarifelor practicate de firmele de salubritate. "Cred ca primele majorari se vor observa la tariful de salubrizare. Din informatiile mele, cele patru mari firme abilitate sa presteze astfel de servicii in Bucuresti prezinta rezistenta la achitarea taxelor impuse de municipalitate pentru circulatia in Capitala. Numai firma Urban SA, care activeaza in sectorul 6, a platit toate taxele catre primarie, in timp ce restul nu vor sa faca acest lucru. De altfel, este normala reactia lor, intrucat aceste firme efectueaza un serviciu public vital si acesta ar trebui sa fie cat mai ieftin si de calitate. Numai ca soferii de pe masinile care nu platesc aceste taxe vor suporta amenzi de 50 de milioane de lei, dupa cum a decis majoritatea PNL-PD a noului Consiliu muncipal", ne-a declarat Goncea. El spune ca in perioada imediat urmatoare este de asteptat sa creasca si pretul painii, intrucat firmele de transport care fac aprovizionarea cu grau nu prevazusera in contractele lor taxele mari, de sute de milioane de lei pe luna, impuse de municipalitate. "Dupa cresterea pretului painii, mai mult ca sigur va aparea o crestere a pretului constructiilor si, implicit, a tarifelor de inchiriere pentru noile imobile. Asta, din cauza ca firmele de constructii care derulau anumite contracte pentru dezvoltarea imobiliara a orasului nu stiau, la incheierea contractelor cu beneficiarii, ca vor aparea aceste taxe aberante, iar diferenta de costuri va fi suportata de beneficiar si va intra automat in pretul de vanzare sau in chirie", a mai explicat Goncea. "O cifa de beton, de pilda, care costa 7 milioane de lei, va costa 27 de milioane de lei pentru bucuresteni, pentru ca la pretul propriu-zis al betonului si transportului se mai adauga taxa de 20 de milioane de lei pe zi, impusa marti de Basescu", a explicat Sorin Stan, presedintele Federatiei Sindicatelor Soferilor. Varianta scumpirii este insa cea mai optimista. Transportatorii care aprovizionau Bucurestiul spun ca vor da faliment sau se vor orienta spre alte orase.
Patronii care si-au cumparat masini de 7,5 tone au ramas cu paguba
Deocamdata, patronii au apelat la Justitie pentru a anula hotararea Consiliului General al Muncipiului Bucuresti. Oamenii spun ca au fost de buna-credinta. In urma primei hotarari de consiliu, care interzicea tranzitarea Capitalei pe timp de zi cu masini mai mari de 7,5 tone, s-au conformat, ba chiar s-au imprumutat pentru a-si schimba masinile cu unele mai mici. Acum, norma s-a modificat de la 7,5 la 5 tone si, in consecinta, au ramas si cu banii dati, si cu interdictia. "Este ilogic sa transporti carne, de pilda, cu o masina care sa aiba 5 tone, cu incarcatura cu tot, deci cat o dubita. Toate abatoarele folosesc dube frigorifice de mare tonaj, pentru ca transportul este foarte scump. Nu poti face 10 drumuri cu o dubita, in loc de unul", explica un patron. In paralel cu procesul patronatelor, sindicalistii se pregatesc sa iasa cu 30.000 de masini intr-un miting programat pentru 1 octombrie. S-ar putea ca pana la miting sa ramanem fara motorina intr-o noapte in fata sediului Primariei si sa lasam acolo masinile sa le tracteze Basescu, ziua", ameninta Sorin Stan. Sindicalistii si patronii din transporturi sunt hotarati sa nu-l lase pe Basescu sa castige, avand in vedere ca au semnale ca ideea lui ar putea fi copiata si de alte primarii, precum cele din Arad si Cluj.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite